Nem veszélyezteti a Honda jelenleg szerveződő, jövőre induló Forma-1-es programja a tavaly óta működő WTCC-s projektet – erősítette meg a japán gyártó motorsportért felelős európai igazgatója, William de Braekeleer.

Múlt hétvégén, a marokkói Marrakesh utcai pályáján útjára indult a Túraautó Világbajnokság (WTCC) 2014-es idénye is, ahol a mezőny egyik gyári csapatát tavaly óta a Honda adja. Mivel tavaly május óta tudjuk, hogy a japán márka 2015-től egy másik fronton, a McLaren exkluzív hajtáslánc-partnereként a Forma-1-ben is képviseltetni fogja magát, időszerű feltenni a kérdést: vállalja-e a nagyvállalat, hogy párhuzamosan működteti mindkét programot?

A választ William de Braekeleer, a márka motorsportért felelős európai vezére adta meg a marokkói hétvégén, amikor kijelentette: a Forma-1-es projekt beindítása semmilyen hatással nem lesz a WTCC-re.

„Semmilyen hatása nem lesz” – felelte a szakember az Autosport című brit szaklapnak, amikor arról kérdezték, hogy a Forma-1 háttérbe szoríthatja-e, esetleg a végét jelenti-e a WTCC-projektnek. „Két teljesen eltérő programról van szó. Mi úgy látjuk, hogy az F1 a motorsport nagy esernyője. A WTCC programot nemrég indítottuk be, s bár nem köteleztük el magunkat sok évre, két év után biztosan nem fogjuk befejezni. Jelen pillanatban egyébként még tényleg nem tudjuk, hogy mikor lesz vége ennek a programnak.”

William de Braekeleer álláspontja egybevág Alessandro Marianiéval: az F+1 Blog a WTCC évadnyitóját megelőző valenciai kollektív tesztelésen érdeklődött a Honda gyári túraautós programját bonyolító JAS Motorsport csapatfőnökénél arról, hogy az F1 milyen hatással lehet a WTCC-s vonulatra, amelyért Michelisz Norbert hondás kötődésének, valamint esetleges jövőbeli gyári pilótai szerepvállalásának köszönhetően hazánkban is rengetegen szorítanak. A csapatfőnök nemhogy aggódna a Honda F1-es projektje miatt, saját bevallása szerint még inkább örvendetesnek tartja azt.

„Szerintem örülni kell annak, hogy a Honda beszáll a Forma-1-be is, mert ez újfent megerősíti, hogy a gyár és a motorsport kapcsolata sokat változott. Két évvel ezelőtt még hallani sem nagyon akartak semmiféle versenyzésről. Úgy gondolom, hogy semmi okunk az aggodalomra, mert a Forma-1 elsősorban a kutatás és fejlesztés terén lehet hasznos, míg mi szorosan kötődünk a közúti autózáshoz, így a Honda számára mindkét programnak megvan a maga haszna” – mondta az F+1 Blognak Mariani.

Annyi bizonyos, hogy pénzügyi megfontolásból biztosan nem lenne értelme lezárni a WTCC-s projektet: noha az exkluzív McLaren-együttműködésre a pletykák szerint gigantikus összeget kíván fordítani a Honda, a túraautós jelenlét az F+1 Blog információi szerint az F1-hez képest aprópénzből megoldható. A WTCC-s paddockban terjengő, hangsúlyozottan becsléseken alapuló találgatások szerint az FIA harmadik számú világbajnokságába idén beszálló Citroen 16 millió eurós éves költségvetéssel (ebben persze nincs benne a műfajt váltó extraklasszis, a kilenc ralis vb-cím után pályaversenyzőnek álló Seb Loeb fizetése) indította csatába háromautós, győzelemmel debütáló szupercsapatát, míg a Honda büdzséje ennek negyedét, legjobb esetben a felét teszi ki.