Emlékezetes marad a Koreai Nagydíj 37. köre: ekkor hajtott pályára, Sebastian Vettel Red Bullja elé a tűzoltóbrigád terepjárója, amely Charlie Whiting versenyigazgató állásfoglalása szerint egy félreértés következtében keveredett oda.

Röviddel a futam leintése után az a hír járta a jeongami paddockban, hogy a tűzoltók járgánya nem a versenyirányítás felkérésére hajtott a pályára azután, hogy Mark Webber lángoló autóval gördült be a 3-as kanyar melletti biztonsági zónába. Whiting végül tisztázta a helyzetet: a versenyigazgató szerint kértek tűzoltóautót a látványosan lángoló Red Bullhoz, mert úgy ítélték meg, hogy a versenygép beépített tűzoltórendszere nem képes megbirkózni a lángokkal, arra azonban nem számítottak, hogy egy félreértés következtében a 2-es kanyarnál álló járgány is elindul a helyszínre.

„Azt hittük, hogy azt a kocsit küldik ki, amelyik a 3-as kanyarnál várakozott, ugyanis közöltük velük, hogy a Red Bull annál a kanyarnál lángol. Annak be sem kellett volna hajtania a pályára. Sajnos egy másik autót indítottak el, azt amelyik a 2-es kanyarnál várakozott, így tulajdonképpen egy klasszikus félreértésről van szó” – fogalmazott a versenyigazgató

Whiting szerint az eset nem volt annyira veszélyes, mint amilyennek a tévéközvetítés alapján tűnt, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy jobbnak látta beküldeni a biztonsági autót is. „A pályabírók tökéletesen reagáltak és meglengették a fehér zászlókat, ami azt jelenti, hogy lassabb jármű van a pályán. Amikor megláttam, jómagam is azonnal riasztottam a biztonsági autót” – mondta a szakember.

Ha nem épp egy egyenesben, jól belátható szakaszon történik, sokkal veszélyesebb is lehetett volna az incidens, amely így is jól rávilágít arra, hogy a futamokon bármikor adódhatnak váratlan, korábban nem tapasztalt események. A versenyirányításnak minden egyes verseny után jelentést kell adnia az FIA felé az esemény lebonyolításának körülményeiről, így biztosra vehető, hogy alaposan kielemzik a mostani incidenst is, és szükség esetén módosítják az ilyen esetekben alkalmazott procedúrát.

Bár az első televíziós- és újságírói vélemények szigorú büntetést vizionáltak, amely – mivel a koreai szervezők pénzügyi háttere egyébként is bizonytalannak tűnik – még inkább kérdőjelessé teheti a futam jövőjét, nem mindenki tartana jogosnak egy esetleges kemény szankciót. A Ferrarit irányító Stefano Domenicali szerint például ritkán fordul elő ilyesmi, így nincs elegendő tapasztalat a hasonló esetekkel, míg a Red Bull-főnök Christian Horner egy poénnal reagált: „Legalább tudtam, hogy végre egy tűzoltó útban van a lángoló autónk felé!”

Elsütött egy tréfát Sebastian Vettel is a hivatalos sajtótájékoztatón, amikor arról kérdezték, felismerte-e, hogy nem a hivatalos biztonsági autó halad előtte: „Láttam” – mondta a győztes német. „Úgy tűnt, mintha egy BMW lenne. Szerintem egy Hyundai vagy egy KIA volt. Akarják, hogy elmondjam a rendszámát? Láttam, hogy nem a biztonsági autó az. Amikor a csapat szólt a rádión, hogy ’sárga zászló’, még nem voltam biztos benne, hogy biztonsági autós fázis van, de aztán kigyulladt az ezt jelző fény is, így lassítottam és láttam, hogy egy másik autó van a pályán. Lazán elmentem mellette, de azt, hogy pontosan mi történt, egészen addig nem tudtam, amíg meg nem láttam a füstöt.”

Webber autója azután kapott lángra, hogy az előző biztonsági autós fázist követő újraindításnál eltalálta Adrian Sutil megpördülő Force Indiája, ami eltörte az olajcsöveket az RB9-esben és a forró kipufogóra ömlő olaj meggyulladt. Mivel a Japán Nagydíjra a jövő hétvégén kerül sor, az incidens komoly logisztikai kihívás elé állíthatja az energiaitalosokat: „Van nálunk egy tartalékautó a szükséges komponensekkel, de előbb fel kell mérnünk a károkat, mert tudni szeretnénk, hogy az autó esetleg kijavítható-e” – mondta ezzel kapcsolatban Horner.