Nagyon úgy tűnik, hogy a pilótapiaci pletykaáradatnak soha nem akar véget érni: erre utal, hogy bejelentés helyett – egyelőre - az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában sem kaptunk mást, csupán néhány spekulációt. Persze azok legalább izgalmasak, pláne, hogy Kimi Räikkönennel kapcsolatosak…

 

„Nem tudom!” A finn pilóta válasza csupán ennyi volt a jövőjét, az azzal kapcsolatos bejelentés érkezésének időpontját firtató kérdésre az FIA csütörtökön tartott hivatalos sajtótájékoztatóján. Merthogy a közvélemény a Ferrari hazai versenyére várta, hogy megannyi susmus és pusmorgás után végre pont kerülhet a Scuderia 2019-es versenyzői összeállításával, ezzel együtt pedig a 2007-es világbajnok jövőbeli terveivel feltételezésözön végére. Nos, egyelőre ez nem történt meg.

Az előzmények jól ismertek: az idény első felében felmerült, hogy Sergio Marchionne kezdeményezésére a veterán finnt az idén már a Saubernél pallérozódó, ott egyre szebben muzsikáló Ferrari-nevelésre, Charles Leclec-re cserélik. Volt olyan időszaka az idei szezonnak, amikor maguk az érintettek is mérget mertek volna venni arra, hogy ez bekövetkezik, csakhogy Marchionne váratlanul elhunyt, az új vezetés pedig – állítólag – elkezdett új terveket szövögetni. Mivel Louis Camilleri, az új Ferrari-főnök Räikkönen legközelebbi barátainak egyike, az utóbbi hetekben már az tűnt a legvalószínűbbnek, hogy az északi pilóta marad a Scuderiánál, Leclerc pedig gyűjti tovább a tapasztalatokat a Saubernél, esetleg a Haasnál, ahol a technikai együttműködésnek köszönhetően a maranellói márkának lehet némi beleszólása a pilótaösszeállításba.


Ha minden klappolna, Räikkönen szerződéshosszabbításának bejelentését minden bizonnyal megejtették volna Monzában, hiszen ezzel a vb-aspiráns Sebastian Vettelnek is a kedvére tennének, a német ugyanis folyamatosan lobbizik azért, hogy a finn maradjon a csapattársa. Mi állhat a háttérben? A zűrzavarosabbnál zűrzavarosabb pilótapiaci pletykák között nemhogy nehéz, hanem szinte lehetetlen eligazodni, viszont az Autodromo Nazionale paddockjában olyan hangokat hallani, hogy hiába Camilleri barátsága, hiába Vettel lobbija és az egyébként jó teljesítmény, a Ferrari a finn helyett mégis Leclerc mellé teszi a garast. A bejelentést – hangsúlyozzuk: állítólag! – azért húzzák, halasztják, mert nem akarják összezavarni sem a saját nevelésű fiatalt, sem pedig a másodhegedűsként szépen helytálló veteránt.

Az F+1 Blog azzal kapcsolatban is új forgatókönyvről hallott, hogy mi lehet a finn pilótával a Ferrari után. Noha eddig az tűnt a legvalószínűbbnek, hogy ebben az esetben távozik az F1-ből, extrémebb esetben pedig az Alfa-kapcsolat révén a Sauberhez menne, most az a hír járja, hogy visszatér egy másik korábbi csapatához, a McLarenhez. Noha a wokingi csapatnál kéznél van Lando Norris és pletykálják Esteban Ocon esetleges érkezését is, több bennfentes is egyetért abban, hogy Räikkönenért a McLaren-főnök Zak Brown is hajlamos sutba dobni minden korábbi tervet.

A szkeptikusok szerint a gárda pénzügyileg nincs abban a helyzetben, hogy megfizessék Räikkönent, erre viszont rá lehet cáfolni: ha tudtak volna áldozni arra, hogy Fernando Alonso maradjon 2019-re is, akkor vélhetően meglenne a pénz a finn pilóta szolgálatainak megszerzésére is. Erre egyébként olyan nagy szükségük lenne, mint éhezőnek egy falat kenyérre, hiszen az ékkőként kezelt Alonso távozása után nem nagyon tudnának mit mutatni – pláne, hogy semmi garancia nincs a jövő évi előretörésre…

Ami biztos: a pilótapiac továbbra is forrong, olyan mértékben, amire évtizedek óta nem volt példa. A helyzetet jól szemlélteti, hogy a Tazio Nuvolariról elnevezett monzai sajtóteremben az újságírók egyebek mellett azzal is viccelődnek, hogy a 79 esztendős háromszoros világbajnok legenda, Sir Jackie Stewart szombaton valójában nem azért érkezik az Autodromo Nazionaléra, hogy bemutassa a pályafutásáról olasz nyelven megjelent könyvet, hanem azért, hogy tárgyaljon valamelyik csapattal egy esetleges 2019-es versenyzői szerződésről…