Ha az emberfia Timo Glock társaságában ül le megtekinteni a Brazil Nagydíjat, óhatatlanul felmerül a kérdés: mit érez, mit gondol a manapság már legendásnak mondható 2008-as interlagosi futamról, amelyen váratlanul belecsöppent a „királycsináló” szerepébe. Az F+1 Blog erről, valamint a DTM-es kilátásokról is megkérdezte a pilótát, aki vasárnap jelen volt a német túraautós széria hungaroringi futamáról szóló szerződés aláírásán.

„Hihetetlen, hogy 2008 óta minden évben a legfőbb témák között emlegetnek a Brazil Nagydíj kapcsán, a verseny közeledtével idén is sokfelé szerepeltem a Forma-1-es sajtóban” – mondta mosolyogva Glock az F+1 Blognak a budapesti Buddha Bar egyik tévéje előtt ücsörögve, mindössze néhány perccel az idei évadzáró rajtja előtt.

Glock szerepe az ominózus futamon történelmi jelentőségűnek bizonyult. Az esővel bolondított évadzárón a honfitársai biztatásától űzött-hajtott vb-esélyes Ferrari-menő, Felipe Massa győztesként haladt át a célvonalon és világbajnoknak érezhette magát. Mindez azonban csak néhány másodpercig tartott, ugyanis legfőbb ellenlábasa, Lewis Hamilton az esős pályán, száraz aszfaltra szánt Bridgestone-okon csak poroszkáló Glock Toyotájának megelőzésével az 5. helyen futott be, ami elég volt a vb-cím elhappolásához.

Minden idők egyik legizgalmasabb vb-végjátéka után összeesküvésről szóltak a hírek, ráadásul Glockot a Toyota álruhában csempészte ki a Carlos Pace versenypályáról, számítva arra, hogy az érzelmektől túlfűtött brazil drukkerhad megpróbál revansot venni a németen. Egyes források arról számoltak be, hogy a versenyző halálos fenyegetéseket is kapott, ám Glock elmondása szerint a valóságban nem volt ennyire veszélyes a helyzet.

„Nem kaptam ilyen telefonhívásokat, üzeneteket, sőt, egy picit meg is lepett, hogy a brazilok megértették a helyzetet. Ebben szerepe volt annak is, hogy az egyik televíziós riporterük megmutatta nekik a verseny után az autómat és a gumikat. Inkább azt találtam meghökkentőnek, hogy mennyire háborogtak a német rajongók. Érdekes módon egyébként a mai napig vannak emberek, akik úgy gondolják, hogy volt a háttérben valamiféle megállapodásom a Mercedesszel, de ezen szerintem csak nevetni lehet, akkora őrültség. Hogyan lehetne ilyesmit jóelőre kitervelni a versenyre?” – mondta Glock.

Massa sportemberhez méltóan, példásan viselte a sorscsapással felérő vb-vereséget, s mint nemrégiben elmondta: azt elsősorban a Renault 2008-as szingapúri bundaügyének tudja be. Glock megerősítette, hogy Massa sem akkor, sem a későbbiekben nem rótta fel neki az Interlagosban történteket: „Felipe soha nem tett nekem szemrehányást. Akkor és ott nem is találkoztam vele, csak később futottunk össze egy teszten. Tudom, hogy megértette a helyzetemet. Nem problémázott, hanem elfogadta, hogy ilyen a versenyzés.”

Glock az eset után lehúzott még egy évet a Toyotánál, majd a japánok távozása után három évig vegetált a Virgin/Marussia istállónál, ahonnan a tavalyi évad végén – 91 Forma-1-es futammal, 3 dobogós helyezéssel a háta mögött – tette át a székhelyét a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) szereplő BMW-hez. Az első idénye a prototípus-túraautók között igazi hullámvasút volt, de sikerült megnyernie a viszontagságos időjárási körülmények között rendezett hockenheimi évadzárót.

Noha a Forma-1-ből oda átnyergelő versenyzők csak ritkán aratnak hasonló sikert, amit a közelmúltból David Coulthard és Ralf Schumacher harmatos szereplése is jól alátámaszt, Glock szerint elhamarkodott lenne arra számítani, hogy már jövőre – amikor a Hungaroringen is színre lép a bajnokság – lehet esélye a bajnoki titulus elhódítására: „Az elsődleges feladat az, hogy eljussak arra a szintre, amikor rendszeresen a pontszerzők között végzek, és dobogóra állhatok. A DTM-ben sok mindenen múlik egy-egy sikeres szezon, többek között a szerencsén is, így jósolni semmiképp nincs értelme. Nem jelenthetem ki jóelőre, hogy esélyes leszek a bajnoki címre, azt viszont igen, hogy mindent megteszek a jó eredmények érdekében” – fogalmazott a 31 éves versenyző.

A három Forma-1-es dobogós helyezése közül az egyiket 2008-ban, a Toyota volánja mögött összehozott 2. pozícióval épp nálunk elérő versenyző büszke arra, hogy hazánkban sok rajongója és biztos benne, hogy a Hungaroring beválik majd DTM-helyszínként: „Miért ne? Már most is vannak túraautós futamok a Hungaroringen, így teljes mértékben megfelelő lesz a DTM-es autók számára. Szerintem kínálkozik majd lehetőség az előzésekre is. Az mindenképpen jó, hogy itt mindig rengeteg rajongó eljön a versenyekre. Már nagyon várom, hogy itt legyünk.”

Glock természetesen figyelemmel kíséri a Forma-1 eseményeit, de elmondása szerint nincs hiányérzete amiatt, hogy pályafutása a vártnál hamarabb lezárult a királykategóriában. „Nagyon jól érzem magam a bőrömben” – mondta a pilóta. „Valamivel egyszerűbb dolgom van, mint a Forma-1-ben volt, mivel itt csak tíz futamunk van egy évben húsz helyett és így jut időm más dolgokra is a versenyzés mellett. Élvezem azt is, hogy egy versenyképes autót vezethetek, így tényleg semmi okom a panaszra.”