Gerhard Berger fegyvertára kifogyhatatlan, ha arról van szó, hogy cáfolnia kell saját Forma-1-es szerepvállalását. A sportágat versenyzőként és csapatvezetőként is megjáró osztrák múlt hétvégén, hazája nagydíján is csak cáfolt, de mivel a szokásosnál sokkal aktívabbnak mutatkozott, az F+1 Blog szerint elképzelhetetlen, hogy a közeljövőben ne vállaljon valamilyen hivatalos tisztséget - mégpedig a Red Bullnál.

 

Bergert az utóbbi hónapokban hírbe hozták már a Ferrarival és a McLaren-Hondával is: versenyzőként mindkét gárdánál megfordult, mindkét csapatnál nagy a respektje, de bebizonyosodott, hogy ezekhez a különítményekhez – ha várták is – biztosan nem igazol. Mint azt a nemzetközi sajtó is bőségesen taglalta, Spielbergben a Red Bull háza táján jött-ment, ráadásul feltűnően sok időt töltött a Forma-1-es szerepvállalásba a Renault gondjaihoz szorosan kötődő sikertelenség és nehéz helyzet miatt állítólag egyre inkább beleunó Dietrich Mateschitz társaságában.

Ha megkérdezték az esetleges hivatalos szerepkörről, Berger a már milliószor hallott cáfolatokat húzta elő: nem, mert elfoglalt az élet más területein, nem, mert beleunt a hosszú utazásokba, nem, nem, nem… Hiába próbálkozott az F+1 Blog is az osztráknál, semmit nem árult el arról, hogy miért ingázik napokon át Red Bull dzsekiben az energiaitalos motorhome legfelső, Mateschitz számára fenntartott szintje, valamint a Mercedes menedzsmentjének irodái és a Renault guruló otthonának hasonló funkciót betöltő zegzugai között. Csak egyetlen dolgot sikerült kihúzni belőle: „Mindig!” – ezt felelte arra a kérdésre, hogy amennyiben Mateschitz segítséget kérne tőle a Red Bull tábor egyre kaotikusabb helyzetének javításához, hajlandó lenne-e bedobni magát.

Mióta leköszönt a BMW sportigazgatói tisztségéből, azóta kizárólag Mateschitz tudta visszacsábítani Bergert hivatalos csapattisztviselőként a paddockba, a Toro Rossónál társtulajdonos-csapatvezetőként lehúzott korszakáról ráadásul kellemes emlékei is lehetnek. Ha a nagy Didi akar valamit, azt megszerzi magának és hívó szavára gyaníthatóan a hozzá szoros barátsággal kötődő Berger sem mondana nemet. A kérdés talán már csak az, hogy milyen szerepet oszthatna honfitársára? A nemzetközi szaksajtó a spielbergi hétvége utózöngéjeként a Red Bull Racinget irányító Christian Horner csapatfőnöki pozíciójával hozta hírbe: tény, hogy Horner figyelmét mostanság mintha túlságosan is elvonná a napi feladatokról frissen kötött házassága az ex-Spice Girl Geri Halliwellel, de rutinjára és teherbírására most minden eddiginél nagyobb szükség van a különítménynél.

Ha tippelni kellene, arra voksolnánk, hogy Mateschitz nem Horner, hanem rendíthetetlennek hitt jobbkeze, Helmut Marko helyén tudná elképzelni Bergert, aki a sportszakmai igazgató posztján valóban igazi aduász lehetne. A feldatkört jelenleg elátó koros sportfőnök érdemei elvitathatatlanok, ugyanakkor fontos megjegyezni azt is, hogy tevékenysége a jelenlegi helyzetben mindennek mondható, csak éppen áldásosnak nem. A Renault nyilvánosság előtti folyamatos ostorozása, az eredmények elmaradása miatt egyre inkább felszínre törő legendás kíméletlenség és a folyamatos fenyegetőzés nem feltétlenül segíti elő a mostani patthelyzet megoldását. Ezzel szemben Berger higgadtságot és konstruktív hozzáállást vinne magával, a mostaninál mindenképpen jobb hidat alkotva a vitás felek között. Arról nem is beszélve, hogy a lapító, ám a várkeringésnek a látottak alapján nagyon is részét képező expilóta abban az esetben is hasznos lehet, ha esetleg Mateschitz eltökéli magát, hogy búcsút intenek a francia motorszállítónak: láthattuk, hogy mindenütt szívesen fogadják, egyetlen márkánál sincs zárt ajtó előtte.

Mérget ne vegyünk rá, hogy bekövetkezik, de a cáfolatok ellenére benne van a pakliban, hogy Berger újra energiaitalos csapatuniformist ölt és hivatalosan is részt vállal majd a Red Bull szekerének újbóli beindításában.