Bejelentette visszavonulását a DTM-ből Susie Wolff: a múlt héten a Williams Forma-1-es autóját kipróbáló skót pilótanő a széria hockenheimi évadzáróján jelentette be távozását, a jövőbeli terveivel kapcsolatban azonban titokzatos maradt. Mivel férje, Toto Wolff a nagy múltú grove-i F1-es istálló egyik társtulajdonosa és vezére, azt sem lehet kizárni, hogy valamilyen szerepet szánnak neki a csapatnál.

Susie Wolff 2006-tól mostanáig versenyzett a Német Túraautó Bajnokságban a Mercedes együttesénél, ahol kiemelkedőnek semmiképp nem mondható teljesítményt nyújtott. A 29 esztendős skót hölgy pontot is csak két ízben tudott szerezni, ennek ellenére férje térnyerésével párhuzamosan egyre szorosabban szálak fűzik a Williamshez.

Toto Wolff a csapat 16 százalékát birtokolja, s nemrégiben ügyvezető igazgatóvá is kinevezték a különítménynél. A paddockban egy ideje már az együttes szellemi vezetőjének tekintik az osztrákot és kinevezése is jól mutatja: senkinek nincs jobb esélye arra, hogy átvegye a karmesteri pálcát Sir Frank Williamstől az emblematikus szakvezető majdani visszavonulása után. Bár Wolff hangsúlyozta, hogy semmilyen köze nem volt a döntéshez, a Williams az évad elején szimulátoros teszt- és fejlesztőpilótának nevezte ki a nejét, aki múlt héten, Silverstone-ban, egy szponzori nap keretein belül már élesben is száguldozhatott az együttes versenygépével.

„Sajnos idén már nem találtam annyira mókásnak a DTM-et, mint korábban. A Forma-1-es autó tesztelése viszont megmutatta, hogy mennyire tudom élvezni a vezetést. Ha ez volt az egyedüli alkalom, amikor Forma-1-es autót vezethettem, akkor is elégedett vagyok, mert csodálatos tapasztalatokra tettem szert. Azt, hogy mihez kezdek ezután, már pontosan tudom, de sajnos még nem mondhatom el. Annyi biztos, hogy nagy kihívás vár rám” – mondta a hölgy a hockenheimi DTM-szezonzárón a másik nagy búcsúzóval, David Coultharddal közösen tartott sajtótájékoztatóján, amelyen jelen volt az F+1 Blog is.

A jövőre vonatkozó rejtélyes kijelentés kapcsán azonnal elindultak a spekulációk, hogy a 29 esztendős pilótanő talán komolyabb szerepet kap a Forma-1-es csapatnál. Noha egy hölgyversenyző szerepeltetésének kétségkívül meglennének a maga marketing-előnyei, Wolff versenyzői státuszról aligha ábrándozhat, egy-egy teszt, meghökkentőbb esetben pénteki szabadedzés talán beleférhet, sokkal valószínűbb azonban, hogy valamiféle menedzseri státuszt kaphat a Williamsnél, amellyel párhuzamosan akár versenyezhet is egy másik szériában.

Susie Wolff egyébként áradozott a Forma-1-es élményről, az F+1 Blog kérdésére válaszolva pedig azt is elárulta: nem Coulthard, de nem is a csapat két versenyzője, Pastor Maldonado és Bruno Senna készítette fel az első éles menetpróbára. Mint a pilótanő felfedte: a férje által patronált, jövőre valószínűleg versenyzővé előlépő teszt- és tartalékpilótától, Valtteri Bottastól kapott hasznos tanácsokat.

„A Forma-1-es autó mindennél jobb, amit eddig vezettem életemben. Elképesztően gyorsul, szenzációs a fékhatás, az ilyen autók minden más versenygépnél kifinomultabbak” – mondta Wolff. „Hogy Davidtől kaptam-e tanácsokat? Nem, vele nem beszéltünk a Forma-1-ről. Mivel Pastornak és Brunónak is volt dolga bőven azon a napon, Valtteri volt az, aki felkészített az autó vezetésére. Nagyon hasznos tippeket kaptam tőle, amikre egyébként nagy szükségem is volt, mivel hűvös időben, nedves pályán kellett először kihajtanom.”

Wolff megköszönte a Mercedesnek a DTM-ben töltött éveket: mint mondta, 2005 végén a pénzhiány okozta teljes reménytelenségben kezdett barátkozni a gondolattal, hogy a brit Forma-3-as bajnokságban töltött idény után nem folytathatja a versenyzést, amikor váratlanul telefont kapott a Mercedes főhadiszállásáról a DTM-es ajánlattal.

„Jött egy telefon, meghívtak egy tesztre és két hét múlva már alá volt írva a szerződésem. Mivel néhány héttel korábban semmilyen kilátásom nem volt, már mondtam is édesapámnak, hogy vége, nincs tovább… Hálás vagyok a Mercedesnek, hogy megmentették a pályafutásomat” – mondta Wolff, leánykori nevén Susie Stoddart, aki a közhiedelemmel ellentétben nem a korábbi Minardi-főguru Paul Stoddart lánya.