Felipe Massa saját bevallása szerint nem fog „térdre borulni” senki előtt, de az év végi ferraris búcsú után is szeretne a Forma-1-ben maradni. A brazil lát esélyt a folytatásra és igyekszik nemzeti ügynek beállítani a jelenlegi helyzetét...

Nem titok, hogy Massa elsőszámú célpontja a helyére érkező Kimi Räikkönen volánja a Lotusnál. Menedzsere, Nicolas Todt természetesen megkezdte a tárgyalásokat, de a kiszivárgott hírek szerint nincs könnyű dolga: az enstone-i egylet állítólag jobban hajlik a jelenleg Sauber-színekben szereplő Nico Hülkenberg szerződtetésre, ám a brazil a napokban megszellőztette, hogy némi szponzori pénzt is képes lenne előteremteni. Azt nem tudni, hogy milyen pénzügyi forrásokat tudna megnyitni a dél-amerikai, de mivel a Lotusnak köztudottan anyagi gondjai vannak, egy ilyen manőverrel a pilóta könnyen maga felé billentheti a mérleg nyelvét.

„Nem a Lotus az egyetlen lehetőségem” – nyilatkozta Massa, miután a Szingapúri Nagydíj időmérőjén Fernando Alonsót maga mögé utasítva 6. lett és ezzel a közvélekedés szerint sokat javított saját kilátásain. ”Van más lehetőség is. Igaz, hogy nem sok, de van. Az biztos, hogy senki előtt nem fogok térdre borulni azért, hogy kapjak egy volánt. Húsz éves korom óta itt vagyok, élvezni szeretném a Forma-1-et. Lehet, hogy nem nyertem világbajnoki címet, de így is jóval többet értem el annál, mint amire gyerekként valaha is számíthattam.”

Hülkenberg vállalná a kockázatot

Nico Hülkenberg pályafutása szempontjából kulcsfontosságú lenne, hogy versenyképes volánhoz jusson, miután a Force Indiától a Sauberhez való átigazolása egyértelműen visszalépést eredményezett. A Ferrariról már lemaradt, így az egyetlen esélye a Lotus, ahol viszont – mint azt a Kimi Räikkönen felé fennálló tartozások is jól szemléltetik – anyagi gondok veszélyeztetik a jövőt. „Egy jó, versenyképes autóért cserébe? Abszolút készen állnék egy ilyen lépésre” – válaszolta a Sky Sports F1 tévécsatornának a német, amikor arról kérdezték, hogy minimális járandóság, esetleg fizetés nélkül is leszerződne-e a Lotushoz.

Igaz, megjegyezte azt is a mezőny egyik legtehetségesebb tagja, hogy egy ilyen lépés komoly kockázatokkal jár: „A teljes csomagot kell figyelembe venni” – mondta a 26 esztendős pilóta. „Mindennek rendben kell lennie és a pénzügyi helyzet is fontos ahhoz, hogy a csapat fenn tudja tartani az autó fejlesztését. Sajnos amíg nem vagy tagja a csapatnak, addig nem tudhatsz sokat a helyzetről, mert a csapatok nem mindig mondják el az igazságot a pénzügy helyzetükről.”

Mivel versenymérnöke és cimborája, Rob Smedley állítólag a Williams felé veszi az irányt, egyes források szerint a grove-i alakulat is számításba jöhet Massa jövőbeli állomáshelyeként, jóllehet, ott jelenleg Pastor Maldonado és Valtteri Bottas helye is biztosnak tűnik. Felmerülhet a Force India és a pilóta nevelőegyüttese, a Sauber is, garancia azonban nincs arra, hogy a tervét sikerül kivitelezni, így előfordulhat, hogy a mániákus brazil rajongótábor jövőre kedvenc nélkül marad.

„Az valódi sokk lenne odahaza, Brazíliában, ha nem lenne pilótánk a Forma-1-ben. Csapás lenne a hazai versenyzés számára, amely így is nehéz helyzetben van, s komoly gondokat okozna a televíziónak is, éppen ezért mindent megteszek a folytatás érdekében. Folytatni szeretném a versenyzést a Forma-1-ben, mert úgy érzem, hogy továbbra is van itt keresnivalóm” – fogalmazott Massa.

Forma-1-es kapituláció esetén menekülőútvonal lehet a dél-amerikai számára a Német Túraautó Bajnokság (DTM), ahonnan máris van kérője. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szombaton, Szingapúrban jelezte, hogy szívesen látnák a brazilt: „Egy olyan pilóta, mint Felipe, hasznos és értékes szereplője lenne a DTM-nek, vagy bármely más versenyszériának. Érdekes lenne számunkra és természetesen fontolóra vennénk a szerződtetését” – mondta az osztrák.

Massa egyébként nem titkolja, hogy a Red Bulltól az évad végén visszavonuló és a Porsche Le Mans-i csapatához távozó Mark Webberrel ellentétben a hosszú távú versenyzés világa nem igazán hozza lázba. „Elsősorban a Forma-1 az, ami foglalkoztat, így a végsőkig azon leszek, hogy maradhassak. Ha esetleg lekésném a DTM-et is, akkor talán inkább kihagyok egy évet” – mondta a 32 esztendős versenyző.