​​​​​

Monaco tanult abból a hibából, amit Baku követett el és amiért nagy árat fizettek az ottaniak. Egy apróságról van szó - mutatjuk! 

 

Emlékezetes, hogy mekkora balhé kerekedett néhány hete Bakuban, az Azerbajdzsáni Nagydíjon abból, hogy rögtön az első edzésnap nyitótréningjének elején meglazult és felvált egy csatornafedél. A jókora vasdarab pedig gyakorlatilag szétbombázta George Russell Williamsének alját. 

Az amatőr incidens miatt a gyakorlást kevesebb mint negyedóra után félbeszakították, nem is indították újra, a szervezőknek pedig főhetett a feje. Előbb az éjszakai órákban ellenőrizték és lehegesztették mind a 360 darab vaselemet, majd - a presztízsveszteség benyelése mellett - kompenzálniuk kellett a Williams, ami gyaníthatóan nem kis összegbe került. 

Itt nem lesz gond a csatornafedelekkel? (Fotó: F+1 Blog) 

Monacóban tanultak az esetből: mint az F+1 Blog helyszínen készült fotóján is látható, a csatornafedeleket a napokban is ellenőrizték és le is hegesztették. Úgy tűnik, hogy ezen a hétvégén ezzel nem lesz gondja a mezőnynek. 

A legendás pályán egyébként a nyomvonal kétharmadát újraaszfaltozták a tavalyi viadal óta. Friss az aszfalt az utolsó, a versenyt megalapító Anthony Noghes nevét viselő kanyartól egészen a Massenet néven ismert 3-as kanyar kijáratáig, a Mirabeau kijáratától az Alagutat előtti 8-as, azaz a Portier kijáratáig, a Nouvelle Chicane-nál a 10-es bejáratától a 11-es kijáratáig, valamint a Tabac bejáratától a Swimming Pool kijáratáig. A Forma-1-es abroncsokról gondoskodó Pirelli tájékoztatása szerint az új burkolat normál utcai aszfalt, ugyanolyan összetételű, mint a korábbi volt, így ezen a fronton nem számítanak érdemi változásra. 

A Forma-1-es menetrend legparányibb pályáját minden versenyző imádja, pláne, hogy a jelenlegi autókkal még a korábbinál is vérfagyasztóbban hat minden egyes forduló a szalagkorlátok között. Ha valamikor, hát manapság tényleg igaz a régi mondás, amely szerint itt körözni F1-es autóval olyan, mint biciklizni a fürdőszobában. 

"Eddig még csak egyszer, tavaly köröztem itt F1-es autóval, de az valóban extrém gyors volt az F2-höz képest. Az igazat megvallva sehol máshol nincs olyan érzésem az időmérős körök közben, mint itt. Nagyon közel vannak a falak, ráadásul picit olyan, mintha egy gokartpálya lenne. Egyetlen pillanatra sem engedhetsz ki és ez lenyűgöző érzés. A versenyen szinte lehetetlen előzni. Számomra, mint versenyző számára egyértelműen a kvalifikációs kör a hétvége fénypontja" - mondta az FIA szerdai hivatalos sajtótájékoztatóján a Ferrari pilótája, a helyi menő Charles Leclerc, aki a legendás pálya célegyenesével párhuzamos utcán nőtt fel és ott él a mai napig is.