Ismét tele a nemzetközi sajtó a Lotus jövőjét firtató pletykákkal: egyes források szerint névmódosítás, mások szerint egy Renault-tranzakció révén tulajdonosváltás áll küszöbön az enstone-i alakulatnál. Ennek ellenére az F+1 Blog érdeklődésére múlt hétvégén, Monte-Carlóban a csapatfőnök-helyettes, Federico Gastaldi szemrebbenés nélkül állította: minden marad a régiben.

 

A Lotus Cars pénzügyi támogatása nélkül, egyfajta grátiszként használt Lotus név leváltásáról néhány hónapja esett szó annak apropóján, hogy a felek közötti megállapodás 2017-ig szól, a többségi tulajdonos Gerard Lopeznek pedig köze volt a DeTomaso márkanév közelmúltban lezajlott értékesítéséhez. Azzal kapcsolatban, hogy az enstone-i különítmény esetleg a csapatvásárlással kacérkodó Renault kiszemeltje lehet, a monacói hétvégén erősödtek fel a pletykák, ám Gastaldi csapatfőnök-helyettes érdeklődésünkre határozottan cáfolta, hogy bármiféle változtatás készülne.

„Semmilyen valóságalapja nincs az ilyen híreszteléseknek. Mindenfélét beszélnek az emberek, nemcsak rólunk, hanem másokról is, mi viszont nem tervezünk semmit. A folytatásban is Lotus néven fogunk szerepelni” – mondta az F+1 Blognak a szakember a monacói paddockban.


Mint ismeretes, a Lotus történetesen a tavalyi szezon végén intett búcsút hosszas együttműködés után a Renault-nak, hogy az idei évtől már a Mercedes hajtásláncaival szereljék versenygépeiket. Noha az E23 Hyrideket a Forma-1 jelenlegi leghatékonyabb erőforrása hajtja, az eredmények egyelőre messze elmaradnak a várttól: a csillagos szívet használó alakulatok közül mostanáig a Lotus gyűjtötte a legkevesebb pontot, Romain Grosjean 16 egységével a gárda a 7. helyen állomásozik. Igaz, ebben fontos szerepe van a francia pilótát, valamint a venezuelai zúzógépet, a továbbra is pontnélküli Pastor Maldonadót sújtó hihetetlen balszerencsesorozatnak is.

„Nem titkolom, mi is arra számítottunk, hogy sokkal jobbak leszünk az év elején, de ha alaposan megvizsgáljuk a történteket, láthatjuk, hogy az eredmények elmaradásában a balszerencsének is nagy szerepe van. Voltak futamok, amikor mi hibáztunk, de túlságosan sok incidensünk is volt a versenyek során, ezek főként Pastort sújtották, de nincs mit tenni, ez része a játéknak. Az autó egyébként sokkal gyorsabb és egyenletesebb teljesítményt nyújt, mint  a tavalyi. Minden tekintetben más vadállat, mint az előző évi volt, sokkal jobb, csak meg kell találnunk a módját annak, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet” – mondta Gastaldi.


Többen képviselik azt az álláspontot a szakmában, hogy a Lotus túlságosan sok komoly mérnököt veszített a közelmúltbeli, például Kimi Räikkönen futamgyőzelmeivel színezett sikeres időszakhoz képest és ennek is szerepe van abban, hogy a különítmény még mindig csak keresi a formáját. A csapatfőnök-helyettes szerint a képlet egyszerű, a nagyobb fizetést kínáló csapatok ajánlataival nem tudnak versenyre kelni, de leszögezte: a Lotusnál így is megvan az a stáb, amelyre lehet alapozni.

„Sokszor mondják, hogy nagy veszteség ért bennünket azzal, hogy James Allison a Ferrarihoz szerződött, de jött a helyére Nick Chester, a jelenlegi technikai igazgatónk, aki legalább annyira komoly képességű, sokat tapasztalt szakember. Mellette sok kiváló szakember dolgozik nálunk, de tudjuk jól, hogyan zajlik ez a játék. Ha valaki jön és sok pénzzel komoly ajánlatot tesz, akkor bárkit el tud csábítani, nem csak a mérnököket” – mondta az F+1 Blognak Gastaldi, aki megjegyezte, hogy bár a gárda helyzete pénzügyi fronton stabilizálódott az utóbbi évekhez képest, a jelenlegi körülmények nem túl kedvezőek számukra: „Mi nem árulunk autót vagy energiaitalt, mi a versenypályán elért eredményeinkből tudunk profitálni, ami jelenleg nem könnyű…”