Érdekes pletyka került terítékre Szocsiban a Red Bull motorhajhászatával kapcsolatos spekulációárad  közepette: több forrás véli úgy, hogy a Ferrari az ifjú tehetség, Max Verstappen miatt intett be az energiaitalos vállalat nagyobbik csapatának.
 

Max Verstappenre fájt a Ferrari foga, de mivel a Red Bull nem akarja kiengedni a kezei közül a 2015-ös szezon legnagyobb felfedezettjét, így nem számítnak a maranellói márka hajtásláncára. Ez a pletyka is napirendre került pénteken Szocsiban, ahol a Renault-val szakítani készülő energiaitalos alakulat – továbbra is sikertelenül – folytatta a motorhajhászatot.

Mint ismeretes, a Mercedes már korábban lerázta Dietrich Mateschitz birodalmát, akik így a Ferrarival egyezkedtek az utóbbi időben, de a tárgyalások előrehaladtával nemhogy közeledtek volna, sokkal inkább egyre távolodtak az álláspontok. Monzában Sergio Marchionne , a Ferrari elnöke még a gyári csapatéval azonos hajtásláncot ajánlott az energiaitalos bandériumnak, majd hirtelen visszakozni kezdett: előbb - állítólag  a csapat belső nyomására – az idei motort ajánlották csak, majd kiderült, hogy már azt sem és kizárólag a kisebbik alakulatnak, a Toro Rossónak lennének hajlandóak szállítani.

A nemzetközi sajtó az Orosz Nagydíj helyszínén (is) azt firtatja, hogy mi állhat a háttérben és egyre többen gondolják úgy, hogy az oknak neve is van: Max Verstappen. Néhány sajtóorgánum, például a Red Bull érdekeltségi körébe tartozó – és gyakran Mateschitz szócsöveként használt – Speedweek című lap arról számolt be, hogy információik szerint a Ferrari az esetleg hajtáslánc-ügylet keretein belül szerette volna megkaparintani a minden idők legfiatalabb pilótájaként szenzációs teljesítményt nyújtó csodaújoncot, de mivel a Red Bull foggal-körömmel ragaszkodik a hollandhoz, kötényt kaptak az olaszoktól.

Tény, hogy extrém esetben a maranellóiak így is elérhetik, hogy a most 18 éves ifjonc legyen Sebastian Vettel jövőbeli csapattársa. Mivel a Mercedes is elhatárolódik a hajtáslánc-paktumtól, a Hondával nem lennének kisegítve, a Renault-val hosszabbítani pedig felérne egy politikai öngyilkossággal, akár az is előfordulhat, hogy Mateschitz valóban beváltja a fenyegetését és kivonulót fúj mindkét gárdájának: így Verstappen – Daniel Ricciardóhoz, Danyiil Kvjathoz és Carlos Sainzhoz hasonlóan – munkanélkülivé válna és szabad lenne az út a leigazolásához. Nehéz elképzelni, hogy ez bekövetkezik, de tudjuk jól, hogy a Forma-1 kifejezetten az a közeg, ahol bármikor, bármi előfordulhat.

Maga az érintett egyébként a Red Bull-kontingens többi pilótájához hasonlóan úgy foglalt állást, hogy – egyelőre – nem tart a dolgok alakulásától: „Egyáltalán nem aggódom, mert tudom, hogy több évre szól a szerződésem. Ha a Red Bull esetleg ki is vonul a Forma-1-ből, akkor sem aggódom amiatt, hogy a pályafutásomnak vége szakad. Nem is foglalkozom ezzel, mert boldog vagyok a Red Bullnál. Nekik köszönhetem, hogy a Forma-1-ben versenyezhetek, és nem látom okát annak, hogy miért kéne új munkaadó után néznem. Ha esetleg úgy alakulna, és odáig fajulnának a dolgok, akkor nyilvánvalóan mást kellene csinálnom, de jelen pillanatban nem látom jelét annak, hogy ezzel kéne foglalkoznom” – nyilatkozta Jos Verstappen szemtelenül fiatal csemetéje, aki 14 futam után 32 egységgel az egyéni ponttáblázat 12. helyén állomásozik.

Talán túlzás azt feltételezni, hogy a németalföldi ifjonc átigazolási ügye hiúsította meg a Red Bull-Ferrari megállapodást, de soha nem lehet tudni. Már az első néhány futam után is lehetett olyan paddock-pletykákat hallani, hogy a feltételezést cáfoló nyilatkozatai ellenére Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója is fontolgatta, hogy jóváteszi azt, amit egy évvel korábban elpuskázott. Tavaly nyáron ugyanis a fia Forma-1-es jövőjét egyengető idősebb Verstappen a Mercedes-vezérnek is felkínálta a csemetét, aki akkor nem volt annyira bátor, mint a Red Bull juniorprogramját irányító Helmut Marko és nemet mondott az akkor még túlságosan kockázatos lehetőségre…