Bejelentette végre a Mercedes Lewis Hamilton szerződésének meghosszabbítását: azt már eddig is tudni lehetett, hogy a brit klasszis marad a turbós hibridkorszak sikercsapatánál, az viszont sokkal érdekesebb, hogy az új kontraktus létrejöttének tényét Németországban hozták nyilvánosságra…

 

Az F+1 Blog információi szerint az új szerződés legfőbb sarokpontjait már a Francia Nagydíj idején megalkották a felek, a fejleményt alátámasztotta az a tény, hogy Le Castellet-ben váratlanul megjelent a Daimler fővezére, Dieter Zetsche is. A júniusi, franciaországi forduló után paddock-szerte sokan mérget mertek volna venni arra, hogy a bejelentés azért várat magára, mert Silverstone-ban, a pilóta hazai versenyén fokozni akarják az örömünnepet, de hiába várta mindenki, a megerősítés nem érkezett meg…

Arra egészen mostanáig, a Német Nagydíjig, a Mercedes hazai versenyének nyitónapjáig várni kellett. Vélhetően nyomós volt az ok, hogy eddig kivártak, s jó okunk van azt feltételezni, hogy a házon belüli stratégia diktálta a menetrendet. Hogy miért? Lehet, hogy a versenycsapat a nagy-britanniai Brackley-ben székel, a mérnökök és munkatársak túlnyomó többsége is brit, akárcsak a gárda vezérürüje, Hamilton, de ez a formáció még mindig német licenccel és a német vállalat pénzből folytatja a tevékenységet. Ha pedig fizetnek, akkor bizony ők fújják a passzátszelet és joguk van ahhoz, hogy erősítsék a német identitást.


„A csapat Angliában székel, szóval én egy brit csapatnál versenyzem. Multikulturális alakulat, de Angliában van a központunk, még akkor is, ha az egésznek a magja erősen kötődik egy német márkához” – jelentette ki Hamilton nem is olyan régen, az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, alaposan meghökkentve ezzel a hallgatóságát. Arról már korábban is pletykáltak, hogy a márka autógyári dolgozói nem feltétlenül vannak elragadtatva a méregdrága Forma-1-es programtól. Miután a vezérkar végül rábiccentett a brit pilóta évi 40-42 millió euróra becsült csillagászati fizetésére, joggal tarthattak attól is, hogy az anyaországban újra morgolódni kezdenek a szakszervezetek, így nem adhattak további támadási felületet: mindent meg kellett tenni azért, hogy erősödjön a német vonulat, erre pedig kiváló eszköz a németországi bejelentés.


Maga Hamilton egyébként azzal indokolt csütörtökön, hogy az ügyvédek túl sokáig pepecseltek, miközben a sportprogramot irányító Toto Wolffal – akit remek embernek titulált – viszonylag hamar nyélbe ütötték a főbb pontokat. Például azt, hogy két év az új kontraktus időtartama: „Eredetileg három évről tárgyaltunk, de a Forma-1 állapota változik, ráadásul az F1 nincs elkötelezve minden egyes csapat mellett a 2021 utáni időszakra, így látni akartam, hogyan alakulnak a dolgok” – mondta a pilóta, utalva arra, hogy a sportág körüli, az azt összetartó főbb szerződések zöme is 2020 vége táján jár le. Vagyis arra kíváncsi, hogyan alakul a Forma-1 jövője: „Annak nem lett volna értelme, hogy elkötelezzem magam az ismeretlen mellett. Üzleti és kereskedelmi tekintetben minden megváltozhat, ezért nem akartam sarokba szorítani magam, szóval ez egy stratégiai döntés volt” – tette hozzá a brit.

Hamilton elárulta a Mercedes sajtótájékoztatóján azt is, hogy más istállóktól is kapott megkeresést, igaz, azt nem volt hajlandó feldeni, hogy melyik formációtól kapott ajánlatot. Amikor feltették neki a kérdést, hogy a Red Bull vagy a Ferrari jelentkezett-e be nála, a négyszeres világbajnok egy nagy mosoly kíséretében csupán annyit mondott: „Egy, de nem adtam neki levegőt!”