Manapság szinte már megszokott, hogy a gyűjtők egy-egy, adott esetben működőképes Forma-1-es versenygépre licitálhatnak a különféle aukciókon, ezúttal viszont egy igazi ritkaságra csaphatnak le. A portéka egy V12-es Lamborghini-erőforrással hajtott 1991-es fejlesztésű, de az 1992-es szezonban is futott Minardi konstrukció, az M191-es.

Az eladó egy Lamborghinikkel is foglalkozó amerikai autókülönlegesség-kereskedés, amely Lynnwoodban székel. A 200 ezer dollárért kínált M191-es azért igazi ritkaság, mert mindössze három darab létezik belőle, ráadásul az aukciós portálokon és egyéb csatornákon most meghirdetett példány azok között is különlegesnek mondható.

Az ominózus versenygépet Aldo Costa és René Hilhorst tervezte: előbbi jelenleg is a Forma-1-ben tevékenykedik, az 1988-tól 1995-ig tartó minardis évei után megjárta a Ferrarit, manapság pedig a Mercedes fejlesztési vezetőjeként dolgozik, míg utóbbi az olasz kiscsapat után megfordult a Saubernél, majd 2004-ig a Toyotánál dolgozott az aerodinamikán és végül kikerült a sportág vérkeringéséből.

Az olasz-holland páros első közös modellje 1991-ben még Ferrari-erőforrással hajtva szerzett összesen 6 pontot, míg a következő évadra szánt M192-es csak az idény ötödik futamára készült el. 1992-ben így az első négy viadalon – Dél-Afrikában, Mexikóban, Brazíliában és Spanyolországban –az M191-est használta a Minardi, amelyben ekkor már az ex-Ferrari-motormérnök Mauro Forghieri által három évvel korábban megalkotott 3,5 literes, V12-es Lamborghini hajtómű dübörgött.

Az autót eladásra kínáló Catsexotics szerint a járgány Christian Fittipaldi versenygépe volt, aki nem bizonyult túlságosan szerencsésnek az M191 volánja mögött: míg csapattársának, Gianni Mordibellinek három kiesés mellett egy brazíliai 7. hely volt a legjobb eredménye, addig a brazil szintén három ízben esett ki és Spanyolország egy 11. helyezést sikerült összehoznia. San Marinóban megérkezett az M192-es, amellyel már Fittipaldi bizonyult jobbnak: bár három futam erejéig Alex Zanardi váltotta fel és több ízben előfordult az is, hogy nem sikerült kvalifikálnia magát, a Japánban elért 6. helyezésének köszönhetően a Minardi 1 ponttal zárta az évet.

„Az autó műszakilag teljesen felújított és vezethető, a Lamborghini történelmének eme ritkasága készen áll arra, hogy bármely kollekció központi darabja legyen, esetleg elinduljon történelmi versenyautók számára kiírt eseményeken” – közli az M191-es jelenlegi tulajdonosa, megjegyezve azt, hogy az autóval legutóbb a Sant’Agata Bolognese-i autógyártó 2008-ban nyugdíjba vonult hivatalos tesztpilótája, Valentino Balboni autózott észak-amerikai bemutatókon.