Noha a Mercedes dominanciája és belháborúja miatt mostanában talán egy leheletnyivel kevesebb figyelem jut Fernando Alonsóra, a spanyol körül izzik a levegő. A kétszeres vb-elsőnek a jelek szerint végképp kezd elege lenni a Ferrariból: amikor csak teheti, ostorozza a maranellóiakat és keményen odaszólt a vörösöknek a múlt hétvégi Monacói Nagydíj után is.

A barcelonai és a hercegségbeli futam között ismét kirajzolódott, hogy a Ferrarinak tepernie kell, ha meg akarják tartani a korona gyémántjának tekintett spanyolt. Miután a Daimler-vezér Dieter Zetsche a két futam között méltatta a hispánt - akit ennek apropóján a világsajtó gyorsan hírbe is hozott a Mercedesszel -, a versenyző gyorsan odadörgölte a Ferrari-vezérkarnak, hogy erőfeszítéseit mindig csak kívülről dicsérik, belülről sohasem. Erre Luca di Montezemolo elnök órákon belül egy ömlengő kommünikével reagált, de a forrongó monacói paddockban a közvéleményen úgy ítélte meg, hogy a hullámokat nem sikerült elcsitítania.

Noha Alonsónak a körhátrányt utolsóként megúszó pilótaként sikerült kipréselnie egy 4. helyezést az F14T-ből, a napokban újra odapörkölt a Ferrarinak. A spanyol ezúttal az utóbbi éveket domináló Red Bullt, valamint a sportágat jelenleg uraló Mercedest dicsérgette, félreérthetetlen üzenetet adva ezzel a maranellóiaknak.

„Az utóbbi négy évben azt láthattuk, hogy a Red Bull komoly előnyben volt, most pedig azt látjuk, hogy a Mercedesnek van még annál is nagyobb előnye, de ez már csak így van” – idézte Alonsót az Autosport című brit szaklap online kiadása. „A Red Bull jobb munkát végzett az összes többi csapatnál, így megérdemelték a bajnoki címeket. Most a Mercedes azért vezeti mindkét bajnokságot, mert jobb munkát végeznek mindenki másnál, ráadásul nem csak a motor, hanem az autó területén is. Három vagy négy másik csapat is a Mercedes erőforrásait használja, így nekik ugyanazok a lehetőségeik, mégis kört kapnak a két Mercedestől.”

Noha Montezemolo az új, zöldfülű csapatfőnök, Marco Mattiacci kinevezése után nem sokkal azt ígérte, hogy a Kanadai Nagydíjra javulhat érdemben a Ferrari versenyképessége, Alonso Monacóban felhánytorgatta, hogy Stefano Domenicali leváltása óta említésre méltó lépések nem történtek a Scuderia háza táján. A kétszeres bajnok minden bizonnyal erre utalva szúrt oda a vörösöknek, felemlegetve a Mercedest: „Valamit nagyon jól csinálnak és ez arra kell motiváljon bennünket, hogy mi is jobban dolgozzunk, ráadásul tudjuk, hogy vannak más csapatok is, akik jobban kihasználják az új autókat.”

Bár az esetleges csapatváltást firtató kérdéseket mind a Ferrari, mind a spanyol környezete rendszeresen cáfolja, számos forrás állítja, hogy a versenyző valóban elszánta magát egy ilyen radikális lépésre. Az persze jó kérdés, hogy hová vezethet az útja, ahol versenyképes autóba ülhetne: az oda-vissza dicsérgetés ellenére a Mercedes biztosan nem sanszos, mivel a csillagosok – ahogyan azt Niki Lauda elkottyintotta az egyik spanyol tévének – a Német Nagydíjon hosszabbítanak Nico Rosberggel, így a legtöbben arra számítanak, hogy amennyiben tényleg vált, a jövőre már a Honda gyári támogatásával induló McLaren lehet a célállomás.

Hasonlóról már tavaly is pletykáltak, ám úgy tűnt, hogy Ron Dennis év eleji visszatérése pontot tesz az ügy végére, mivel a legendás szakvezető és a spanyol a 2007-es, a kémügy miatt botrányba fulladt szezon és szakítás óta nem szívleli egymást. Persze tudjuk, hogy a Forma-1-ben minden sebre van gyógyír: jelen esetben a spanyol ferraris megcsömörlése, valamint a Honda állítólagos óhaja a versenyző iránt megfelelő szérum lehet, így talán nem véletlen, hogy a pilóta menedzsere, Luis Garcia Abad a monacói hétvégén több ízben is kedélyesen csevegett Dennissel. Sőt, a spanyol üzletember állítólag arra is tett célzást, hogy 'jóban vannak' egymással, ami egyértelműen arra utal, hogy enyhültek a felek között 2007 óta fennálló, vagy legalábbis annak gondolt hidegháborús állapotok.

Azt talán túlságosan korai lenne elkönyvelni, hogy Alonso tényleg átül a McLaren-Hondába, de a jelek szerint azt a teóriát sem szabad elvetni, hogy erre a lépésre a gondoltnál tényleg komolyabb esély mutatkozik. Bár Dennis az F+1 Blognak nyilatkozva az idei gyatra szereplés miatt nem ostorozta a versenyzőket, Jenson Buttont és Kevin Magnussent, gyaníthatóan bármelyiküket gondolkodás nélkül félreállítaná annak érdekében, hogy a spanyolnak helye legyen a csapatnál. A szeszélyes pilóta valós szándékait persze sűrű homály fedi: pályafutása során hozott már radikális döntést – elég csak arra gondolni, amikor már a második bajnoki idénye, 2006 előtt aláírt a McLarenhez -, ugyanakkor a sajtót és a diplomáciai játszmákat általában mesterien kezelő versenyzőtől az sem lenne szokatlan, ha pusztán arra használná az ügyet, hogy nyomást gyakoroljon Montezemolóékra.