Martin Whitmarsh, a McLaren főnöke úton-útfélen pedzegeti Lewis Hamilton állítólagos kesergését, amely szerint megbánta, hogy aláírt a Mercedeshez, sokkal valószínűbb azonban, hogy inkább a szakvezetőnek van oka a bosszúságra. A wokingi csapat kockáztat, míg a brit azt kapja majd a csillagosoknál, amit akart.

Whitmarsh az utóbbi napokban több ízben is említette, hogy a McLaren távozóban lévő 2008-as bajnoka minden bizonnyal már megbánta a Mercedes-átigazolást. Ugyan pontosan nem lehet tudni, hogy a brit fenegyerek mikor és miről beszélget mostanság nevelőegyesületével a színfalak mögött, mindent mérlegre téve azonban megalapozott a gyanú, hogy a wokingi szakvezető saját keserűségét próbálja világgá kürtölni, felhasználva azt a tényt, hogy a Mercedes helyzete jelenleg elkeserítőnek tűnik: mióta Suzukában bejelentették Hamilton érkezését, azóta képtelenek voltak pontot szerezni.

Míg 2008 világbajnoka még egyetlen panaszos szót sem ejtett ki a száján a nyilvánosság előtt, a pszichikai hadviselésnek meglehetősen korán nekikezdő Whitmarsh már saját csapata döntését is megkérdőjelezte. Mivel a napokban arról értekezett, hogy a McLarennél nincsenek száz százalékig meggyőződve arról, hogy a Hamilton-pótlónak leigazolt Sergio Perez beváltja majd az előzetes várakozásokat, egyértelműnek tűnik, hogy a különítménynél savanyúnak érzik a szőlőt.

Érdemes egyébként több szempontból is megvizsgálni, hogy lenne-e oka Hamiltonnak bánkódni a Mercedes-kontraktus miatt? Mivel saját bevallása szerint új kihívást akart, azt biztosan megkapja. Meglesz az eddigieknél magasabb fizetés, a marketing- és promóciós jogokkal kapcsolatos nagyobb mozgástér, továbbá hátországként egy nagy autógyár támogatása is. Jelenleg az egyetlen kérdés az autó: mire lesz jó a jövő évi Ezüstnyíl az utóbbi három év küszködése után?

Mivel 2013-ra jelentős mértékben nem változnak a szabályok, az idei produktum arra utal, hogy a Mercedesnek jövőre is nehéz dolga lesz, ha fel akarja venni a versenyt a Red Bullal, a McLarennel, a Ferrarival és a brackley-i egylet számára idén is túlságosan nagy falatot jelentő Lotusszal. Semmi garancia nincs arra, hogy Hamilton jövőre vb-esélyes lesz, nehéz azonban elképzelni, hogy a csillagosok a tárgyalások során nem mutattak valami olyat a britnek, ami arra utal, hogy záros határidőn belül biztosan az élmezőny tagja lesz. Valószínűleg Schumacher sem véletlenül akart az alakulat kötelékében maradni és az sem elképzelhetetlen, hogy a brit már most tudja: a McLaren – ahogyan pletykálják - hamarosan elveszíti a sikerek egyik alapját jelentő Mercedes-erőforrásokat. Arról nem is beszélve, hogy 2014-től, az új turbókorszak kezdetétől hatványozottan kifizetődő lehet egy gyári alakulat kötelékébe tartozni.

Ross Brawn csapatfőnöknek, minden trükk és kiskapu nagy felderítőjének Abu-Dzabiban volt egy sejtelmes pillanata. Amikor a Sky Sports riporterei Hamilton majdani helyzetét próbálták több irányból forszírozni, a szakvezető egy cinkos mosollyal pusztán annyit mondott: „Biztosak vagyunk abban, hogy Lewist nem fogja csalódás érni nálunk!” Ha valaki nem szokott ilyesmivel tréfálni, az Brawn, akinek a történelmi tények szerint lassan a Mercedesszel is el kell jutnia a „nagy durranás” fázisába. A Benettonnál a harmadik, a Ferrarinál a negyedik, a Hondánál pedig – igaz, akkor már Brawn GP-ként – szintén a harmadik szezonban jutott el odáig, hogy bajnoki címet nyerő autó került ki a kezei közül.

Ha Hamilton sikerre viszi a Mercedest, örökre levetkőzheti azt a bírálói által gyakran ismételgetett kínzó bélyeget, hogy csak szerencsével, az egyik legjobb istálló dédelgetett kedvenceként tudott vb-t nyerni. Amennyiben nem úgy alakulnak a dolgai, ahogyan szeretné, adott a lehetőség, hogy lazán továbbálljon: mivel hat szezonnal a háta mögött még mindig szemtelenül fiatal, csak 27 esztendős, néhány év múlva sem lesz túlkoros, így érdemi opció lehet bármelyik élcsapat számára.

Whitmarsh egyik előszeretettel ismételgetett érve - amely szerint Hamilton csapatváltásának oka elsősorban a pénz - kissé talán túlzó, de az már most borítékolható, hogy a pilóta pénzügyileg nem jár rosszul a váltással. Megbízható források szerint idei, bónuszokkal együtt 24 millió dollárra taksált fizetését a McLaren előbb 20 millióra (bónuszokkal) akarta csökkenteni, majd a Mercedes 20 millió plusz bónuszos ajánlatára 22 millióval reagáltak, amit Norbert Haugék még jobban megfejeltek, így a brit állítólag prémiumok nélkül, alapilletményként kap majd 31 millió dollárt a következő idényben.