Nagyon úgy tűnik, hogy nem jön össze Tony Fernandes dédelgetett terve: cégcsoportja, a Caterham 2012 végén szövetségre lépett a Renault-val közúti autós fronton, de frissen kiszivárgott információk szerint a paktumból nem lesz semmi és ez kedvezőtlen esetben akár a Forma-1-es csapatot is veszélyeztetheti…

Fernandes, a maláj milliárdos 2012 végén bútorozott össze a Renault-val: a Caterham és a francia gyártó ötven-ötven százalékos tulajdonrésszel vegyesvállalatot hívott életre arra a célra, hogy együtt támasszák fel a Renault már-már elfeledett sportautó-brandjét, az Alpine-t. A felek azt tervezték, hogy 2015-re egy könnyű, a sportkocsi-szegmensben elérhető portékáknál jóval kedvezőbb árú Alpine-konstrukcióval lépnek piacra.

Noha hivatalosan valószínűleg soha, sehol nem hangzott el, bennfentes források szerint a dörzsölt Fernandesnek Forma-1-es fronton is voltak tervei a partnerkapcsolattal. Versenyistállójának 2011 óta egyébként is a Renault szállítja a hajtóműveket, s a rafinált maláj állítólag arra hajtott, hogy meggyőzze a francia gyártót: ha elszánják magukat a saját brand jelenlétének növelésére, esetleg újra saját csapatot indítanának, jól járhatnak a hátsó régióban sínylődő, ám az utóbbi években az infrastruktúráját jelentősen megerősítő kiscsapattal.

Arra, hogy Fernandes eléri a célját, eddig is kevés esély volt, mostantól pedig úgy tűnik, hogy végképp fújhatja, ugyanis brit sajtóértesülések szerint semmi nem lesz a közös Alpine-feltámasztásból. A felek addig-addig egyezkedtek az autó küllemével kapcsolatos kérdéseken, hogy előbb kénytelenek voltak 2016-ra halasztani a tervezett piacra dobást, majd ennek apropóján az utóbbi időben állítólag olyannyira megromlott a viszony, hogy külön utakra lépnek és a Caterham, illetve a Renault is inkább saját magának épít gyaníthatóan nem ugyanolyan, de az eredeti elképzeléseknek megfelelő sportkocsit.

Fernandes a januári sajtóeseményen

Mivel az idén bevezetett új Forma-1-es hajtáslánc-specifikációval a motorcsomagok ára az egekbe szökött, nagyon könnyen előfordulhat, hogy a közúti autós Caterham-Renault balhé kihatással lehet az idén versenyzőként Kamui Kobajasit és Marcus Ericssont alkalmazó leafieldi alakulatra is. Nem tudni, csak sejteni, hogy az Alpine-projekt révén a franciák valamicske árkedvezményben részesítették Fernandes együttesét, márpedig a kedvezmény esetleges elvesztése érzékenyen érintheti az Air Asia, valamint más cégcsoportokat jegyző üzletembert, aki dúsgazdag ugyan – övé a Queen’s Park Rangers focicsapata is -, de az idei évad elején félreérthetetlen jelét adta annak, hogy kezd elege lenni a Forma-1-es költekezésből.

Fernandes január végén, az idei versenyzőpáros bejelentésére összehívott sajtóeseményen nyomta meg a riadógombot és kijelentette: „Ha ismét a mezőny végén leszünk, nem hinném, hogy lesz folytatás. Eltelt öt év és még mindig nincs pontunk, márpedig mindenkinek véges a türelme, nem is szólva a pénzügyekről…”