Spa-Francorchamps varázsa természetesen semmit nem változott tavaly óta, ám a szokatlanul hűvös, kis túlzással már-már kora télies reggeli időjárás még a sokat tapasztalt Forma-1-es siserehadat is meglepte. Bár idősebb helybéliek szerint volt már hidegebb is, a 4-5 Celsius-fok nem feltétlenül hozta meg a nyári szabadság után éppen csak éledező  versenyzők, mérnökök  és egyéb paddock-személyiségek munkakedvét.

„Vissza a valóságba!” – mondta nyúzott arccal Britta Röske, Sebastian Vettel sajtófőnöke kora reggel, egy forró teát kortyolgatva a Red Bull motorhome-jában, s a német hölggyel gyaníthatóan mindenki egyetértett. Az Ardennekben fekvő aszfaltcsík varázslatos, ám az kétségtelen tény, hogy egy picit kellemesebb időjárás mellett talán mindenki könnyebben vetné bele magát a munkába. Panaszra persze így sincs ok, hiszen a nyári szünet ezúttal a szokásosnál mozgalmasabbra sikeredett és akadtak nem várt fejlemények.

Ilyen például a Red Bull és a Max Verstappen hirtelen jött „házassága”. Szinte napra pontosan két évvel ezelőtt ugyanitt, Spában az apuka, az ex-versenyző Jos még bőszen bizonygatta az F+1 Blognak, hogy esze ágában sincs behódolni az akkor még csak gokartozó fiacskáját már csábítgató energiaitalosoknak, mert azzal „elúszna a kontroll” a gyerek pályafutása felett, ám a jelek szerint a 2015-ös Toro Rossó-szerződés megváltoztatta az álláspontját. Míg az ügy vesztese, Jean-Eric Vergne lógó orral érkezett a paddockba, addig a jövőre 17 esztendősen, minden legfiatalabbjaként debütáló új holland üstökös a papa társaságában büszkén masírozott be.

Max Verstappen, az új holland üstökös

„Nyugodt vagyok, egyáltalán nem érzem, hogy nyomás nehezedne rám. Inkább arra összpontosítok, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam, ennél többet úgysem tehetek” – mondta rendkívül határozottan az ifjabb Verstappen, aki saját bevallása szerint arról még nem tárgyalt a Red Bull juniorprogramjának vezéreivel, hogy a következő szezonra való felkészülése az évad hátralevő részében milyen elemekből áll majd.

Bár a közvélemény szerint a németalföldi tehetség túlságosan nagyot ugrik azzal, hogy mindössze egyetlen autós szezon után a Forma-1-be merészkedik, Verstappen nem tartja aggasztónak a léptéket: „Az egész pályafutásomat az jellemzi, hogy mindig nagyokat ugrok előre. Szerintem az is nagy lépés volt, hogy a gokartból egyenesen az F3-ba mentem. Ott egészen jól megállom a helyem, így szerintem nincs aggódnivalóm” – fogalmazott a fiatal pilóta, aki nem szeretne lemondani az F3-as bajnokság bajnoki címéről.

Az F+1 Blog arra vonatkozó kérdésére, hogy édesapja mennyire folyik majd bele a 2015-ös felkészülésbe, az F3-as bajnokság listavezetője elmondta: „Sok tapasztalatot szerzett a versenyzői pályafutása során, így érdemes odafigyelnem rá, biztosan sokat tud majd segíteni.”

André Lotterer gyaníthatón boldog lett volna, ha 17 évesen fejest ugorhatott volna a királykategóriába, ám az Audi Le Mans-i sikercsapatából ismert, a 24 óráson három ízben – legutóbb idén júniusban – diadalmaskodó németnek 32 éves koráig kellett várnia erre. Mint ismeretes, a pilóta Kamui Kobayashi helyén, a közelmúltban tulajdonosváltáson átesett Caterhamnél szerepelhet Spában és kinevezése legalább akkora port vert fel, mint Verstappené. Vannak, akik szerint a menedzsment komoly hibát követett el azzal, hogy Kobayashi helyére ültetik a németet, de olyanok is szép számmal akadnak, akik szerint a sors a mostani lehetőséggel igazságot szolgáltat a 2000-es évek elején a Jaguarnál tesztpilótáskodó, ám F1-es versenyzési sanszhoz soha jutó pilótának.

