Mit csinál az a csapat, amely szeretne megválni az egyik pilótájától, de nincs, akit a helyére ültethetnének? Igazol magának egyet egy másik istállótól: az F+1 Blog értesülései szerint erre készül a Red Bull is, akik Brendon Hartley helyére a Toro Rossóhoz a McLaren reménységét, az F2-ben vitézkedő Lando Norrist akarják megkaparintani.
Hartley alatt már a Monacói Nagydíj alatt is ingoványos volt a talaj, s bár a hercegségben az új-zélandi pilóta és a junioregylet is cáfolta, hogy szakíthatnak, az F+1 Blog információi szerint a téma nemhogy nem került le a napirendről, hanem sokkal aktuálisabb, mint eddig. Forrásaink már a pénteki szünnapon is arról pusmogtak, hogy a Red Bull juniorprogramjából kikopott, majd WEC-bajnokként visszahívott Hartley lassan szedheti a sátorfáját, szombaton pedig tovább erősödtek az ezzel kapcsolatos spekulációk.
Ha minden igaz, a váltást a Red Bull sportszakmai vezetője, Helmut Marko szorgalmazza, akinek már kiszemeltje is van Hartley helyére: az osztrák állítólag azt vette a fejébe, hogy leigazolja a McLaren szupertehetségnek tartott ifjoncát, az F2-ben pallérozódó Lando Norrist. Noha első hallásra a vállalkozás meredeknek tűnhet, hiszen a McLaren gyaníthatóan foggal-körömmel ragaszkodik a brit reménységhez, Markóról régóta tudjuk: nem ismer lehetetlent, a kockázatos döntéseket pedig kifejezetten kedveli – emlékezzünk csak Max Verstappen esetére, akivel 16 éves korában kötött F1-es szerződést az egész világ megrökönyödésére…
Információink szerint Marko személyesen vette fel a kapcsolatot Norrisszal, hogy tárgyalásokat kezdeményezzen a szigetországi ifjonccal. Hogy mi lett a végkimenetel? Ez egyelőre erősen kérdéses: vannak, akik szerint a túlságosan komplikált kontraktus miatt a megállapodás biztosan nem jön létre, más forrásaink viszont állítják, hogy Marko elérte a célját és Norrist már a Kanadai Nagydíjon Hartley Toro Rossójának volánja mögött láthatjuk viszont.
Amit biztosan tudunk: a McLarennél az F+1 Blog érdeklődésére nem cáfolták, hogy más csapatok részéről is van érdeklődés a juniorprogramban érlelődő fiatal pilóta iránt. Sőt, Eric Boullier versenyigazgató szavai alapján akár arra is következtethetünk, hogy nem tartják elképzelhetetlennek Norris elvesztését.
„Van, amikor befektetsz egy fiatal pilótába és kineveled, de van olyan is, hogy egyszerűen csak megvizsgálod a lehetőségeket, hogy más csapatok juniorprogramjában milyen a felhozatal és lehetőség szerint onnan választasz” – mondta az F+1 Blognak a McLaren versenyigazgatója az üggyel kapcsolatban.
Norris – aki tavaly F3-as Európa-bajnokságot nyert - jelenleg vezeti az F2-es bajnokság tabelláját: a britnek a monacói futamok után 100 pontja van, őt 71 ponttal Artem Markelov és Alexander Albon követi a ponttáblázaton.