F1 Forma-1 Fernando Alonso Indianapolis 500 McLaren-Honda Yusuke Hasegawa
Fernando Alonso alaposan meglepte a világot szerdai bejelentésével, amely szerint kihagyja a Monacói Nagydíjat az Indianapolis 500-ért, ám a spanyol nyomatékosította: ez nem jelenti azt, hogy hátat készül fordítani a Forma-1-nek. Közben a Hondánál fogadkoznak, hogy rövid idő alatt ledolgozzák az élmezőnyhöz képes 140 lóerőnyire taksált hátrányukat.

 

2015-ben az akkor visszatérő Honda még képes volt lebeszélni Fernando Alonsót a Le Mans-i 24 óráson való részvételről, most viszont vélhetően örülnek, hogy az azóta is tartó küszködés, szenvedés közepette az Indianapolis 500-részvétel engedélyezésével a kedvében járhatnak valamivel a kétszeres világbajnoknak. A spanyolról az utóbbi időben olyan pletykák terjengtek, hogy év közben, szerződésének szezonvégi lejárta után kiszállhat a McLaren-Hondából, de talán még a Forma-1-ből is: a mostani lépés egy komoly gesztus a japánok részéről, s bár sokan úgy értelmezik, hogy Alonso ezzel megkezdi a költözködést az F1-ből, a pilóta rendületlenül állítja, hogy más a helyzet.

F1 Forma-1 Fernando Alonso Indianapolis 500 McLaren-Honda Yusuke Hasegawa
„Be akarom bizonyítani, hogy én vagyok a legjobb és felkészültebb vagyok, mint bármikor korábban” – mondta az El Mundo Deportivo című lapnak Alonso a szerdai bejelentés okán. „Úgy látom, hogy azon a szinten, amit az első két versenyen képviseltünk, ultra-versenyképes voltam. A célom továbbra is a harmadik világbajnoki cím. Semmi kétség. Az F1 az életem és mindenképpen folytatni akarom. Minden képességem az F1 körül fejlődött, nem számíthatok arra, hogy egyik napról a másikra jobb leszek mindenki másnál egy másik kategóriában. Nem vagyok annyira frusztrált, mint azt a külvilág sejti. Természetesen győzni szeretnék, ez minden vágyam, de nem vagyok annyira frusztrált, mint más lenne ebben a helyzetben.”

Alonso az Indy 500-as lehetőségről azt mondta, hogy olyan számára, mint „egy bajnoki döntő, egy ajándék, egy lehetőség”, amelyet szeretne minél jobban kihasználni. A McLarennél nem tartják elképzelhetetlennek, hogy a mostani, múltidéző Indy-kiruccanásnak lesz folytatása a jövőben, arról ugyanakkor még nem döntöttek, hogy kivel pótolják Alonsót a Monacói Nagydíjon: Jenson Button – akinek elméletileg érvényes szerződése van a gárdával – kézenfekvő megoldás lenne, ám a 2009-es világbajnok állítólag teljes mértékben fittyet hány a wokingi gárdára, tűzközeli források szerint még a szimulátorban sem vezetett egyszer sem idén. Egyes spekulációk szerint az is benne van a pakliban, hogy a Honda saját nevelésű tehetségét, a GP2 tavalyi 11. helyezettjét, az idén már Formula-2 néven futó sorozatban szereplő Nobuharu Matsushitát állítja csatasorba.

F1 Forma-1 Fernando Alonso Indianapolis 500 McLaren-Honda Yusuke Hasegawa
Függetlenül Alonso Indy-kalandjától, az biztosnak tűnik, hogy a Hondának záros határidőn belül érdemi javulást kell felmutatni, ha meg akarják tartani a Forma-1-es projekt jelenlegi ékkövének számító hispánt. A japánok jelenleg is dolgoznak egy továbbfejlesztett motoron, amelyet előreláthatólag a Bahreini Nagydíjat követő kétnapos teszten ki is próbálhat majd Alonso és csapattársa, Stoffel Vandoorne.

„Erősebb és megbízhatóbb lesz az új motor, a tervek szerint a bahreini teszten próbáljuk majd ki, azt viszont nem tudjuk pontosan, hogy mikor vethetjük be élesben is” – nyilatkozta Sanghajban az újságíróknak a Honda főnöke, Yusuke Hasegawa. A japán gyártó hátránya látványos, ám a számok fényében még inkább durva: paddock-források szerint a Honda portékája a Mercedes és a Ferrari által képviselt élvonalhoz képest legalább 140 lóerő, de még a Renault-tól is jócskán el vannak maradva. Ahhoz, hogy legalább a franciák szintjére fejlődjenek, egyes becslések szerint legalább 70-80 lóerőt kellene hirtelen találniuk.

F1 Forma-1 Fernando Alonso Indianapolis 500 McLaren-Honda Yusuke Hasegawa
Mint arra Hasegawa is célzott, most még nem lehet tudni, hogy Alonsóék mikor kapják meg élesben is a továbbfejlesztett motort: az eredeti terv a Spanyol Nagydíj volt, ám a McLarenhez közel álló források nem tartják elképzelhetetlennek, hogy a bevetést előrehozzák Szocsira, ugyanakkor azt sem, hogy csúszás lesz és csak Monacóban kerülhet sor a fejlesztés bevezetésére. Annyi bizonyos, hogy Hasegawa a súlyos év eleji pofonok ellenére sem spórol az ambiciózus tervekkel: „Most már győzni szeretnénk, mert belefáradtunk abba, hogy nem ünnepelhetünk sikereket. A közeljövőre tervezett fejlesztésekkel biztosan előre fogunk lépni, mert az új hajtáslánc-koncepciónk lehetővé teszi a nagyfokú javulást, idén ráadásul már zsetonrendszer sincs, ami akadályozná, hogy versenyről versenyre javuljunk” – mondta az év első két futamán látott teljesítmény fényében akár nevetségesnek is mondható optimizmussal a szakvezető.