Így vagy úgy, a Caterham máris nyertesnek mondhatja magát Lotterer miatt: a gárda motorhome-jában még soha nem tolongott annyi újságíró, mint a csütörtök délutáni sajtóbeszélgetésen, így a Le Mans-i nagyágyú leigazolása - amely egyelőre erre a versenyre szól és a pilóta szerint nem pénzügyi, sokkal inkább sportszakmai okok miatt jött létre – PR-szempontból meghozta a gyümölcsét. Érdekesség, hogy a versenyző szerint az első megkeresést három héttel ezelőtt kapta a csapattól, az indulása pedig nagyjából 10 nappal ezelőtt konkretizálódott.

Lotterert megrohamozták az újságírók

„Túlságosan komoly felkészülésre nem nyílt lehetőségem, így szerintem nem is lehet túl sokat várni tőlem” – mondta az Audi-szerepvállalás mellett a japán Super Formulában is versenyző, ott a mostani F1-es indulás miatt egy futamot kihagyni kénytelen pilóta. „Sok dolgot kell nagyon gyorsan megtanulnom, ráadásul a Forma-1-ben sok mindent meghatároz az autó. Véletlenül sem akarok rosszat mondani a csapatról, de ezen a téren nem állunk túl jól, a kocsink még a mostani versenyre készített fejlesztésekkel sem mondható túlságosan ütőképesnek. Remélhetőleg a tapasztalatommal és a gyorsaságommal hozzá tudok majd tenni a munkához, de ez a helyzet mindenkinek új. A más szériákban szerzett tapasztalataim miatt magabiztos vagyok, túl sokat nem veszíthetek ezzel a kalanddal.”

Lotterer köszönetet mondott a Super Formulában őt foglalkoztató együttesnek, valamint az Audinak is, amiért lehetővé tették számára a Forma-1-es szereplését, ugyanakkor a pilóta elismerte, hogy mindkét helyre visszavárják. „Dr. Ullrich csak annyit mondott, hogy vigyázzak nagyon magamra, mert a folytatásban is szükségük van rám” – felelte a német, amikor az F+1 Blog arról kérdezte, hogy milyen iránymutatást kapott a négykarikás márka sportprogramját irányító szakembertől.

Eau Rouge: a patak, amelyről a legendás kanyar a nevét kapta

Bár Adrian Sutilról a nyári szünet előtt az egész paddock egyöntetűen úgy tudta, hogy mennie kell a Saubertől, a nyurga német továbbra is jelen van, sőt, csütörtökön utalást tett arra, hogy kontraktusa a következő szezonra is érvényes. Neki a jelek szerint összejön a folytatás, Max Chilton viszont biztosan nem áll rajthoz a hétvégén: kora reggel még csak pletykálták, hogy a Marussia alkalmazottai a brit szponzorainak elmaradt átutalása miatt hetek óta nem kapták meg az aktuális munkabérüket, délután pedig meg is érkezett a Marussia bejelentése, amely szerint a szigetországi „önként” – ki hallott már ilyenről ebben a sportágban? - átengedi a helyét az amerikai Alexander Rossinak. A döntés gyaníthatóan a délelőtti órákban születhetett meg, kora reggel ugyanis az F+1 Blog a pályabejárás során összefutott Chiltonnal, aki mérnökei társaságában elemezte az aszfaltcsík rejtelmeit és semmilyen jel nem utalt arra, hogy ezúttal csak a paddokcból szemlélheti a hétvége eseményeit. Nemhiába mondják, hogy a Forma-1-ben villámgyorsan is történhetnek változások…