Nem mindenki háborog az új, a V8-hoz képest valóban halkabb V6-os turbómotorok hanghatása miatt: a McLaren és a csapat egyik partnere inkább népszerűsíteni próbálja, mégpedig úgy, hogy szerződtettek egy profi DJ-t, aki zenébe foglalja az MP4-29-es versenygép hangját és egyéb zörejeit.

A promóciót a Mobil1 bonyolítja: az akciót beharangozó friss videóban már némi ízelítőt is kaphatunk abból, hogy miféle muzsikában lesz hallható a Mercedes által gyártott hajtáslánc, a teljes alkotást viszont csak májusban adják majd közre. A felvételt készítő lemezlovast egyszerűen csak „Master of the tracks”-ként emlegetik a beharangozó videóban, így egyelőre nem tudni, hogy melyik híres DJ-t kérték fel arra, hogy zenét készítsen az idei versenygép által keltett hangokból és egyéb zörejekből.

Tavaly május óta tudjuk, hogy a McLarennek ez az utolsó közös idénye a Mercedesszel, amellyel 1995 óta dolgoznak együtt, jövőre ugyanis a patinás wokingi alakulat már a Honda exkluzív partnere lesz. Kitudódott már az is, hogy a japán márka a nagy-britanniai Milton Keynes-ben, a Red Bull központjának közelében épít új F1-es főhadiszállást, s immárom az is kiderült, hogy a létesítmény nyáron nyitja meg kapuit.

„Idén júniusban nyitunk” – mondta az épüló új Honda-központról Yasuhisa Arai sportigazgató, aki részt vett az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, Sanghajban. „A gyár jelenleg is építés alatt áll, ez a létesítmény lesz a Forma-1-es motorok karbantartási- és újjáépítési munkálatainak helyszíne, innen indul majd útnak a pályaszéli kiszolgálást biztosító csapatunk is.”

Arai újfent megerősítette azt is, hogy 2015-ben még csak a McLarenre kívánnak összpontosítani: „A jövővel kapcsolatban még nem gondolkodunk, mert egyelőre a következő idény a legfontosabb” – fogalmazott a szakember.

Mint ismeretes, tavaly nyár óta terjengenek különféle pletykák arról, hogy a Honda esetleg már az első idényben is felvesz más csapatokat az ügyfélkörébe. Összefüggésbe hozták már a japán gyártóval – nyilvánvalóan a központ helyszínének megválasztása miatt – az utóbbi éveket domináló, ám idén a Renault-val a vártnál gyengébb kezdést produkáló Red Bullt is.