A szingapúri paddockban terjengő pletykák egyre inkább azt valószínűsítik, hogy a McLarennél változik a pilótafelállás 2016-ra és Jenson Buttont a wokingi különítmény saját nevelésű tehetsége, Stoffel Vandoorne váltja fel. A belga máris kijelentette: nem tartana attól, hogy Fernando Alonso társaként kellene bizonyítania.
Button jövőjéről már hónapok óta zajlanak különféle találgatások: a szingapúri paddockban most épp az a hír járja, hogy a brit a jövő évre tervezett fizetés miatt szorulhat ki az alakulat kötelékéből. A pilótát már az idei évre is csak hosszas vajúdás után tartotta meg az együttes, munkabére viszont a szerződése értelmében 8 millió fontról 12-re emelkedne a 2016-os idényre, amelytől a McLaren gyaníthatóan besokall.
A Forma-1-be idén visszatérő Honda partnereként soha nem látott mélyrepülést mutató egykori sikercsapat anyagi helyzete épp az idei vesszőfutás miatt nem épp a legrózsásabb lesz a következő szezonban, szponzorokban sem bővelkednek, ráadásul finanszírozniuk kell Fernando Alonsót, akiről nem túlzás kijelenteni, hogy a sportági történelem egyik legjobban fizetett versenyzője a maga évi 35 millió eurós bérével. Button az újságíróknak arról számolt be, hogy már tárgyalt a McLaren-cégcsoport főgurujával, Ron Dennisszel a folytatásról, ám nem jutottak dűlőre: „Ha a Forma-1-ben maradok, azt csakis a McLarennel tudom elképzelni. Sok nehéz időszakot éltünk át együtt, például a mostanit vagy épp a tavalyi szezont végét, de így is nagyon sokat köszönhetek ennek a csapatnak” – nyilatkozta a 35 éves pilóta, akiről többek között már az is elterjedt, hogy beszáll a BBC újjászervezés alatt álló autós műsorába, a Top Gearbe.
A McLarennél nevelkedett Vandoorne esélyeit javítja, hogy a jelenlegi pilótákhoz képest fillérekért versenyezne, ráadásul reményt adna a GP2-ben versenyző pilótáknak is. A sokáig a legfontosabbnak tartott nevelősorozatból az utóbbi három évben a bajnokok nem jutottak Forma-1-es versenyzői álláshoz: míg 2005-től 2011-ig az összes GP2-bajnok (Rosberg, Hamilton, Glock, Pantano, Hülkenberg, Maldonado és Grosjean) megfordult a királykategóriában, addig az utóbbi évek győztesei közül kizárólag a tavalyi bajnok Jolyon Palmer mutathatta meg magát az F1-ben, de a brit is csak pénteki edzéseken vezethetett a Lotusnál. Vandoorne ugyan még nem bajnok, de három fordulóval vezeti a ponttáblázatot és elképzelhetetlen, hogy ne nyerje meg a bajnokságot.
Jelen van a McLarennél Kevin Magnussen is, aki szintén saját nevelés, tavaly végigversenyezte a szezon Button mellett és az idei évadnyitón is helyettesítette Alonsót, így joggal merül fel a kérdés, hogy váltás esetén miért ne a dánt ültetnék vissza? Nem lehet kizárni ennek lehetőségét sem, ám az F+1 Blog forrásai két nyomós ok miatt is a belgát tartják favoritnak: például azért, mert Magnussenből üzleti fronton valószínűleg semmit nem tudnak kihozni (Dennis a télen és az előszezonban is többször haknizott a pilótával Dániában támogatók után kutatva, de semmire jutottak), Vandoorne-nak pedig a GP2-es sikerek révén máris sikerült megkedveltetnie magát a Honda vezetőivel. Előny lehet a belga számára az is, hogy menedzsere házon belül tevékenykedik: a pilóta útját az a Martin Reiss egyengeti, aki Romain Grosjeant is pártfogolja, továbbá az idei szezontól kezdve a McLaren kereskedelmi részlegénél is fontos szerepet tölt be.
„Nem aggódnék Alonso miatt, épp ellenkezőleg! Szerintem hozzájárulna ahhoz, hogy jobb pilótává váljak” – mondta gyanúsan optimistán Vandoorne Szingapúrban, ahová Kevin Magnussen kéztörése miatt magával vitte a McLaren, ám ennek ellenére nem nevezeték tartalékpilótaként. Sokat mond az is, hogy a pilóta GP2-es csapatfőnöke, az ART istállót irányító Frederic Vasseur is biztosra veszi, hogy versenyzője jövőre már a Forma-1-ben hajt majd. „Stoffel maximálisan készen áll a Forma-1-re. Ha a GP2 bajnokaként sem sikerül megugrania ezt, az szégyen lenne az egész motorsportra nézve” – fogalmazott a napokban a szakvezető.