Míg a Porschét a gumi és a politika miatt nem érdekli a Forma-1, addig a jövőre bevezetésre kerülő új motorformula a friss paddock-pletykák szerint japán invázióhoz vezethet. A Honda visszatéréséről mostanában egyre intenzívebben hallani, s Szahírban elterjedt, hogy a másik nemrégiben távozott márka, a Toyota is újra feltűnhet a színen.

Mint ismeretes, az F1-ből 2008 végén kivonult Hondával kapcsolatos spekulációkról körülbelül két éve rendszeresen hallani, s az utóbbi időszakban már az is egyre nyilvánvalóbb, hogy amennyiben a jövőre bevezetésre kerülő 1,6 literes, V6-os, turbós motorformula 2015-ben valóban visszahozza a gyártót, akkor legendás partnerével, a McLarennel szövetkezik majd. Friss adalék a Honda-vonalhoz, hogy a legutóbbi F1-es korszakában nem túlságosan sikeres gyártónak állítólag már ügyfélcsapata is lenne: ha minden igaz, a Sauber felmondaná a jelenlegi ferraris motorszerződést, hogy a japánok hajtóműveire váltsanak.

Noha a Honda visszatérésére sem lehet egyelőre mérget venni, Szahírban elterjedt, hogy a 2009 végén, nyolc évnyi dicstelen jelenlét után távozó Toyota is újra feltűnhet a színen a motorokra vonatkozó új előírásoknak köszönhetően. Nem tudni, hogy a Toyotára célzott-e, mindenesetre Bahreinben a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn is megszellőztette: tudomása szerint a Honda mellett egy másik gyártó is kacérkodik az F1-es szerepvállalás gondolatával.

„Arról mindannyian hallottuk már a híreszteléseket, hogy a Honda visszatérhet, de vannak mások is, akik szeretnének csatlakozni a Forma-1-hez. Úgy gondolom, hogy a V6-os szabály felpezsdítette ezt a területet, amire nagyon is szükség volt” – idézte számos szaklap a csillagos márka szakvezetőjét.

Míg Brawn csak utalást tett, addig a svájci Blick című lap - amely köztudottan kiváló boxutcai forrásokkal rendelkezik veterán tudósítója, Roger Benoit révén – meg is nevezte  Toyotát. A lap beszámolója szerint a jelenleg a Le Mans-i 24 órás futamon és a hosszú távú versenyzés világában szereplő márka ’játszadozik’ a gondolattal és állítólag tárgyalásokat is folytatnak a hajtóműveiket 2007 és 2009 között használó Williams istállóval. Ha visszatérnének, azzal szinte borítékolható lenne Kazuki Nakajima újbóli feltűnése is: a márka kegyeltje – aki a Williamsnél lehúzott három idénye óta a Formula Nipponban és a Super GT-ben is megfordult – jelenleg is a Toyota kötelékét erősíti a megbízhatósági világbajnokságon.

Biztosra a Toyota érkezését sem lehet venni, az mindenesetre tény: a World Endurance Championshipben szereplő alakulat szakembergárdájának zömét a korábbi Forma-1-es istálló munkatársai adják, a kölni motorsport-főhadiszállás – amelynek szélcsatornáját például a Ferrari is bérli - továbbra is a legmodernebbek közé tartozik, ráadásul annak idején a márka szintén  a hosszú távú versenyzés világában szerzett tapasztalatokra alapozva indította el gyári F1-es projektjét.

Ha figyelembe vesszük azt is, hogy a gyártó TS030-as modellje az endurance-műfaj talán legfejlettebb hibridje, s a következő idénytől az F1-ben is a jelenleginél jóval komolyabb hangsúly helyeződik majd az ilyen technológiákra, valóban nem lehet kizárni annak lehetőségét, hogy Aichiben, a főhadiszálláson érdemben foglalkoznak a Forma-1 gondolatával.

Azzal, hogy a Forma-1-es szerepléssel egy darabig szintén kacérkodó Porsche végül miért vetette el az ötletet, az [origo]F1hirek cikke részletesen foglalkozik.