Különös kegyetlenséggel bánt el a sors Mark Webberrel és a Porschével a Le Mans-i 24 óráson: a nagy visszatérő márka 919 Hybridje az élbolyban, a győzelemért harcolva állt meg a tavaly még a Forma-1-ben hajtó pilóta alatt, aki mosollyal próbálta leplezni keserűségét. Mint az F+1 Blognak elmondta: nem is saját maga, sokkal inkább a csapat miatt érzett csalódottságot.

Noha a 14-es rajtszámú Porsche 2. rajthelye azt mutatta, hogy a Le Mans-i 24 órás futam történetének legeredményesebb gyártója ígéretes formával tért vissza a megbízhatósági műfaj csúcsának számító viadalra, arra a 20-as rajtszámú egység vezérpilótájának számító Webber és a Porsche-kötelék többi tagja sem számított, hogy a márkának lehet esélye a győzelemre. Pedig nagyon is volt: a Toyoták megtorpanása és szenvedése, valamint az összecsapást 2000 óta uraló, ám előzetesen a két nagy riválisnál lassabbnak tűnő Audik turbó-meghibásodása után – jó két órával a leintés előtt – a 20-as rajtszámú 919 Hybrid győzelmi esélyekkel robogott a mezőny élbolyában, ráadásul Webberrel a volán mögött.

Ha összejött volna a diadal, az komoly kompenzáció lett volna az ausztrál számára: egyrészt amiatt, hogy a világ egyik legrangosabb futamának megnyerésével mutatott volna egy kisebb fityiszt a Daniel Ricciardo mellett egyelőre csak küszködő Sebastian Vettelnek, aki jócskán megkeserítette az életét az utóbbi néhány évben, másrészt rendezte volna a számláját Le Mans-nal is, ahol legutóbb 1999-ben próbálkozott, ám a Mercedes-kaland két kiadós, légibemutatóra emlékeztető bukással zárult. Az álomnak egy műszaki hiba, az első vizsgálatok szerint az olajpumpa meghibásodása vetett véget, amit Webber a fedélzeti kamerák szerint a volán mögött ülve riadt, kiguvadt tekintettel, majd a garázsba elektromos hajtással visszaevickélve már ellazulva nyugtázott.

„Természetesen sajnálom, hogy így alakult, kiváltképp annak fényében, hogy közel jártunk a győzelemhez” – mondta az F+1 Blognak a rajongók tömege elől a Porsche paddock-létesítményének egyik sarkába behúzódó Webber. „Nem számítottam arra, hogy ennyire jók leszünk, és valójában inkább azért vagyok csalódott, mert ez egy remek csapat és a srácok nagyon megérdemelték volna, hogy ott legyünk a dobogón. A saját szemszögemből nézve élvezetes volt a verseny, s a rajt óta többször is elmondtam, hogy máris jobb Le Mans-pilótának érzem magam!”

Az endurance-versenyzés elitkategóriájában az új LMP1-es autóval máris félelmetesnek tűnő Porsche hivatalos közleményében Webber arra is rámutatott: a kiesés ellenére bőven volt pozitív hozadéka a márka gyári csapata számára a megbízhatósági-vb (WEC) idei harmadik fordulójaként megrendezett összecsapásnak.

„Amit a Porsche végrehajtott, az nagyon nagy dolog. Azt csak nagyon kevés ember tudja, hogy mennyire nehéz eddig a pontig eljuttatni az autót. Rettenetesen sajnálom a srácokat. Le Mans-ban kiesni soha nem jó, de olyan tekintetben legalább jól alakult a dolog, hogy nem az elején estünk ki, mert akkor még tapasztalatokat sem tudtunk volna gyűjteni, így viszont sok hasznos ismerettel gyarapodtunk. Sokkal brutálisabb lett volna az is, ha egy körrel a vége előtt áll meg az autó. Ez volt az első bevetésünk Le Mans-ban és máris nagyon közel voltunk a dobogóhoz” – értékelt a Porsche-kommünikében Webber, aki Timo Bernharddal és Brendon Hartley-val együtt alkotta a 20-as autó legénységét.

Műszaki hiba miatt a 14-es Porsche sem jutott el a célig, de a Marc Lieb, Neel Jani és Romain Dumas alkotta triót a teljesített táv miatt végül a 11. pozícióba rangsorolták.