F1 Forma-1 Hermann Tilke Európa Nagydíj

Hermann Tilke, a Forma-1 számtalanszor bírált pályatervezője nem titkolta, hogy fellélegzett az első bakui verseny leintése után. A szakember elismerte: megkönnyebbült, hogy nem lett mészárszék a futamból, persze sietve megjegyezte azt is, hogy mindvégig bízott legújabb alkotásában.

 

„Természetesen nyugtalan voltam” – mondta a tervező az Auto Motor und Sport című szaklapnak, nem sokkal azután, hogy leintették az Európa Nagydíjat, amely a szűk mívolta ellenére az előzetes jóslatokkal ellentétben nem fulladt törés-zúzásba.

Gondok persze akadtak: itt-ott meglazult a rázókő, a pálya egyes részein az aszfaltréteg alatt hólyagok képződtek, néhol a bukófalak sem voltak megfelelően rögzítve és még a boxutca bejáratát is módosítani kellett. „Számos dolog van, amivel problémák adódhatnak, mint például a csatornafedéllel, amely feljött az edzés alatt. Ilyen tekintetben itt sokkal nehezebb dolgunk van, mint egy normál versenypályán, de végül minden úgy alakult, ahogyan gondoltuk. Kisebb munkálatokra volt csak szükség péntek és szombat éjszaka, de minden érintett nagyszerű munkát végzett. Örülök, hogy a versenyzőknek és a szurkolóknak is jó mókában volt része” – fogalmazott Tilke. 

Mint a pályatervező elárulta, arra nem számítottak, hogy sebességi rekord születik majd az új helyszínen. Pedig így történt, ugyanis Valtteri Bottas a Williams tájékoztatása szerint szombaton 378 kilométer/órás sebességgel repesztett, ami nem hivatalos rekordnak számít: „Úgy értesültem, hogy még csúcsot is döntöttünk. A mi számítógépes szimulációink alapján egyébként 340 kilométer/órás csúcssebességre számítottunk” – mondta a német szakember.
F1 Forma-1 Hermann Tilke Európa Nagydíj
Noha a bemutatkozás a vártnál jobban sikerült, számos versenyző fogalmazott meg biztonsággal kapcsolatos aggályokat a hétvége folyamán. Tilke nyomatékosította: ezek nem bizonytalanították el.
 
„Számunkra csak az FIA véleménye fontos, hiszen végső soron ők mondják meg, hogy mi van rendben és mi nincs. A 15-ös kanyarnál a bukótér jól működött, ahol pedig tényleg nagyon szűk a pálya, oda sok Tecpro-korlátot telepítettünk, amelyek nagyszerűen nyelik el a becsapódásokat” – mondta a pályatervező, akinek új alkotásán talán már jövőre villanyfényes nagydíjat rendezhetnek. A pálya marketing igazgatója, bizonyos Nigar Arpadarai a hétvége folyamán arról beszélt, hogy az első bakui futamot mindenképpen nappal akarták lebonyolítani, hogy tapasztalatokat szerezzenek, de „intenzív egyeztetéseket” folytatnak arról, hogy 2017-ben már éjszakai futamot bonyolíthassanak.