René Arnoux nem tartozik azon Forma-1-es személyiségek közé, akik gyakran kommentálják a királykategóriával kapcsolatos eseményeket, ám egy közelmúltbeli, Maranellóban tett látogatás során megosztotta véleményét a Scuderia háza táján zajló nagyszabású átalakulásról. Az expilóta helyesli az új elnök, Sergio Marchionne által útjára indított tisztogatást.

Marchionne ősz óta tartó irányítása alatt a Ferrari számos magas rangú mérnöktől megvált, távozott Fernando Alonso, akinek a helyére Sebastian Vettel érkezett, s az új vezér kirúgta a tavasszal kinevezett csapatfőnököt, Marco Mattiaccit is. Az érdemi autósportos tapasztalatok nélkül érkezett olaszt honfitársa, Maurizio Arrivabene váltotta: az új csapatfőnök a Philip Morris marketingrészlegének éléről szerződtették, s bár évek óta sürgölődik a maranellói egylet környékén, kinevezése így is megosztotta a véleményeket.

A Forma-1-ben 1978 és 1989 között a Martini, a Surtees, a Renault, a Ferrari és a Ligier kötelékében összesen 149 nagydíj-indulást jegyző, 7 futamgyőzelmet is arató francia azok közé tartozik, akik támogatják a vörösöknél zajló radikális változásokat. A 66 esztendős exversenyzőnek Arrivabene kinevezésével sincs gondja: véleménye szerint az új főnök képes kivezetni a csapatot abból a gödörből, amelybe évekkel ezelőtt kerültek.

„A Ferrarinak változásra volt szüksége és örülök annak, hogy a Philip Morrisnál csodálatos karriert befutó Maurizio Arrivabene lett az új csapatfőnök. Ismerem jól és tudom, hogy igazi profi. Pontosan tudja, hogyan kell egy csapatot versenyképessé tenni és azt is, hogy ehhez nem elég egy mérnök. Kell egy a váltóhoz, egy a motorhoz, egy az aerodinamikához és egy az elektronikához. Ha az összes komponens a helyére került, akkor kaphatod meg a legjobb eredményt. Szerintem biztos, hogy amikor Maurizio rendezi a csapat sorait technikai fronton, jönnek majd az eredmények is és a csapat képes lesz ismét a bajnoki címekért harcolni” – fogalmazott Arnoux.

Marchionne egy decemberi, maranellói sajtóeseményen már spendírozta, hogy az együttes 2015-ös autója az előző brigád által vétett alapvető hibák miatt biztosan nem lesz olyan jó, mint szeretnék, Arrivabene pedig rámutatott, hogy „két győzelem siker, három dicsőség, négy pedig egyesen a paradicsom” lenne a Scuderia számára 2015-ben. Az előrejelzések nem festenek túl szívderítő képet a legendásan szenvedélyes tifosi számára, ráadásul Arnoux is figyelmeztet: szükséges lesz némi türelem ahhoz, hogy összeálljon az alakulat

„Vettel csodálatos pilóta, ezt eddig is tudtuk, hiszen több világbajnoki címet is nyert már és nagyon magas szintet képvisel. Az én véleményem ugyanakkor az, hogy most egy picit türelmesnek kell lenni” – mondta a francia.

Arnoux három futamot nyert a Ferrari kötelékében és az olaszoknál érte el karrierje legjobb összetettbeli eredményét is, amikor 1983-ban vb-bronzérmesként zárt. A pilóta elérzékenyülten járt körbe a vörösök főhadiszállásán, s elárulta azt is, hogy mi volt a legkellemesebb élménye a nagy múltú olasz márkával kapcsolatban.

„Sok kellemes emlékem van, de a legkellemesebb az, amikor a Commendatore társaságában ebédeltem. Azon a napon roppant önző voltam, egyedül érkeztem, mert az akartam, hogy ne legyenek ott se jogászok, se menedzserek, senki. Egyedül akartam találkozni azzal az emberrel, aki létrehozta azt, amiről egész életemben álmodoztam. Az ebéd végén felálltunk, kezet fogtunk és megállapodtunk abban, hogy együtt fogunk dolgozni a következő két évben, ráadásul ehhez nem kellett aláírnunk semmit. Számomra Enzo Ferrari kézfogása többet jelentett bármilyen aláírt szerződésnél” – nosztalgiázott Arnoux, aki pályafutása legemlékezetesebb csatáját épp egy Ferrari ellen vívta: 1979-ben, Dijonban, a Renault gyári csapatának versenyzőjeként lélegzetelállító, kerék a kerék melletti csatát vívott Gilles Villeneuve-vel a 2. helyért, amely végül a kanadaié lett.