Fernando Alonso a pletykák szerint nem viccel és még annál is komolyabban gondolja a 2020-as Dakar-részvételt, mint ahogyan azt sejteni lehet. Sőt, ha minden igaz, már idén megkezdi az éles bemelegítést, olyannyira, hogy jó esély van rá: talán már az FIA Tereprali Világkupa sorozatának augusztusi, magyarországi futamán, a Veszprém térségében tartandó Hungarian Baján is láthatjuk a Toyota Hilux versenygép volánja mögött!

 

Mint azt az F+1 Blog már hónapokkal ezelőtt spendírozta, az F1-től tavaly elköszönt kétszeres világbajnok nemcsak a megbízhatósági –vb-re (WEC) és a Triple Crown-t teljessé tévő Indy 500 győzelemre hajt majd a következő időszakban, hanem belekóstol a motorsport világának más műfajaiba is, kiváltképp ott, ahol erre a Toyota kötelékében lehetősége kínálkozik. Mivel a japán gyártónak félgyári érdekeltsége van a terepraliban, a spanyol pilóta honfitársa és barátja, Carlos Sainz pedig a Dakar-rali egyik királya, már akkor felmerült, hogy a palettán talán szerepelhet a híres-nevezetes sivatagi maraton is.  


Noha Alonso korábban mereven elhatárolódott ettől, az idei Dakar rajtja előtt a viadal egyik toyotás fenegyerekének számító Nasszer Al-Attijah elárulta: a spanyol arra készül, hogy áprilisban teszteli a Hilux versenyautót, amely a Toyota támogatásával, két tereprali-specialista műhely, a dél-afrikai Hallspeed és a belga Overdrive közös kooprodukciójában készül. Al-Attijah kijelentése olaj volt a tűzre és azóta több forrás – egyebek mellett az F+1 Blog terepralis informátorai is – arról számoltak be, hogy Alonso projektje előrehaladottabb állapotban van, mint ahogyan azt sejteni lehet. Úgy tudjuk, hogy a spanyol nemcsak egy tesztre készül (ezt Al-Attijah szerint egyébként Katarban bonyolítják majd), hanem már elő is van készítve számára egy tapasztalatszerző, felhozó program, amelynek keretein belül több versenyen is elindulhat 2019-ben, hogy felkészüljön a 2020 januárjában tartandó megmérettetésre.

Több forrásunk szerint a spanyol versenyző a WEC és Indy kötelezettségek mellett öt tereprali-futamon, három rövidebb távún és két maratoni derbin készül rajthoz állni. A három rövid menet az FIA Baja Világkupa sorozatának három állomása lehet, amely számunkra, magyarok számára is különösen kedvező, ugyanis a pilótát segítő stáb által kiszemelt versenyek között van a június 20-23-án, az olaszországi Pordenone térségében tartandó Italian Baja, az augusztus 8-11-én nálunk, Veszprém térségében bonyolítandó Hungarian Baja, valamint az augusztus 29-től szeptember 1-ig tervezett lengyelországi Baja Poland. A három esemény közül egyik sem ütközik Alonso már lefixált idei futamaival, az Indy 500-zal és a WEC szuperszezonjának idei évre átnyúló viadalaival.

A Hungarian Baját idén 16. alkalommal rendezik meg, az FIA Világkupa sorozatának egyik legnagyobb múltú eseménye és azért sem a valóságtól elrugaszkodott dolog azt gondolni, hogy Alonso rajthoz állhat ezen a futamon, ugyanis az Overdrive-Toyota is, Nasszer Al-Attijah is rendszeres résztvevője a magyar fordulónak. Olyannyira, hogy a kétszeres Dakar-győztes katari rakéta 2008-ban, 2014-ben, 2015-ben és 2017-ben is megnyerte a zömmel a veszprémi katonai lőtéren bonyolódó eseményt, amelyet – mint azt számos alkalommal le is nyilatkozta – a legkedvesebb versenyei közé sorol. Ugyanez igaz az Overdrive-Toyotára, amelynek csapatfőnöke, a korábbi WRC-navigátor Jean-Marc Fortin eme sorok írójának jónéhány alkalommal méltatta már a Hungarian Baját, mint az FIA Világkupa-sorozatának egyik ékkövét, ahová – amikor csak lehet – benevezi armadáját.

A két hosszabb futam közül az egyik a Silk Way Rally lehet, amelyet idén július 6-tól 16-ig bonyolítanak Oroszországban, Mongóliában és Kínában, a másik pedig a Marokkó-rali, amely a három rövidebb futamhoz hasonlóan az FIA Világkupa-sorozatának része és idén október 4-8-án tartják. Ezt a versenyt a terepralis szakmában kivétel nélkül mindenki a Dakar-felkészülés utolsó állomásaként kezeli, hiszen a járművek útnak indítása előtt októberben még bőven van idő egy utolsó éles menetpróbára.


A terepralis műfajról köztudott, hogy arrafelé nem szokás instant nagy diadalokat aratni, de a spanyol állítólag egyre elszántabb és feltett szándéka, hogy nemcsak a Triple Crown-t szerzi meg (amihez – mint említettük – már csak az Indy 500 győzelem hiányzik), hanem a Dakar-elsőséget is. A hármas koronát eddig kizárólag Graham Hillnek sikerült begyűjteni, azzal pedig Alonso még a britek legendáján is túltenne, ha a Monacói Nagydíj, a Le Mans-i 24 órás viadal és az Indy 500 mellé még a legkíméletlenebbnek tartott sivatagi maraton elsőségét is meg tudná szerezni.

Forrásaink szerint egyébként a pilóta olyannyira Dakar-lázban ég, hogy fontolóra vette: a Daytona-i 24 órásra való készülődés közben meglátogatja Al-Attijah-t és a Toyota-alakulatot Peruban, de erről végül lebeszélték, nehogy túl hamar túlságosan is nyilvánvaló váljon, hogy mi készül a háttérben. Annyit persze megtudtunk a katari pilótától, hogy Alonso egy hosszú üzenetben sok sikert kívánt neki a nagy menetre.