Technikai fronton az eddigieknél jóval nagyobb kreativitást remél a Ferrarinál zajló reformoktól a fővezér, Luca di Montezemolo, aki rámutatott: kulcsfontosságú szereplőnek tartja a Lotustól visszatérő mérnökgurut, James Allisont. Elárulta a nagyfőnök azt is, hogy Stefano Domenicali csapatfőnöki státusza nincs veszélyben.

Nem csak pilótafronton zajlik koncepcióváltás a Ferrarinál: azzal, hogy jövőre Kimi Räikkönen csatlakozik Fernando Alonsóhoz és megszűnik az alá-fölérendeltségi viszony, a vörösök egy hat évtizeden át szinte megkérdőjelezhetetlennek tartott irányelvtől vesznek búcsút, ugyanakkor komoly felpezsdülést várnak a technikai részlegtől is.

Mint az utóbbi időszak fejleményei jól alátámasztják, a maranellói vezérkar tesz is ennek érdekében. Első körben visszacsábították a Lotus technikai igazgatói státuszából James Allisont, aki a fényes sikerekkel színesített 2000 és 2004 közötti időszakban aero-területen egyszer már erősítette a csapat kötelékét, s a napokban szerződtették Dirk de Beert is, aki Allison aerodinamikai jobbkeze volt az utóbbi években az enstone-i egyletnél.

Montezemolo a Gazzetta dello Sport című olasz lapnak adott interjújában hangsúlyozta: az utóbbi évek szélcsatorna-malőrjei, valamint egyéb kudarcba fulladt próbálkozásai után arra számít, hogy a Scuderia az új szakemberek révén technikai fronton is ütőképesebbé válik. A Presidente máris a legutóbbi aranykort emlegeti…

James Allison és Pat Fry

„Schumacherrel, valamint a Todt-Brawn-Byrne triumvirátussal igazi arany érát teremtettünk és a csapat készen áll arra, hogy ismét nyerjen. A Schumacher-korszak után szimulációs és aerodinamikai tekintetben is gondjaink voltak, viszont az utóbbi három évben mindig harcban álltunk a bajnoki címért egészen az utolsó futamig. Sokat várok James Allisontól, akivel együtt a Lotus aerodinamikai főnöke és más új arcok is csatlakoznak hozzánk, így végre meglesz a kreativitás, amiben eddig hiányt szenvedtünk” – fogalmazott a Ferrari-elnök.

Montezemolo méltatta Allisont, akire az év elején köztudottan pályázott a McLaren és a Mercedes is: „Allison jól ismerei a csapatot és az itt dolgozó embereket, ráadásul kitűnően beszél olaszul. Mások is akarták őt, de bennünket választott és érkezésével komoly változások mennek majd végbe a munkafolyamatok terén, továbbá számos más területen is. Ennek köszönhetően Pat Fry nagyobb figyelmet fordíthat a pályán végzett tevékenységünk javítására, a különféle módszerekre és a szimulátorra” – mondta a nagyfőnök.

Bár az utóbbi évek kudarcai miatt a paddockban és a nemzetközi sajtóban is rendszeresen megkérdőjelezik, hogy Stefano Domenicali alkalmas-e a csapatfőnöki tisztség betöltésére, Montezemolo hangsúlyozta: a szakvezető személyét illetően nem kell változásra számítani. A fővezér bizalma a jelek szerint töretlen a csapatfőnök irányába, ráadásul megerősítette azt is, hogy – bár a különféle lapok sokszor az ellenkezőjét állították – Domenicali volt az egyik mozgatórugója Räikkönen újbóli leigazolásának.

„Soha, mert nagyon hiányozna” – felelte Montezemolo arra a kérdésre, hogy felmerült-e Domenicali menesztésének gondolata. „Egyébként ő volt az első, aki szorgalmazta, hogy Kimit szerződtessük. Szerintem jól dolgozik, a jövőre készül és jómagam arra számítok, hogy a jelenben is láthatjuk majd az eredményeket. Tény, hogy az utóbbi három évben két világbajnoki címet veszítettünk el az utolsó futamokon, ám ez egyik sem az ő hibája volt.”