Noha a Lotus felvásárlásával kapcsolatban a Renault eddig csak egy szándéknyilatkozatot írt alá, különféle források máris arról számolnak be, hogy a francia autógyár leendő gyári csapatánál meglepetésre is lehet számítani. Ha minden igaz, a csapatfőnök biztosan nem az lesz, akire eddig a közvélemény tippelt…

 

Versenyzői fronton biztosan tartogat meglepetést az újra gyári csapatot szervező Renault, hiszen a francia pilóta, Romain Grosjean már biztosan nem erősíti majd a különítmény kötelékét, de a jelek szerint útban van az újabb meglepetés is. Ez pedig – ha minden igaz - a csapatvezető személye lesz.

Noha az utóbbi-hónapok Lotus-Renault pletykahadjárata során mindvégig, minden forrás biztosra vette, hogy a Renault Sport F1 jelenlegi igazgatója, Cyril Abiteboul kapja a csapatfőnöki tisztséget, a napokban olyan spekulációk láttak napvilágot, hogy mégsem így lesz. Abiteboulnak állítólag Viry-Chatillon és a motorgyártó részleg vezetése jut majd, míg Enstone-ban (ezzel együtt pedig az egész csapatnál) egy Forma-1-es tapasztalatokkal nem rendelkező, ám a motorsport minden zegzugát jól ismerő francia szakember, Frederic Vasseur veszi majd át az irányítást.

Vasseur jelenleg is több fronton helytáll. 10 éve vezeti a GP2-ben és más géposztályokban szereplő ART istállót, és szakvezetői pályafutása során olyan versenyzők útját segítette a Forma-1 felé, mint például Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Nico Rosberg. A 46 esztendős szakember közösen működteti alakulatát az FIA-elnök Jean Todt fiával, Nicolas-val, ugyanakkor már érdekeltségei is vannak: övé például az a szimulátor, amelyet a Le Mans-i 24 órás viadalt szervező ACO is ajánl a legendás derbire készülő ifjú pilótáknak, míg Spark Technologies nevű vállalkozása építi a versenyautók a Formula E versenysorozat számára.

Egy darabig úgy tűnt, hogy Vasseur és az ART 2010-ben a Lotus, Virgin és Hispania hármassal együtt érkezik a Forma-1-be, de abból a projektből végül semmi nem lett. Állítólag azért, mert a francia szakember jóelőre látta, hogy az akkori viszonyok mellett az alakulatnak nem lenne esélye a megerősödésre, a csapat jó hírnevét pedig semmiképp nem akarta kockára tenni. „Amikor Franciaország hív, arra oda kell figyelned!” – idézett a L’Equipe című lap egy francia Forma-1-es bennfentest, aki úgy véli, hogy a Renault-projekt nemzeti jellege is komoly csáberőt jelenthet Vasseur számára.

Vasseur (jobbra) és Nicolas Todt


Nem elhanyagolható az sem, hogy a szakembert baráti szálak fűzik az egész projekt agyához és mozgatórúgójához, a korábbi négyszeres Forma-1-es világbajnok Alain Prosthoz. Az expilóta várhatóan a Renault Niki Laudája lesz: a francia sajtó a gárda elnöki tisztségébe várja a csapatfőnökként egyszer már leszerepelt legendát, így a két dörzsölt szakember együtt tenne kísérletet arra, hogy visszavezessék a győzelmek útjára az utóbbi két évben, a jelenkori turbókorszak kezdete óta csúnyán leszerepelt márkát.

Abban állítólag mindenki egyetért, hogy Vasseur kiváló csapatfőnök lenne, de azt, hogy valóban őt választja-e Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója, nagy valószínűség szerint csak a Lotus-felvásárlásának hivatalos bejelentésekor tudjuk meg. Arra felelni, hogy erre mikor kerülhet sor, legalább annyira nehéz, mint megnevezni a venezuleai pénzeszsák, Pastor Maldonado leendő csapattársát. Pedig néhány hete még ez sem tűnt bonyolult kérdésnek, hiszen mindenki biztosra vette, hogy Grosjean lesz a gárda zászlóvivője 2016-ban…