Karrierje legjobb idényének tartja a 2014-est Nico Hülkenberg, akinek talán az egész pályafutását mentette meg az a tény, hogy 2013 végén, egyetlen szezon után hátat fordított az egyre mélyebbre süllyedő Saubernek és visszatért a Force Indiához. A pilóta nem titkolja, hogy a Mercedes-hajtásláncnak jóelőre borítékolt előny hatására tért vissza régi-új munkaadójához.

Azzal aligha lehet vitatkozni, hogy az idén életbe lépett motorformula-változásból származó Mercedes-fölényt Lewis Hamilton szimatolta ki a legjobban. A brit sosem titkolta, hogy 2012 végén azért igazolt nevelőegyüttesétől, a McLarentől a Mercedeshez, mert arra számított, hogy ezzel kerül igazán közel a tűzhöz, hiszen így nemcsak egy ügyfélcsapat kötelékében, hanem elsődlegesen, a gyári alakulat pilótájaként számíthatott az ezzel járó előnyökre.

A vb-cím igazolja, hogy a csapatváltás miatt sokat bírált szigetországi pilóta számítása bejött, s mint kiderült, nem csak számára jelentett vonzóerőt a Mercedes-hajtáslánc. Igaz, hogy Nico Hülkenberg nem a gyári, hanem a Force Indiánál egy ügyfélcsapat versenyzőjeként élvezhette a csillagos hajtóerőből származó előnyöket, ugyanakkor a Formula1.com-nak adott interjújában a német leszögezte: egyértelműen a Mercedes-erőforrással kapcsolatban jósolt teljesítmény miatt hagyta faképnél egyetlen szezon után a Ferrarival küszködő, idén minden eddiginél mélyebbre süllyedt Saubert.

„Nem hinném, hogy a hatodik érzék működött volna közre, de néha tényleg olyan döntést kell hozni, amelyet a gyomrodban érzel” – mondta a pilóta. „2013 végén nem azért hoztam olyan döntést, mert mindenképpen távozni akartam a Saubertől, sokkal inkább azért, mert az általam jól ismert Force India kiváló lehetőséget kínált. Sok tényező játszott szerepet a döntésemben, de a Mercedes motorokkal a Force India mutatkozott a leginkább ígéretes kombinációnak. Be is bizonyosodott, hogy a döntésem helyesnek bizonyult. Néha szerencsére is szükség van.”

Hülkenberg szerint a 2014-es idény pályafutása eddigi legjobb szezonja volt, amelyet alátámaszt az is, hogy 96 pontjával az egyéni tabella 9. helyén végzett: ennyi pontot még egyszer sem szerzett és ennél előkelőbb pozícióban sem végzett még. „Az idény első fele mókás volt, az autónk akkor volt a leginkább versenyképes. Egyértelműen az akkor szerzett négy darab ötödik helyezés volt a szezon fénypontja, nagyon keményen dolgoztunk ezekért az eredményekért. Monacóra különösen büszke vagyok, mert az roppant nehéz futam volt, az utolsó 20 körben nagyon kellett kímélnem a szuperlágy abroncsokat. Jól emlékszem az előzésemre is, amelyet Magnussen ellen hajtottam végre a Portier-nál. Az év második fele jóval nagyobb kihívás volt, több ízben voltam balszerencsés, de Abu-Dzabiban sikerült jó eredménnyel zárnom az évet” – sommázta saját szezonját a német.

A 27 esztendős pilóta teljesítményévelpárhuzamosan az új csapattárs, Sergio Perez is gyűjtött 59 egységet, így a Force India csak 26 ponttal kapott ki a McLarentől a konstruktőri tabella 5. pozíciójáért vívott harcban, amelyben egy darabig nyerésre álltak. Arra a kérdésre, hogy mikor veszítették el a csatát, a német szerint nincs határozott válasz: „Nem lehet egyetlen momentumot kiválasztani. Az évad vége felé nagyon jó munkát végeztek a fejlesztések terén, így nagyon nehéz lett volna megtartani az előnyünket. Persze voltak futamok, ahol balszerencsénk volt, mint például az austini motorhibámnál, de biztos vagyok benne, hogy a McLarennél is tudnak mondani olyan alkalmakat, amikor balszerencsések voltak. Közel voltunk ahhoz, hogy elcsípjük előlük az ötödik helyet, de csapatként erősebbek voltak és a rendelkezésükre álló források révén egy hajszállal jobb munkát végeztek, mint mi.”

Hülkenberget a közvélemény évek óta valamelyik csúcsistállónál szeretné látni, erre azonban még várni kell. A német pilóta Perezzel együtt jövőre is a Force India kötelékében marad, ám a 2015-ös szezonja biztosan különlegesebb lesz, ugyanis a tulajdonos-csapatfőnök Vijay Mallya különengedélyével kalandozhat egy keveset a Forma-1 világán kívül is. Az indiai pénzember lehetővé tette számára, hogy csatlakozzon a Porsche endurance-különítményéhez is, így a „Hulk” rajthoz állhat a megbízhatósági-vb Spában tartandó 6 órás összecsapásán, valamint az autósport világának egyik csúcsrangadóján, a Le Mans-i 24 óráson is.

„Néhány nappal ezelőtt vettem részt az első tesztelésen a Porsche 919-essel. Az első benyomásaim roppant pozitívak, habár nagyon kevés tapasztalatom van az ilyen autókkal. Mindig vágytam arra, hogy Le Mans-ban versenyezhessek, hiszen ez egy legendás futam, így természetesen nagyon várom ezt az extra 2015-ös kihívást” – fogalmazott Hülkenberg, aki számíthat a Forma-1-ből tavaly távozott, s azóta szintén a Porsche LMP1-es gárdáját erősítő Mark Webber tanácsaira is.