Gyanúsan sok a szabadon hagyott felület a McLaren csütörtökön bemutatott MP4-28 típusjelű konstrukcióján: mexikói szponzoroknak egyelőre nyoma sincs, így Sergio Perez vállain egy leheletnyivel kisebb lehet a nyomás a tesztidőszak kezdetén, mert a kínzó ’pénzes gyerek’-bélyeget legalább nem kell viselnie.

Mint ismeretes, szerződtetésének szeptember 28-i bejelentése óta Perez számos alkalommal megkapta szakmabeliektől, a nemzetközi sajtótól is, hogy a McLaren-kontraktus létrejöttében döntő fontosságú szerepe volt a Telmex telekommunikációs mamutcég pénzének, amely korábban a Sauberhez is beugrót jelentett. Bár három remek dobogós helyezést is villantott, Paul Di Resta, a Force India skótja néhány hete odáig ragadtatta magát, hogy kijelentette: Perez kizárólag a pénzügyi hátterének köszönheti, hogy a McLaren nem őt választotta a Mercedeshez igazoló Lewis Hamilton helyére.

Ehhez képest jelenleg egyetlen új matrica sincs az MP4-28-ason: a helyzet kétségkívül kedvező a fiatal pilóta számára, de azt badarság feltételezni, hogy a sokat emlegetett mexikói támogatói kör és a McLaren-vezérkar részéről szándékosság áll a háttérben. Sokkal elképzelhetőbb, hogy valami nagyobb horderejű közép-amerikai üzlet van kilátásban, amely még nem egészen érett meg a kommunikációra, de a prezentáción látottak és elhangzottak alapján így is biztos, hogy a McLarennél Perez megfelelő közegbe, jó kezekbe került.

A mindössze 23 éves suhanc soha nem volt bátortalannak mondható, s a jelek szerint a wokingi csapatnál – ahol nagyon értenek a fiatal tehetségek kibontakoztatásához, elég csak a közelmúltból Kimi Räikkönenre vagy épp Lewis Hamiltonra gondolni – igyekeznek maximálisan felfokozni az önbizalmát. Erről árulkodott az, hogy amikor idei céljairól kérdezték, a mexikói az egész hallgatóságot meglepve kapásból rávágta: „A világbajnokság megnyerése. Mi más célom lehetne egy olyan csapatnál, mint a McLaren?”

Tény, hogy Perez olyan kiváló feltételek mellett még soha nem készülhetett szezonrajtra, mint most: a brit egylet fizikai felkészítő programjáról és a mérnöki gárda konstruktív hozzáállásáról áradozott, ráadásul most első ízben bonyolíthatott aktív szimulátoros tréningeket a ráhangolódás során. Bár ez soha nem pótolhatja a valós száguldást, kétségtelen, hogy óriási szerepe lehet a felkészülésben és a Sauber kötelékében - eszköz hiányában - ilyesmire csak akkor kínálkozott lehetőség, ha a Ferrarinál épp belefért a szimulátoros menetrendbe...

Kedvező Perezre nézve az is, hogy Jenson Button, a mezőny egyik legszimpatikusabb személyisége lesz a csapattársa: kimondva, leírva ugyan nincs, de nyilvánvaló, hogy a 2009-es világbajnok lesz a csapat vezérpilótája, ám ennek ellenére nem letörni igyekszik az ifjú jövevény csíráját, inkább egészséges keretek között segíteni próbálja a beilleszkedésben. Button a prezentáción is kimutatta jóindulatát: ugyan Perez bajnoki ambícióin jót mosolygott, igyekezett elhallgattatni a mexikói tehetség leghangosabb bírálóit, akik rendszerint azzal érvelnek, hogy a tavalyi szezon utolsó harmada – a McLaren-szerződés bejelentése után Perez egyetlen pontot sem szerzett – a bizonyíték a wokingi egylet elhibázott választására.

„A versenyzés már csak ilyen” – kelt fiatal kollégája védelmére Button. „Ha tehetséges vagy, éppúgy vannak jó versenyeid, mint rosszak. Megítélésem szerint eredmények tekintetében kellően kiegyensúlyozott volt a szezonja. Biztos vagyok benne, hogy a következő néhány évben sokat fog mutatni és jelentős fejlődésen esik majd át a McLarennél, mert ez a csapat mindenkiből ki tudja hozni a legjobbat.”

Arra, hogy Perez megállja majd a McLarennél, nincs semmiféle garancia, ha viszont teljesítmény tekintetében és üzleti fronton is beválik, az jókora maflás lehet a Ferrarinak. A vörösök a tehetséggondozó programjukban nevelkedett mexikóinak szánták Felipe Massa helyét, de végül elálltak az alkalmazásától és biztosra vehető, hogy ez is fokozza Perez motivációját…