Francia sajtóértesülések szerint a héten eldőlt, hogy a Renault folytatja az utóbbi időben bizonytalannak tűnő Forma-1-es programját, ráadásul nem is akárhogyan: a francia gyártó állítólag a nevére vesz egy istállót, amelynek felvásárolják a többségi tulajdonjogát. Ha minden igaz, a kiválasztott gárda a Lotus, ahol nem is olyan régen még határozottan cáfolták, hogy változás készülne a tulajdonosi körben.

 

Mennek vagy maradnak? Ha az utóbbi, akkor milyen formában? Mostanában ezek voltak a legfőbb kérdések a Renault sokat szidott Forma-1-es programjával kapcsolatban, ám a jelek szerint megvan a válasz. Az Autonewsinfo című francia online szaklap szerint a hét korábbi részében a Renault-Nissan konszern fővezére, Carlos Ghosn egy Londonban tartott meeting keretein belül nemcsak az igent mondta ki, hanem azt is felvázolta, hogy a gyártó újra a saját útjára lépve, külön csapattal igyekszik visszakapaszkodni az élmezőnybe.

Noha a folytatással kapcsolatos bizonytalanságot - legalábbis annak látszatát - Ghosn és a Renault-vezérkar igyekezett fenntartani, már az évad első néhány futama után kiszivárgott, hogy a gyártó feltérképezte azokat a csapatokat, amelyek felvásárlása szóba jöhet. Egy ideig úgy hírlett, hogy a Toro Rosso lesz a kiválasztott, de a francia lap szerint nem véletlen, hogy London volt a meeting helyszíne: az elnök állítólag ott állapodott meg Gerard Lopezzel, a Lotus többségi tulajdonosával arról, hogy a gyár 2016-tól újra a nevére veszi a különítményt, amely a múltban már tartozott a Renault fennhatósága alá. 


Bár a Lotus csapatfőnök-helyettese, Federico Gastaldi a Monacói nagydíj hétvégéjén az F+1 Blognak nyilatkozva határozottan cáfolta, hogy változás készülne a tulajdonosi körben, az online újság „tűzközeli” információi szerint a Renault az enstone-i egylet 51 százalékát vásárolja fel, a fennmaradó 49 százalék pedig Lopez és a Genii Capital kezében marad. Arról egyelőre nincs információ, hogy mennyi az annyi, arra viszont kitért az Autonewsinfo, hogy mi lesz a Mercedesszel az idei évtől létrejött motorszállítói szerződéssel: a Renault állítólag még arra is hajlamos, hogy kompenzációt fizessen a csillagos márkának.

A lap szerint az év hátralevő részében a Renault összevonja sportosztályának két, jelenleg egymástól különálló részét: a Forma-1-es tevékenységet végző Renault Sport F1-et, valamint a versenyzés többi műfajában tevékenykedő Renault Sport Technologies-t. Az újságnál úgy tudják, hogy a csapatfőnök - nem meglepő módon - a Renault Sport F1 jelenlegi vezetője, Cyril Abiteboul lesz, míg a Renault Sport Technolgies-t irányító Patrice Ratti a folytatásban a sportautós ügyfélprogramok kereskedelmi vezetője lesz.


A transzfer állítólag érinti a Renault által működtetett World Series by Renault sorozatot is, amelynek a lap szerint a jelenlegi formában az idei az utolsó idénye. A sorozat csúcskategóriája, a Formula-Renault 3.5 állítólag nem vész el, hanem az FIA égisze alatt Forma-2-es kategóriává minősítik át és a jövőben nagy valószínűség szerint a Túraautó-vb (WTCC) betétszámaként rendezik majd a bajnokság futamait.

Hivatalos megerősítés még nincs, de állítólag erre sem kell már sokat várni. A beszámolók szerint ez lehetett az oka annak, hogy Romain Grosjean csütörtökön már felvillanyozottan jött-ment a silverstone-i paddockban, ahol „izgalmasnak” titulálta a Renault-pletykát és nem titkolta, hogy szívesen dolgozna együtt a korábbi négyszeres vb-első Alain Prosttal, a Renault nagykövetével, aki a híresztelések szerint magas rangú vezető lesz az új formációnál. „Igazi úriember és nagyszerű lenne együtt dolgozni vele” – mondta a francia pilóta, amikor Prost esetleges szerepvállalásáról kérdezték.