Noha nem kapott komolyabb hírverést, Baumgartner Zsolt egykori versenymérnöke, Laurent Mekies suttyomban távozott a Toro Rossótól és a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) vállalt tisztséget, mégpedig a biztonságért felelős igazgatóként.

 

Arra, hogy a francia szakember a sport oldaláról átnyergelt szakmai oldalra, a „Who works in Formula One” című Forma-1-es szakmai adatbázis idei, a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon közreadott kiadványa mutatott rá. Mekies – aki Baumgartner versenymérnökeként szerepet vállalt az eddigi egyetlen magyar Forma-1-es pont megszerzésében is – tavaly szeptember távozott a Toro Rossótól és októberben lépett hivatalba az FIA-nál.

Az 1977-es születésű francia szakember 2011-től dolgozott a Forma-1-ben, ahová egy motorgyártó műhely, az Asiatech munkatársaként érkezett meg. Első idényében az Enrique Bernoldi Arrowsában dolgozó hajtóműért felelt, míg a következő szezonban már a Minardinál dolgozott, Mark Webber erőforrásán.

Mekies egészen a tavalyi távozásig Faenzában maradt: Baumgartner előtt Justin Wilsont, utána pedig Christijan Alberst segítette versenymérnökként és a gárdánál maradt azután is, hogy Paul Stoddart távozásával a Minardi a Red Bull fennhatósága alá kerülve az energiaitalos márka junioregyütteseként, Toro Rosso néven működött tovább. 2012-ig a verseny- és tesztcsapat főmérnöke volt, az utóbbi két szezonban pedig a járműteljesítményért felelős főmérnök tisztségét töltötte be. 


Új szerepkörében Mekies az autósportok biztonságának javítására irányuló törekvéseket és fejlesztéseket koordinálja az FIA kötelékében. A francia szakembernek is fontos szerepe van abban, hogy a szövetség a közelmúltban baleseti adatbázist hozott létre, adatokkal és videókkal dokumentálva a különféle versenyszériákban történt baleseteket, hogy a szakemberek minél jobban, alaposabban tanulmányozhassák a különféle incidenseket.

„Megkapjuk az adatokat és elkezdjük alaposan megvizsgálni az adott eseteket” – mondta Mekies, aki hangsúlyozta az adatbázis jelentőségét: „Ha megvannak az adatok, megvizsgálhatjuk, hogy milyen sebességnél és milyen felszereléssel történt a baleset, illetve azt, hogy milyen sérülés történt. Ha úgy látjuk, hogy lehetne javítani az adott helyzeten, az FIA különféle bizottságain keresztül felvesszük a kapcsolatot a gyártóval vagy a konstruktőrrel a megoldással kapcsolatban.”