Noha kevesen hittek benne, mégis megtörtént: a rejtélyes energiaital márka, a Rich Energy lett a Haas F1 Team főszponzora, ráadásul a sokáig kamunak hitt vállalat vezére ambiciózus célt fogalmazott meg az istálló idei színezetbemutatója alkalmából. William Storey szerint előbb a pályán, majd a piacon is szeretnék elkalapálni a Red Bullt.

 

Mint ismeretes, a Rich Energy F1-es érdeklődéséről nagyjából másfél éve hallani: a semmiből feltűnt, ezért sokfelé kamunak gondolt cég előbb a Force Indiát szerette volna megszerezni, később a Williams istállóval folytattak szponzorációval kapcsolatos tárgyalásokat, míg végül - mint azt már tavaly októberben bejelentették - a Haas alakulatával állapodtak meg. Szakmai berkekben még a bejelentés után is erős volt a szkepticizmus azzal kapcsolatban, hogy a homályos hátterű cég valóban állja-e azt, amit vállalt, az idei Haas-versenygép, a VF-19 mai színezetbemutatója viszont pontot tett az ügy végére. 

Sőt, immáron nem is annyira ködbe vesző a Rich Energy háttere: William Storey, a cég vezérigazgatója - aki korábban a futball világában tevékenykedett játékosmenedzserként - focis kapcsolatait is latba vetette a papíron 2015-ben megalapított Rich Energy összegrundolásához, így mások mellett a kiemelt befektetők között tudhatja a West Ham United focicsapatának társtulajdonosát, David Sullivant is. Hogy nem csak lebegtetnek, azt a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner már korábban megerősített, jelezve, hogy pénz is érkezett az energiaitalos vállalattól, Storey pedig a célt is felfedte: előbb a pályán, aztán nyilvánvalóan a piacon is szeretnének odavágni a Red Bullnak.

Magnussen, Fittipaldi és Grosjean már az idei uniformisban

“Bízunk abban, hogy legyőzhetjük a Red Bullt” - nyilatkozta a csütörtöki színezetbemutató apropóján a Rich Energy vezérigazgatója. Storey szerint a fennállása negyedik szezonját kezdő, tavaly a konstruktőri tabella 5. pozíciójában záró Haas már idén képes lehet a pályán felülmúlni a Red Bullt, amely a Renault után idén már Honda erőforrásokkal száll harcba: “Úgy gondoljuk, hogy idén több versenyen is legyőzhetjük őket. Ez ilyen szent grál marketing lenne, de néha előfordulás, hogy jól sülnek el a dolgok és jó az időzítés is. A Red Bull tavaly 250 millió fontot költött az F1-ben, ha pedig mindkét csapatunkat, a Red Bullt és a Toro Rossót is nézzük, akkor 400 millió fontot. Most biztosan nekünk lesz jobban kinéző autónk. Nagyszerű a csapat is, így amennyiben le tudnánk győzni őket a pályán, amire szerintem jó esélyünk van, az remek eredmény lenne számunkra.”

Ecclesfone és a valóban nem mindennapi külsejű energiaitalos főnök 

Az extrém stílusban nyomuló üzletember természetesen nem árulta el, hogy mekkora összeggel támogatják a Haas istállót, azt viszont deklarált, hogy a megvizsgált lehetőségek - Force India, Williams - közül Gene Haas csapata kínálta a legjobb feltételeket. A tavaly történelmi mélypontra süllyedt Williamsnek oda is szúrt: “Sajnálom, hogy nem jött össze az üzlet. Úgy érzem, hogy ők még mindig a múltbeli dicsőségből élnek és nem a legjobban vezetik az üzletet. A Haas viszont a leghatékonyabb alakulat, amelyet remek professzionális szakemberek alkotnak. Új csapat, de a fontos dolgokra összpontosítanak és nekünk is lehetőséget biztosítanak arra, hogy beleszóljunk a marketinggel kapcsolatos dolgokba, így nagyobb felhajtást tudunk csapni magunk körül kedvezőbb anyagi feltételek mellett” - fogalmazott Storey. 

Az üzletember elárulta azt is, hogyan csapott bele az energiaitalos üzletágba: mint mondta, egy napon összefutott egy üdítőital szakértővel, aki tudományos alapon állította össze az energiaitalt, amelyet bemutatott neki. “Azt mondtam, hogy ‘hallelujah’, megvettem a formulát és a nulláról indulva belevágtam. Az ital alkotója inkább tudományos ember, nem pedig üzletember, ezért úgy döntött, hogy inkább a háttérben szeretne maradni. Remek fickó, de se marketinggel kapcsolatos tapasztalata, sem pedig pénze nem volt. Miután megvettem tőle az ital receptúráját, néhány brit sráccal együtt fejlesztettük tovább” - mondta a vezérigazgató, akinek cége ugyan az Egyesült Királyságban van bejegyezve, a portéka gyártását a Red Bull hazájában, Ausztriában végezteti.