Meghökkentő húzásra készül a Mercedes: ha minden igaz, a csillagos márka Forma-1-es tevékenységének irányítását Norbert Haug menesztése után Toto Wolff veszi át, aki jelenleg a Williams istálló társtulajdonos-ügyvezetője.

A váratlan fejleményről a Bild című lap számolt be, amely tudni véli: Wolff beiktatására néhány napon belül sor kerülhet. Ez annak fényében mindenképpen meghökkentő, hogy Wolff jelenleg a Williams istálló társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója: az üzletember a csapat 16 százalékát birtokolja és a paddock népe eddig egyértelműen Sir Frank Williams leendő utódját látta az ex-versenyzőben.

Míg a Mercedes nem kívánta kommentálni a feltételezést, addig az újság állítja: az osztrák szakember feladata a két nagy-britanniai gyár, a Brackley-ben található főhadiszállás, valamint a Brixworth-ben székelő motorműhely felügyelete, összehangolása és irányítása lesz. Ha valóban Wolffot nevezi ki a Mercedes, a szakember a második osztrák lesz a gyártó sportosztályának vezérkarában, miután már tavaly bejelentették, hogy a Lewis Hamilton leigazolásában kulcsszerepet játszó Niki Lauda is csatlakozik a menedzsmenthez.

Wolff – akinek pilótamenedzser cége is van - nem idegen a Mercedes háza táján sem, társtulajdonosként érdekelt ugyanis a DTM-ben szereplő, a csillagos márka egyik ottani csapatában, a HWA-ban. Valószínűleg innen ered a kapcsolat, s a Bild valószínűsíti azt is, hogy Wolff befektetőként is beszáll a gyártó Forma-1-es istállójába: ez minden bizonnyal azt jelenti, hogy a Williamsből teljes egészében kivonul, ami mindenképpen hátrányosan érintheti a tavaly felszállóágba került, anyagilag azonban még mindig ingatag lábakon álló grove-i alakulatot.

Az osztrák üzletember egyébként felesége az a Susie Stoddart, aki hét évet húzott le a Mercedesnél a DTM-ben, tavaly pedig szimulátoros tesztpilótaként alkalmazták a Williamsnél, ahol egy silverstone-i vállalati rendezvényen egy rövid éles tesztlehetőséget is kapott. A hölgy a DTM tavalyi évadzáróján befejezte pályafutását a túraautós szériában, ahonnan egy rejtélyes, valamiféle Forma-1-es szerepvállalást előrevetítő kijelentéssel távozott.

„Sajnos idén már nem találtam annyira mókásnak a DTM-et, mint korábban. A Forma-1-es autó tesztelése viszont megmutatta, hogy mennyire tudom élvezni a vezetést. Ha ez volt az egyedüli alkalom, amikor Forma-1-es autót vezethettem, akkor is elégedett vagyok, mert csodálatos tapasztalatokra tettem szert. Azt, hogy mihez kezdek ezután, már pontosan tudom, de sajnos még nem mondhatom el. Annyi biztos, hogy nagy kihívás vár rám” – mondta a hölgy hockenheimi sajtótájékoztatóján, amelyen jelen volt az F+1 Blog is.

Norbert Haugot, a korábbi sportigazgatót a tavalyi évad lezárulta után küldte el a Mercedes, nem titkolva, hogy a döntés hátterében az utóbbi három év gyenge eredményei álltak.