Noha borzalmas bukással zárta a WEC-szezont, Mark Webber elégedett a megbízhatósági-vb mezőnyében töltött első idényével, melynek során főként az élvezte, hogy a csapaton belüli légkör jóval barátságosabb, mint a Forma-1-ben. Az ausztrál pilóta Nico Hülkenberg jövő évi feltűnését is annak tudja be, hogy a bajnokság jó irányba halad.
Az egész 2014-es autósport-évad egyik legnagyobb bukását jegyezte Mark Webber a Porsche 919 Hybriddel a megbízhatósági-vb (WEC) interlagosi zárófutamán, ám a Forma-1-től 2013 végén elbúcsúzott ausztrál a csúnya záróakkord ellenére is száz százalékig elégedett az új állomáshelyén lehúzott első idényével. A kenguruföldi – akinek az F1-ben töltött utolsó éveiben jócskán megkeserítette az életét a Sebastian Vettellel folytatott házon belüli rivalizálás – saját bevallása szerint azt élvezte a legjobban, hogy a Porschénél barátságosabb volt a légkör, mint a Forma-1-ben, és lehetőség kínálkozott érdemi csapatmunkára.
„A legnagyobb különbség az LMP1-es csapatnál az, hogy a garázs minden részében mindenki azért dolgozik, hogy az autók minél előkelőbb helyen végezzenek” – idézte saját honlapja Webbert, akit arról kérdeztek, hogy mik a legfőbb különbségek egy WEC-istállónál egy F1-es alakulathoz képest. „Az autókkal kapcsolatos kommunikáció sokkal nyitottabb, ráadásul a mérnökök és a pilóták is megosztják a tapasztalataikat. Csodálatos dolog ismét igazi csapatkörnyezetben dolgozni.”
„Olyan ádáz csapaton belüli harc, mint a Forma-1-ben, szinte nem is létezik, mert az ilyen jellegű versengés nem segíti elő azt, hogy a gyártó autói minél előkelőbb helyen végezzenek. Úgy gondolom, jövőre már picit nagyobb lesz a barátságos rivalizálás a Porschénél is, úgy, ahogyan az Audinál és a Toyotánál is keményen harcolnak egymással a versenyzők, de tisztelettel, a legfontosabb célt szem előtt tartva teszik ezt. A gyártók között is nagyon egészséges szintű a tisztelet, amely igazi friss levegő a Forma-1-es bokszutcához képest."
"Amikor a csapatunk szerelői nem sokkal a Le Mans-i futam vége előtt sikeresen visszaküldték a pályára a 14-es rajtszámú kocsit, az ellenfelek munkatársai is tapsoltak, és ez igazi fénypont volt számomra. Mindenki tudja, hogy milyen komoly erőfeszítések szükségesek ezen a versenyen az autó célba juttatásához. Egy érzelmes, kimerítő és fárasztó eseményről van szó, így megindító látni egy ilyen reakciót egy másik együttestől” – fogalmazott a pilóta, aki két társával, Timo Bernharddal és Brendon Hartley-val a ponttáblázat 9. helyén zárta a szezont.
Webber szerint komoly kihívás az a tény is, hogy ugyanazon az autón több pilóta is osztozik, mert kompromisszumok szükségesek egyebek mellett az ülés- és pedálpozíciókkal, valamint a beállításokkal kapcsolatban. „Abszolút imádtam, hogy a Forma-1-ben egyéniség voltam, viszont a karrierem ezen szakaszában nagyon élvezem azt is, hogy nyitott lehetek a csapattársaimmal és a mérnökökkel, mert így tudjuk kihozni a legtöbbet a kollektív tudásunkból” – mondta a Forma-1-ben 215 nagydíj-rajtot és 9 győzelmet jegyző versenyző.
A WEC mezőnyében további, Forma-1-es múlttal rendelkező pilóták is szerepelnek, jövőre ráadásul 2009 óta első ízben fordul majd elő, hogy aktív F1-es pilóta is lesz a mezőnyben: akkor Sebastian Bourdais a Peugeot-nál szerepelt, most pedig Nico Hülkenberg ruccan át a Force Indiától a Porsche kötelékében a Spában tartandó 6 órás futamra, valamint a Le Mans-i 24 órásra. Webber szerint ez is azt mutatja, hogy a WEC a lehető legjobb irányba halad.
„Ezt sok versenyző látja így. Itt van például a most visszavonult Tom Kristensen vagy épp az olyan roppant gyors srácok, mint André Lotterer vagy Loic Duval. Tavaly az Anthony Davidson és Sebastien Buemi alkotta páros nyerte meg a világbajnokságot, jövőre pedig jelenlegi Forma-1-es pilóták is csatlakoznak, például Nico Hülkenberg, aki velünk lesz Le Mans-ban. Ez is azt mutatja, hogy máris kiváló szinten vagyunk” – mondta Webber.