Újabb elismerésben részesül Adrian Newey: az F+1 Blog információi szerint a Red Bull Racing főtervezőjének díszdoktori címet adományoz a Sussexi Egyetem, avatására pedig két nappal a Német Nagydíj után kerül sor. A szakember kedvenc időtöltésének, a versenyzésnek is hódol, ezen a hétvégén Silverstone-ban Lamborghinizhet.

Tovább gyűjti az elismeréseket a Forma-1 modern korszakának legelismertebb tervezője, Adrian Newey: mint az F+1 Blog megtudta, a Sussexi Egyetem díszdoktori címet adományoz a Red Bull istálló géniuszának.

Az energiaitalos csapat előtt a Williamsnél és a McLarennél is győztes autókat alkotó szakember avatására két nappal a Német Nagydíj után, július 9-én, kedden kerül sor Brightonban, a Brighton Dome-ban. A mérnökgurunak nem ez lesz az első ilyen jellegű tudományos elismerése: 2000-ben kitüntette a Southamptoni Egyetem is, amelynek légügyi- és űrhajózási karán 1980-ban diplomát szerzett.

Newey-t a motorsport területén elért eredményeiért már hazája, Nagy-Britannia is kitüntette: az 54 esztendős szakember 2011 végén a Brit Birodalom Érdemrendjének tiszti fokozatát kapta meg II. Erzsébet királynőtől.

Noha a brightoni eseményre még várnia kell a Forma-1 csúcskoponyájának, addig kedvenc időtöltésének, az autóversenyzésnek már ezen a hétvégén hódolhat. Newey – aki lelkes amatőr versenyző, de indult már a Le Mans-i 24 óráson is – Silverstone-ban a Blancpain Endurance Series futamán versenghet egy Gallardóval, de sem a sorozat, sem az autó nem lesz ismeretlen számára, ugyanis már tavaly is kipróbálta magát ugyanott.

Mint a Lamborghini hivatalos közleménye rámutatott: Newey azóta rajong az olasz márkáért, amióta tízéves korában, az Olasz munka című filmben megpillantotta a Miurát. A szakember a VIP-autót vezetheti, a volánon az Autosprint című olasz szaklap főszerkesztőjével, Alberto Sabbatinivel osztozkodnak.

Newey egyébként a Forma-1-es autó vezetésétől sem riad vissza: tavaly novemberben, Silverstone-ban kipróbálta a 2010-es szezonra alkotott RB6-os Red Bullt, valamint a szintén általa alkotott, 1990-ben használt Leyton House March CG901B-t. A mérnökgurunak saját F1-es autója is van, a Red Bull 2010-ben magajándékozta egy működőképes RB5-össel, amelyet szintén kipróbált már.