Hiába van ugyannyi pontja három futam Carlos Sainznak, mint csapattársának, Max Verstappennek, a 20 éves spanyolt mégsem övezi akkora őrület, mint a nála három évvel fiatalabb, a Forma-1-es történelem legifjabb versenyzőjének számító hollandot. A ralilegenda fia nem érti a jelenséget, de nem is nagyon foglalkozik vele: a sportág hivatalos honlapjának adott exkluzív interjúban kijelentette, hogy inkább magára, saját teljesítményének javítására összpontosít.

 

Míg Verstappent már most a jövő világbajnokának tartják és lassan kitör miatta a Benelux-háború, mert édesanyja révén Belgium is szeretné magának tudni az ex-F1-es pilóta édesapa nemzetisége alapján holland licenccel versenyző ifjoncot, addig Sainz körül Spanyolországban is visszafogott az őrület. Pedig a kétszeres ralivilágbajnok, Dakar-győztes Carlos Sainz csemetéje is jóval többet nyújt a Toro Rossónál, mint amit előzetes elvártak tőle, részben annak köszönhetően, hogy a Red Bull-junioregylet a Renault-kulimáz közepette is jobban teljesít, mint az anyacsapat.

„Wow, ez jó hír!” – mondta felvillanyozódva Sainz, amikor a Formula1.com megemlítette neki, hogy Helmut Marko Red Bull-sportfőnök a minap a teljes energiaitalos különítmény legkellemesebb meglepetésének titulálta. „Lehet, hogy velem kapcsolatban talán alacsonyabbak voltak az elvárások. Nem tudom, hogy miért, hiszen komoly bajnokságot nyertem a Formula-Renault 3.5-ben, ráadásul sok győzelemmel. Bízom magamban és tudom, hogy elég jó vagyok az F1-hez. Melbourne-ben és Malajziában meg is mutattam, hogy mire vagyok képes. Egyetlen pillanatig sem volt kétségem efelől, de természetesen jó ezt hallani a főnökömtől. Amikor azt mondja, hogy hozod az elvárásokat, van annál jobb?”

Arra, hogy Marko szerint Sainz potenciális sztárjelölt, aki a Forma-1 következő Lewis Hamiltonja lehet, a spanyol pusztán ennyit felelt: „Hol lehet ezt elolvasni? Nagyszerű ilyet hallani. Nem számítottam rá, hogy Helmut ilyeneket fog mondani rólam…”

Az ifjú kiválóság szerint szezonja eddigi mélypontja Kína volt, ahol technikai okok miatt nem tudta folytatni pontszerző sorozatát, pedig a gondok nélkül lett volna esélye rá. Pozitívumok tekintetében szerinte máris nehéz lenne egyetlen momentumot választani: „Lenyűgöző volt, amikor Ausztráliában bejutottam a Q3-ba, és az is, hogy gondok nélkül mentem az 5. helyen. Malajziában kétkiállásos stratégiával jöttem fel a 15. helyről a 8. helyre, ami újoncként szintén nem volt könnyű feladat. Sok pozitívum volt eddig, nehéz lenne pusztán egyet kiválasztani.”

Sainz egyébként jól kijön Verstappennel, akivel – mint mondta – „nagyon hasonló a vezetési stílusunk és a hozzáállásunk”, de sietve megjegyezte azt is, hogy „jómagam jobbszeretek inkább kizárólag magammal foglalkozni, mert csak így tudom kibontakoztatni a bennem rejlő potenciált és csak ez juttathat el a csúcsra”. Vannak, akik szerint a spanyol is, a holland is elsősorban annak köszönheti a villámkarriert, hogy szerencsés időzítéssel érkeztek az utóbbi években rendkívül halovány Toro Rossóhoz, amely most épp virágkorát éli. „Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy a szerencse fontos tényező az F1-ben, mert lehetsz a világ legjobb pilótája, egy rossz autóval semmire sem jutsz, egy újonc karrierjét pedig egy szempillantás alatt tönkrevághatja ez. Nagyon elégedett vagyok a Toro Rossóval, mert a csomagunk jó, de nem annyira, mint amilyennek tűnik. Erő tekintetében nagyon le vagyunk maradva, ez pedig nem könnyíti meg egy újonc dolgát, mert így nagyon eszesnek kell lennie és extra figyelmet kell fordítani a részletekre” – vélekedett Sainz.

Tavaly novemberben, az Abu Dhabi Nagydíj helyszínéről az F+1 Blog is jelentette, hogy Sainz Forma-1-es szerződtetése érdekében többen is komoly lobbitevénységet folytattak. A fiatal pilóta érdekében I. János Károly spanyol exkirály is referált Bernie Ecclestone-nál és a Red Bull vezéreinél, ugyanakkor már ott is tisztán látszott, hogy Sainz útjának egyengetésében nyakig benne van a kétszeres vb-első Fernando Alonso is. 

Az évad első három futama után most olyan helyzet áll fenn, hogy az újonc 6 egységgel a 12. helyen áll, míg a nyűglődő McLaren-Hondával Alonsónak eddig gyakorlatilag érdemi esélye sem kínálkozott még a pontszerzésre. „Ez hátborzongató érzés!” – mondta a spanyol a különös helyzetről. „Sok éve követem őt, most pedig előtte vagyok és ez valami varázslatos. Természetesen tudom, hogy ez a McLaren hibája és nem az én érdemem. Egy jó autóval Fernando biztosan ott lenne a mezőny élén!”