Bár a jövő egyelőre nem biztosított a Forma-1-ben, Vitalij Petrov kizárólag a száguldó cirkuszra összpontosít és legfeljebb vendégként lenne hajlandó megízlelni a túraautó-vb-t (WTCC), amellyel a nyári pletykák összefüggésbe hozták. Monzában kikérdeztük a Caterham orosz pilótáját jelenlegi helyzetéről és a WTCC-pletykáról.

Mint ismeretes, az F+1 Blog a Magyar Nagydíj előtt számolt be arról az orosz forrásokból származó spekulációról, amely szerint a Petrov-menedzsment már megalkotta a válságforgatókönyvet arra az esetre, ha a pilóta esetleges elveszítené az állását a Forma-1- ben. Akkor úgy értesültünk, hogy szükség esetén a Lada dobhat mentőövet a versenyzőnek: a jövőre teljes szezont futó gyári csapatnál állítólag szívesen látnák Petrovot, aki versenyzői karrierjének kezdete óta ezer szállal kötődik a márkához, s felmerült az is, hogy amennyiben marad a Forma-1-ben, egy-két futam erejéig akkor is felbukkanhat Michelisz Norbert és Wéber Gábor ellenfelei között.

Bár akkor még nem övezte kérdések garmadája a viborgi rakéta jövőjét, már a hungaroringi hétvégén lehetett hallani olyan híreket, amely szerint Petrov menedzsere, Okszana Kosszacsenkó panaszkodik a nehéz anyagi helyzet miatt. Azóta ez csak erősödött, így a menedzsernő nemrégiben kerek-perec kijelentette: semmi garancia nincs arra, hogy pártfogoltja – aki két szezont a Lotus-jogelőd Renault-nál is lehúzott – jövőre a királykategória mezőnyében marad.

„A menedzserem jelenleg is dolgozik a jövőm érdekében. Úgy érzem, hogy nem ez a legmegfelelőbb alkalom, hogy erről beszéljünk. Egyelőre erre a szezonra összpontosítok. Szerintem a szezon végére minden ki fog derülni” – mondta Petrov a Caterham motorhome- jában ücsörögve csütörtök délután, Monzában.

A Forma-1 Gagaringjaként is emlegetett versenyzőt megkérdeztük a Lada- pletykákról: „Túraautó? Nem, a túraautózás nem érdekel. Nem tudom elképzelni, hogy ott folytassam a pályafutásomat. Egyelőre a Forma-1 áll a középpontban. Ha meghívnak, hogy vendégként menjek el és nézzem velük a futamot, miért ne tenném? Szívesen segítek ezzel, ha úgy érzik, hogy ez jó nekik.”

Arra a kérdésre, hogy esetleg VIP-versenyzőként, egy vagy két futam erejéig megízlelné- e a WTCC-t, Petrov határozott és talán sokat sejtető választ adott: „Soha nem mondd, hogy soha.”

Nemrégiben Heikki Kovalainen, a Caterham másik versenyzője panaszkodott amiatt, hogy a 2010-ben debütált csapatok legígéretesebbike idén nem képes olyan teljesítményt nyújtani, amely elvárható lenne. Petrov ugyan nem bírálja a csapatot, arra azonban burkoltan utalt, hogy kezd elege lenni a hátsó régió kilátástalanságából: „Mit várhatnék ettől a hétvégétől? Ugyanazt, mint az előzőtől és az összes korábbitól idén!” – mondta egy kínos nevetéssel kísérve.

Míg Petrov egy újabb sanyarú hétvégére hangol, addig a paddock különböző részein más- más állt a középpontban az évad utolsó európai futam előtt. A csúcstéma természetesen a spái rajtbaleset miatt egy futam eltiltott Romain Grosjean helyettese, Jerome d’Ambrosio, aki kora délutáni sajtóértekezletén nem titkolta, hogy roppant komoly küldetés vár rá a monzai hétvégén a Lotus volánja mögött.

A Red Bullnál egy kvízjátékkal igyekeztek a csapat órás partnerére, a Casióra irányítani a figyelmet, a ’Gyorsaság és intelligencia’ címszóval meghirdetett Forma-1-es műveltségi vetélkedők két csapat mérte össze tudását: az egyiket két F1-es versenyzőből lett tévés személyiség, Johnny Herbert és Martin Brundle alkotta, akik Christian Hornerrel, a Red Bull csapatfőnökével és a gárda talizmánjával, Sebastian Vettelel csaptak össze.

Volt esemény a Mercedesnél is, igaz, a kora délutánra összehívott sajtóeseményen Michael Schumacher még nem a jövőjével kapcsolatos terveit tárta a nyilvánosság elé, s elnézést is kért ezért az újságíróktól. A német egy új személyes szponzort jelentette be az Erlinyou nevű, navigációs készülékeket forgalmazó kínai vállalt formájában, s a hétszeres világbajnok azt is megszellőztette: nem kizárt, hogy a jövőben lesz olyan GPS-szoftver az Erlinyou készülékein, amely saját maga diktálja az itinert az autósoknak.