Ugyan a Red Bull és a Mercedes ellopta a showt a Maláj Nagydíjon, a szepangi hétvégén - ha nem is teljesítmény tekintetében - kitett magáért a Lotus is: a melbourne-i győzelem után felbátorodott fekete-arany egylet ekézte a McLarent és a Red Bullt.

Bár a Lotus kimagaslóan jó marketing-munkát végez, talán picit túllőttek a célon, amikor egyik szombati húzásukkal a McLarent vették célkeresztbe. Ráadásul nem is direktben tették ezt: idei sajtóközleményeikbe igyekeznek csempészni némi humort is, mégpedig egy-egy link formájában, így azok az újságírók, akik kvalifikáció után a napi humoros linkre kattintottak a Lotus-kommünikében, ezt láthatták:

A lerobbant, McLaren-logóval díszített verda és a felirat – ’A pletykák, amelyek szerint az MP4-28 visszalépés, teljességgel megalapozatlanok’ – komoly fricska a wokingi egyletnek. Tény, hogy a gárda talán még mindig nem tudja, hányadán állnak az idei autóval, de annak fényében, hogy évközi fejlesztési potenciál tekintetében a McLaren évek óta mértékadó, s már Malajziában is láthatóak voltak a teljesítménybeli javulás jelei, talán túlságosan korai volt így megcsípni a nagy múltú csapatot.

Nekiugrott a Lotus a Red Bullnak is, igaz, ezt Eric Boullier csapatfőnök nyíltan, egy interjúban tette meg. A szakvezető annak apropóján szólt be a három éve legyőzhetetlen alakulatnak, hogy azok kérvényezték a Pirellinél az idei gumiösszetételek megváltoztatását, mondván, az évad első két versenyhétvégéjén túlságosan nagy kihívásokkal kellett szembenézniük az idei évre tovább lágyított abroncsok miatt.

Boullier szerint a Red Bull kizárólag magának köszönheti, ha küszködnek a gumikkal: „Megértem, ha nem elégedettek” – mondta a csapatfőnök az Autosport című brit szaklapnak. „Úgy tervezték az autójukat, hogy az aerodinamikára helyezték a nagyobb hangsúlyt. Mivel az abroncsok egyre fontosabb részei az autónak, ez az oka annak, hogy küszködnek. Egy körön gyorsak, de aztán szenvednek a gumikopással, ami nyilvánvalóan az autótervezési irányvonalnak köszönhető.”

A gumiösszetételek megváltoztatását egyébként nem csak a Red Bull, hanem a Mercedes is szorgalmazza, azonban a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery a szepangi hétvégén leszögezte: ilyesmire csak abban az esetben kerülhet sor, amennyiben a mezőny csapatai egyhangúan kinyilvánítják ezzel kapcsolatos igényüket.

„Ez az egyhangú álláspont jelenleg határozottan nincs meg” – mondta Hembery az Auto Motor und Sport című német lapnak. „Ha változtatunk valamit és hirtelen két vagy három autó veszít a versenyképességéből, néhányan pedig felgyorsulnak, azzal csak újabb problémát teremtünk magunknak. Annyit mondhatok, hogy vizsgáljuk a helyzetet, döntést azonban még nem hoztunk.”

Hembery állásfoglalása ellenére vasárnap Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója és Toto Wolff, a Mercedes sportügyeiért felelős vezető is célzott arra, hogy a Pirelli ’vette a lapot’ és a Bahreini Nagydíj idejére elvégezhetik a sürgetett változtatásokat…