Nagyon úgy néz ki, hogy a Renault istállónál tényleg nem viccelnek: az eddig csak vegetáló francia alakulat már dobott egy nagyot Daniel Ricciardo szerződtetésével, friss paddock-pletykák szerint pedig a vezérkar folytatja az erősítést. Ha minden igaz, rövidesen új technikai igazgató érkezhet, mégpedig egyenesen a Mercedestől - vagy a Ferraritól!

 

Nem is olyan régen Alain Prost, a Renault gyári csapatának különleges főtanácsadója egy interjúban arról beszélt, hogy bár a márka igyekszik mértékletes költekezéssel csúcsistállóvá válni, amikor szükséges, bizony hajlamosak mélyen a zsebbe nyúlni és komolyabb összeget kicsengetni. Ricciardo váratlan leigazolása jó példa erre és úgy hírlik, hogy most újabb nagy dobásra készülnek.

A legfrissebb paddock-spekulációk szerint Prosték Ricciardo klasszisához méltó technikai igazgatóval kívánják megerősíteni az alakulatot. Egyes források tudni vélik, hogy ezt sem akarják elaprózni a franciák és egyenesen a két csúcsistállónál, a Mercedesnél és a Ferrarinál puhatolóznak. Az elsőszámú célpont állítólag a csillagos formáció jelenlegi technikai igazgatója, James Allison, akit – ha minden igaz – már meg is környékeztek egy csábító ajánlattal.

 

James Allison a Mercedestől érkezhet a Renault-hoz?


Allison egyebek mellett azért is lenne remek választás a Renault számára, mert tősgyökeres enstone-i, hosszú időt töltött a jelenlegi alakulat jogelődeinél: akkor kezdett 1991-ben, amikor az együttes épp a Benetton égisze alatt funkcionált, majd egy ötéves Ferrari-kitérőt követően visszatért és a Renault legutóbbi sikerkorszakában (2005-6 tájékán) helyettes technikai igazgatóként ténykedett. Miután a különítmény előbb Lotus Renault GP-vé, majd Lotus F1 Team-mé avanzsált, már a technikai részleg elsőszámú vezetője volt: irányítása alatt futamgyőztes autókat építettek például Kimi Räikkönennek, így 2013-ra a Ferrari visszacsábította és egészen 2016 végéig Maranellóban maradt. A brit azért távozott, mert a hazájától távol nehezen dolgozta fel neje váratlan halálát, Nagy-Britanniába visszatérve pedig megkapta a Mercedes technikai igazgatói státuszát, amelyet 2017 februárja óta tölt be.

Nem tudni, hogy Allison mit lép a Renault ajánlatára, de vannak, akik szerint olyan csábító az, amit a franciák ígérnek, hogy nem fog nemet mondani. Amennyiben a megállapodást gyorsan tető alá hoznák, Allison az ilyenkor kötelező féléves kertészkedési szabadság letudásával is már májusban átvehetné a Renault technikai részlegét. Mit lépne erre a Mercedes – vagy inkább mit lépett? Úgy hírlik, hogy Toto Wolff minden eshetőségre fel van készülve, ezért már megkörnyékezte a Ferrari jelenlegi technikai igazgatóját, Mattia Binottót: a csillagosok főnöke állítólag Allison távozása nélkül is szerződtetné az olasz szakembert, aki viszont így semmiképp nem állna kötélnek, ugyanis az együtt töltött évek alatt nagy balhéi voltak brit kollégájával, akit több ízben a nemrégiben elhunyt elnöknek, Sergio Marchionnénak kellett helyre utasítania. Ha Allison átigazolna, Binotto előtt szabad lenne az út a Mercedeshez, amire talán rá is harapna a motorspecialistából lett technikai igazgató, akiről nemrégiben kiszivárgott: szeretne a maranellói csapat főnöke lenni, ezért nem éppen rózsás a viszonya a jelenlegi főnökével, Maurizio Arrivabenével.

 

Mattia Binotto: a Mercedes és a Renault is vinné a Ferraritól?


Binotto előtt akkor is adódhat alternatív útvonal, ha nem sikerül megszereznie Arrivabene csapatfőnöki pozícióját, Allison pedig marad a Mercedesnél és így oda sem igazolhat. Hogy melyik alakulat lenne az? Igen, a Renault, Prosték ugyanis állítólag az olasz szakembert szemelték ki arra az esetre, ha nem tudnának megállapodni Allisonnal. Lehet, hogy még jobban is járnának Binottóval, akinek állítólag kulcsszerepe van abban, hogy a Ferrari teljesítmény tekintetében nagyot lépett előre 2018-ban: mint említettük, a talján szakember pályafutása zömét motorspecialistaként húzta le, a franciáknál pedig jelenleg épp a hajtómű az egyik legégetőbb probléma.

Aki a jelek szerint a legkellemetlenebbül érezheti magát a Renault-nál, az a jelenlegi technikai igazgató, Nick Chester, akinek a jelek szerint biztosan távoznia kell az idény végén.