Carlos Sainz jóformán semmit nem tud arról, hogy mire számíthat a McLarennél 2019-ben, ennek ellenére igyekszik optimistán megközelíteni a kényszer-csapatváltást. A spanyol elsősorban abban bízik, hogy a csúfosan leszereplő wokingi együttes tanult valamit abból, amit a szintén Renault-erőforrással versenyző Red Bulltól leshettek el idén…

 

Egy ideje már tudjuk, hogy Carlos Sainz jövőre McLaren-pilótaként szerepel majd a Forma-1-ben: a Toro Rossótól a tavalyi évad utolsó harmadában a Renault-hoz igazoló spanyol csapatot vált, de látva azt, hogy az egykoron szebb napokat is megélt brit alakulat milyen katasztrofálisan szerepelt idén, a Honda után immáron Renault-hajtáslánccal is, joggal feltételezhetjük, hogy nem önszántából döntött az átigazolás mellett. Ez így is van: a legendás ralivilágbajnok Carlos Sainz csemetéjét a franciák kölcsönkapták a Red Bulltól, így amikor felcsillant Daniel Ricciardo legigazolásának esélye, kézenfekvő volt, hogy az idegenlégiós pilótát teszik ki Nico Hülkenberg helyett. Mint a 24 esztendős pilóta a napokban a spanyol Marca című lapnak elárulta: komolyabb magyarázattal a sárga-fekete alakulat sem szolgált számára.



„Nem volt komolyabb magyarázat, hacsak nem az, hogy a magyarázatot Ricciardónak hívják. A Renault számára komoly üzenet, hogy egy olyan futamgyőztes pilóta, mint Daniel, bizalmat szavazott nekik. Nagy dolog, amikor egy futamokat nyerő pilóta megbízik egy olyan csapatban, amely egyelőre még a növekedés fázisában van. Ez egy roppant érdekes fejlemény számukra, amit tiszteletben kell tartanom. A garázs másik végében állomásozó versenyzőnek pedig már egyébként is megvolt a szerződése. Sajnos az én jövőm olyan tárgyalásoktól függött, amelyeket nem én vagy mi folytattunk, hanem a Red Bull, a Renault pedig nem volt hajlandó várakozni a döntésre” – magyarázta a spanyol lapnak a saját helyzetét Sainz, aki a rossznyelvek szerint azért nem kaphatott behívót a Red Bull nagyobbik csapatához, mert a Toro Rossónál nem volt felhőtlen a kapcsolata Max Verstappennel.



Sainz McLaren-szerződése valójában egy karriermentő lépés, hiszen mint a szintén a Renault szédítgetett majd szintén Ricciardo miatt dobott Esteban Ocon helyzete is mutatja, az idén forrongó pilótapiacon nagyon könnyű mellényúlni. Sok választása nem volt a spanyolnak, akit – mint pályafutása kezdetétől fogva mindenben – ebben is segített édesapja jóbarátja, a McLarentől és az F1-től az idei szezon végén elbúcsúzó Fernando Alonso. 

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy az idei év egyik legnagyobb égése a brit csapaté, akik három éven át semmi mást nem szajkóztak, mint azt, hogy a McLarené a legjobb versenyautó az F1-es mezőnyben, ám a Honda gyenge hajtáslánca miatt nem tudják ezt megmutatni. Idén megkapták ugyanazt a Renault-hajtást, mint a gyári csapat és a Red Bull, de míg utóbbiak futamokat is nyertek a francia szívvel, a brit csapat továbbra is mélyrepülést mutat be. Tetézi a helyzetet, hogy a brit együttesnél eléggé zűrzavaros a helyzet házon belül is, így nem meglepő módon Sainznak fogalma sincs arról, hogy mire számíthat.

„Az igazság az, hogy nem túl sokat beszéltünk eddig egymással. Zak Brownnal és Gil de Ferrannal igen, a mérnökökkel viszont még nem. A következő néhány hónapban esedékes lesz egy látogatás Wokingba, de fontosnak tartom megjegyezni, hogy az idei évad végéig száz százalékosan a Renault-ra összpontosítok” – mondta a pilóta, aki úgy érzi, hogy jó a viszonya a csapat vezetésével: „Mindig is úgy éreztem, hogy elismernek engem a McLarennél. Zak és közöttem nagyon jó a kapcsolat, részben ennek is köszönhető, hogy sikerült megállapodnunk.” 



Sainz saját bevallása szerint optimista és abban reménykedik, hogy a McLaren tanult abból, amit a szintén Renault-erőforrással versenyző Red Bulltól leshettek el az idei szezon során: 
„Optimistának kell lennem, mert egyrészt ilyen a természetem, másrészt pedig azért is optimista vagyok, mert szerintem a McLaren sokat tanult idén. Ugyanazt a motort használták, mint a Renault és a Red Bull, így felismerhették, hogy melyek azok a területek, ahol változtatásokra van szükség. Tudom, hogy már márciusban felismerték, hogy az autójuk nem eléggé versenyképes és azonnal nekiláttak a változtatásoknak. Nagyon bízom benne, hogy 2019-ben már látható eredménye is lesz ezeknek a lépéseknek” – fogalmazott a versenyző, aki saját bevallása szerint Alonsótól sem kapott semmilyen információt arról, hogy mit várhat a következő idénytől: „Minden nap beszélünk Fernandóval, de másról. Mivel jövőre ő már nem lesz itt, nem tud semmit arról, hogy milyen lesz az autó. A McLarennél sem tudják, sőt, szerintem még a tesztelések alapján is nehéz lesz majd megítélni. Pedig már nagyon-nagyon szeretném tudni…”


Sainz tizenöt forduló után 38 ponttal az egyéni tabella 12. helyén áll: legjobb idei eredménye az Azerbajdzsáni Nagydíjon elért 5. helyezés, így karrierje legjobb eredménye továbbra is az a 4. hely, amelyet a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, a Toro Rossónál futott utolsó versenyén ért el.