Minden jel arra utal, hogy több volt egyszerű pletykánál az a tavalyi teória, amely szerint Fernando Alonso idén a Porsche kötelékében szeretett volna részt venni a Le Mans-i 24 órás összecsapáson. Ha minden igaz, a spanyol terveit a Honda húzta keresztbe…

Az újabb adalékról több német sajtóorgánum is beszámolt: bár a McLaren híres arról, hogy igyekszik korlátozni és koordinálni azt, hogy pilótái mivel tölthetik a Forma-1-es, illetve a csapattal kapcsolatos tevékenységeken túli idejüket, a gárda állítólag engedélyezte volna a spanyolnak a Le Mans-i indulást, a Honda azonban kifogást emelt a versenyző terve ellen, mert túlságosan kockázatosnak tartották azt.

Alonso 2014-ben díszvendégként vett részt a legendás megbízhatósági futamon, ahol a szervezők felkérésére a pilótának kellett megadnia a rajtjelet. Az utóbbi öt szezont Ferrari-színekben lehúzó, ám az idei évtől már McLaren-pilótaként versenyző spanyol sosem titkolta, hogy egyszer szeretné kipróbálni magát a híres-nevezetes viadalon, a műfajba tavaly visszatért Porsche pedig meg is adta volna a lehetőséget neki. A német márkánál azt tervezték, hogy Forma-1-es álomegységet hoznak létre a tavaly óta náluk hajtó Mark Webberrel, Alonsóval, valamint a Force Indiánál versenyző Nico Hülkenberggel, de míg a német pilóta szolgálatait sikerült megszerezniük, addig a spanyollal biztosan nem számolhatnak.

Mint arról az Auto Motor und Sport című szaklap beszámolt, a Porsche vezérei a közelmúltban egyezkedésbe kezdtek Adrian Sutillal is. A 2007 óta összesen 128 Forma-1-es nagydíjon indult német pilóta tavaly a Saubernél hajtott, ahonnan távoznia kellett: a 32 esztendős versenyző jelenleg munkanélküli, ennek ellenére a német lap információi szerint nem tudott megegyezni a Porschével a Le Mans-i szerepvállalásról. A weissachi különítmény egyelőre nem jelentette be, hogy kik lesznek Hülkenberg társai a harmadik 919 Hybridben, azt ugyanakkor elismerték, hogy a tavalyi év végén bonyolított teszteléseken több pilótát is kipróbáltak a gyár GT-programjából.

A Porsche egyébként továbbfejlesztette a 919 Hybridet: a 2 literes, V4-es turbós hibrid hajtáslánc újításairól semmit nem árulnak el, a közreadott fotókon pedig elsősorban aerodinamikai fejlesztéseket lehet megfigyelni az autó elülső részén. A gyártó állásfoglalása szerint az idei évre eszközölt fejlesztések és újítások is azt mutatják, hogy nincs alapja azoknak a pletykáknak, amelyek szerint a közeljövőben a Forma-1-be készülnének.

„A Forma-1 nem volt kérdés nálunk és nem is lesz az” – mondta az istálló fejlesztési vezetője, Wolfgang Hatz. „A Le Mans sokkal kedvezőbb környezet számunkra, egyre több és több versenytársunk van, ráadásul az itt szerzett ismereteket jobban tudjuk hasznosítani a szériaautók területén is.”

A megbízhatósági-vb (WEC) elit géposztályában, az LMP1-es prototípusok mezőnyében idén már négy gyártó képviselteti majd magát, ugyanis az Audihoz, a Toyotához és a Porschéhez a Nissan is csatlakozik.