F1 Forma-1 Antonio Giovinazzi Sauber Pascal Wehrlein Monisha Kaltenborn Ferrari
Semmi kétség, a Forma-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének egyik legfurább sztorija a tényezőnek egyébként semmilyen szinten nem tekinthető Sauber istállóé: a svájci alakulatnál mozgósítani kellett a tartalékpilótát, Antonio Giovinazzit, aki saját elmondása szerint tényleg csak szombat reggel vette hírét, hogy be kell szállnia Pascal Wehrlein helyére. Azért, mert péntek éjjel átaludta az SMS-t, amelyre valószínűleg egész életében várt…

 

Mint ismeretes, a Sauber ausztráliai idő szerint szombaton reggel jelentette be, hogy a Mercedes-patronált Pascal Wehrlein nem tudja vállalni a szereplést a hétvége hátralevő részében, mert a télen egy sérüléssel is bajlódó német nem érzi fizikálisan felkészültnek magát az új Forma-1-es autó jelentette megterhelésre. A tavalyi Ferrari-hajtáslánccal versenyző egylet a tartalékpilótát, az olasz márkától egész évre „lízingelt” tehetséget, a GP2-ben tavaly ezüstérmesként végző Antonio Giovinazzit ültette Wehrlein helyére.

A 23 esztendős pilóta saját bevallása szerint kalandos úton-módon kapta meg a behívót, amellyel megszakítja az olasz pilóták hiányát az F1-ben: taljánt legutóbb 2011-ben láthattunk a mezőnyben, az azévi Brazil Nagydíjjal azonban Jarno Trulli és Vitantonio Liuzzi is elbúcsúzott. 
F1 Forma-1 Antonio Giovinazzi Sauber Pascal Wehrlein Monisha Kaltenborn Ferrari
„Ma reggel kaptam a telefonhívást arról, hogy be kell ugranom” – mesélte az újságíróknak Giovinazzi az időmérő után. „Tegnap este a Ferrari és a menedzserem küldtek ugyan SMS-t, de akkor már túl késő volt, mert ágyban voltam és aludtam. Csak reggel találtam meg, amikor felkeltem, és azt hittem, hogy ez csak egy vicc. Amikor kiderült, hogy nem az, kijöttem a pályára és azonnal nekiálltunk a munkának a csapattal és a mérnökökkel. Őszintén szólva még most sem hiszem el, hogy ez történik. Az álmom válik valóra, hiszen gyerekkorom óta arra vágytam, hogy a Forma-1-ben versenyezhessek.”
F1 Forma-1 Antonio Giovinazzi Sauber Pascal Wehrlein Monisha Kaltenborn Ferrari
Giovinazzi a 16. helyen zárta az időmérőt, ahol sikerült kedvező benyomást tennie a paddock-közvéleményre: mindössze 0,2 másodperccel kapott ki jóval rutinosabb csapattársától, Marcus Ericssontól, holott az idei, a tavalyi erőforrással szerelt Sauber-Ferrarit csak egyszer, a barcelonai tesztelésen, szintén Wehrlein helyére beugorva vezette.

„Összességében véve szerintem egészen jól teljesítmény volt” – értékelte saját produkcióját a Ferrari tehetséggondozó programjában pallérozódó pilóta. „Néhány tizedre voltam a csapattársamtól és a Q2-től, szerintem ezzel elégedett lehetek. Meglátjuk, hogy mi hoz a holnap. A korábbi évek alapján ez egy hosszú futam lesz, a pálya mindig trükkös, ráadásul ez az év első versenye. Az időjárás is közbeszólhat,így holnap az lesz a célom, hogy összehozzak egy jó rajtot, ne hibázzak és végigmenjek. A többit majd meglátjuk a  végén. Most úgy érzem, hogy felkészült vagyok, de Barcelonában nem futottam annyi kört, mint amennyi a holnapi verseny lesz. majd a végén kiderült, hogy kellően fitt vagyok-e vagy sem…”
F1 Forma-1 Antonio Giovinazzi Sauber Pascal Wehrlein Monisha Kaltenborn Ferrari
Noha a verseny még hátravan, Giovinazzi ígéretes antréja után sokan máris azt spendírozzák, hogy a Sauber egyáltalán visszafogadja-e a Mercedes közbenjárására leigazolt Wehrleint. Monisha Kaltenborn csapatfőnök „nevetségesnek” titulálta az ezzel kapcsolatos spekulációkat, ugyanakkor nyomatékosította, hogy a Kínai Nagydíjra visszavárják a tavalyi szezont a Manornál töltő korábbi DTM-bajnokot.
 
„Aki tudja, hogy mennyire eltökélt vagyok, azok tisztában vannak azzal is, hogy mennyire bánt engem ez a helyzet, kiváltképp annak fényében, hogy nincsenek fájdalmaim” – mondta a Race of Champions-on elszenvedett bukásának utóhatásait még mindig nyögő Wehrlein. „Tegnap a hosszú etapok során jöttem rá, hogy a kondícióm legfeljebb 60 körre elegendő. Ezt követően a csapat és én együtt hoztuk meg a döntést, az orvosok nem is vállaltak szerepet ebben. A jövő héten kőkemény edzések várnak rám Európában, a Kínai Nagydíj pénteki napján pedig visszatérek a volán mögé. Meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”