Múlt hétvégén, 16 év után újra Forma-1-es autóba ült Alain Prost: a francia legenda a Red Bull RB6-osável körözött Le Castellet-ben, s mint elárulta, nem tapasztalt túlságosan nagy különbséget a bajnokcsapat 2010-es autója és a legutóbb kipróbált versenygép között.

Prost a Paul Ricard versenypályán, a World Series by Renault versenyhétvégéjének keretein belül futott demonstrációs köröket az Adrian Newey által alkotott, Renault-erőforrással hajtott autóval.

Noha a francia pilóta pályafutása negyedik vb-címének elhódítása után, 1993 végén lezárta F1-es karrierjét, 1996-ban egy teszt erejéig még feltűnt a volán mögött. A sportágat később saját csapata élén szakvezetőként is megjáró gall korábbi munkaadójánál, a McLarennél vett részt egy tesztelésen, Silverstone-ban, ahol az MP4-11-es modellt vette nyúzópróba alá.

„Összességében véve nem olyan nagy a különbség a legutóbbi autóhoz képest, amelyet vezettem 1996-ban” – mondta a tapasztalatokról Prost. „Az nyilvánvaló, hogy minden tökéletesebb, minden területen érezhető a fejlődés. Számomra talán a legfontosabb eltérés az ergonómia volt, az, ahogyan a versenyző elhelyezkedik az autóban. A lábak sokkal magasabban vannak, csak két pedál van, a kuplung már a kormányon található. Bal lábbal kell fékezni, ami számomra roppant furcsa, mert én soha nem alkalmaztam ezt. Van pár dolog, amit másként érzel, de egyébként nagyon jó az elhelyezkedés az autóban.”

Noha az 1996-os F1-es autóhoz viszonyítva Prost nem észlelt túlságosan nagy különbséget, az 1983-as Renault RE20B-hez képest viszont döbbenetesnek tartja a fejlődést. Mint ismeretes, a gallok klasszisa a francia gyártó eme modelljével lett először vb-ezüstérmes a Forma-1-ben.

„Tavaly, ugyanezen a helyszínen vezettem az 1983-as autómat, ami különös élmény volt. Fel is tettem magamnak a kérdést, hogyan versenyezhettünk akkoriban ilyen autókkal? Ebben a kocsibana váltó egyszerűen fantasztikus és remek az is, ahogyan a motor leadja az erőt. Nagyon meggyőzőnek találom és örülök is a lehetőségnek, mert így a jelenlegi versenyeket, a pilóták teljesítményét is egészen másként tudom megítélni. Hasznos tapasztalat volt, köszönet érte a csapatnak.”

Prost 1985-ben, 1986-ban és 1989-ben a McLaren istálló pilótájaként nyert vb-címet, míg negyedik bajnoki titulusát 1993-ban, egy kihagyott, pihenéssel töltött szezon után szerezte meg a Williams színeiben. Az 57 esztendős ex-pilóta 1997 és 2001 között a Ligier felvásárlásával működtetett saját csapatot, amely végül pénzügyi okok miatt tűnt el a Forma-1-ből.