Mivel a napokban egy tőkeerős spanyol biztosítótársaság is csatlakozott a Renault gyári csapatához, újra felerősödtek a pletykák, amelyek szerint a francia egylet nem tett le a Toro Rosso kötelékében hajtó Carlos Sainz megszerzéséről. A Renault tavaly is próbálkozott, a Red Bull nem engedett és az energiaitalosokat képviselő Helmut Marko szerint továbbra is ragaszkodnak a hispán tehetséghez.

 

Az ominózus biztosítótársaság a Mapfre, amelynek képviselői a Renault-kontraktus létrejötte kapcsán többfelé – főképp a spanyol sajtóban – hangsúlyozták, hogy el tudnának képzelni egy spanyol versenyzőt az alakulat egyik gépének volánja mögött a közeljövőben. Mivel tavaly a Renault köztudottan hajtott a kis Sainzra, a 22 esztendős pilóta és átigazolása már most, az előszezon kezdete előtt napirendre került.


Tavaly nyáron a pilóta édesapja, a ralilegenda Carlos Sainz maga beszélt az F+1 Blognak a Renault érdeklődéséről, amit örvendetesnek tartott. Pláne annak fényében látott potenciált egy ilyen ügyletben, hogy csemetéje akkori csapattársát, Max Verstappent a Spanyol Nagydíj előtt egy szempillantás alatt emelte át a Red Bull a Toro Rossótól, vajmi kevés sanszot hagyva a másik versenyzőnek a jövőre nézve. Az apuka most azt mondja, hogy fiacskáját az átigazolási pletykák foglalkoztatják a legkevésbé…

„Renault? Még csak nem is gondolkodom ilyesmin. Ez egy ügy a sajtó számára, teljesen felesleges beszélni róla. Carlos fejében jelenleg semmi más nincs, csak a Toro Rosso és az, hogyan tudja majd a legtöbbet kihozni az autóból. Meggyőződésem, hogy amennyiben jó szezonja lesz, megnyílnak majd a lehetőségek is. A többit érdemes elfelejteni” – mondta az idősebb Sainz meglehetősen polkorrekt hangvételben az EFE hírügynökségnek, amikor a Renault állítólagos érdeklődéséről kérdezték.


Tekintettel arra, hogy Daniel Ricciardo alapember a Red Bullnál, ahová tavaly Verstappen is bebetonozta magát, az elkövetkezendő egy-két évben Sainznak a nagyobbik energiaitalos brigádnál aligha lesz lehetősége versenyezni. Ennek ellenére az anyacégnél hallani sem akarnak arról, hogy esetleg távozik a Red Bull táborából: Helmut Marko, a márka sportszakmai vezetője a friss pletykák hallatán újfent jelezte, hogy ragaszkodnak Sainzhoz.

„Hosszú távra szóló szerződésünk van Carlosszal. Az, ami a Mercedesnél történt, jól megmutatta, mennyire fontos, hogy egy csapatnak legyen egy ütőképes tartalékpilótája. Sainz a mienk és nagy szükségünk van rá, ha esetleg bármi történne a Red Bullnál” – idézte az As című spanyol lap az osztrák szakvezetőt.


Marko leszögezte: úgy látják, hogy Sainz számára jelenleg nem is kínálkozik jobb alternatíva, mint az energiaitalosok kisebbik alakulata. „A Toro Rosso képes jó eredményekre és az üzleti tervünkben azt a célt tűztük ki a csapat elé, hogy az ötödik helyen kell végezniük 2017-ben. Egy olyan kiváló tervezővel, mint James Key, valamint egy jó Renault motorral a csapatban megvan a potenciál. A versenyzőpáros is együtt maradt, ami megadja a stabilitást. Egy erős középcsapatról beszélünk, mások pedig még ennyit sem, vagy kifejezetten rosszabbat tudnak ajánlani Carlosnak” – fogalmazott a tulajdonos Dietrich Mateschitz jobbkeze.

Sainz a harmadik teljes szezonját kezdi a Forma-1-ben, ahol a 2015-ös 15. hely után tavaly a 12. pozícióban zárta a pontvadászatot. A pilóta és csapattársa, a Toro Rossótól indult, majd tavaly Verstappen előléptetésekor ugyanoda visszadelegált Danyiil Kvjat vasárnap kapják meg hivatalosan is az új, STR12 típusjelű, már Renault-erőforrással szerelt versenyautót.
 

Marko: Nincs gond a Renault-val!

Az STR12-est a Toro Rosso ezen a héten, egy filmforgatási nap keretein belül már megjáratta, ám az olaszországi Misanóban tartott próbafutás során az új, a márka tájékoztatása szerint 95%-ban új Renault-hajtáslánc mindössze 6 kör után megadta magát. Persze a nemzetközi sajtó azonnal lecsapott a zárt kapuk mögött bonyolított tesztről kiszivárgott információra és máris arról megy a pusmogás, hogy a Renault-nak súlyos gondjai vannak. Marko szerint nincs ok az aggodalomra: „Teljes mértékben bízunk a Renault-ban, amely folytatja a felzárkózást. A pletykákkal ellentétben nincsenek problémák, minden a terveknek megfelelően halad” – cáfolta a spekulációkat a szakember az AutoBild című német lapnak.