Hiába várta a nagyobb csapatok pilótaösszeállításával kapcsolatos bejelentéseket a publikum, múlt hétvégén, Austinban csak a Sauber rukkolt elő ilyesmivel. Marcus Ericsson szerződtetésével a svájciaknak is sikerült meglepetést okozni, ráadásul azóta kiderült: szinte pillanatok alatt cserkészték be a svédet, aki komoly szponzori hátterével vélhetően a nagy múltú csapat fennmaradásának egyik záloga lesz.

Ericsson a Catwerham ellen indult csődeljárás után a svéd televízió szakértőjeként érkezett múlt héten Austinba, ahonnan a Sauber jövő évi versenyzőjeként távozott. A pletykák arról szólnak, hogy a svéd versenyző rejtélyes támogatói – a mai napig nem tudni pontosan, hogy kik pénzelik a Forma-1-es szereplését – 18 millió eurót invesztálnak abba, hogy a svájci együttesnél szerepelhessen.

A megállapodást a kiszivárgott hírek szerint egyetlen tárgyalás előzte meg: Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke az Orosz Nagydíj után tett egy rövid látogatást Stockholmban, ahol egyeztetett a 24 esztendős pilóta mecénásaival, majd Austinban aláírták a szerződést és be is jelentették azt. Mint Eje Elgh, Ericsson menedzsere elárulta: egyáltalán nem számítottak arra, hogy Texasban ennyire felpörögnek az események.

„Előtte pénteken még egyáltalán nem volt tiszta, hogy mi fog történni, de még akkor sem tudtam, hogy mire számíthatunk, amikor szerda este megérkeztünk az Egyesült Államokba. Olyan gyorsan történt az egész, hogy alig tudtuk elhinni” – mondta az Aftonbladet című svéd lapnak a menedzser, aki azt is megjegyezte, hogy azért sem teketóriáztak, mert a dolgok jelenlegi állása szerint a „Forma-1-ben nagyon könnyű hidegre kerülni”.

Bár az idén elsőéves Ericsson a szezon zömében semmi érdemit nem mutatott, a Caterham összeomlását megelőző futamokon sikerült némi formajavulást produkálnia. Az északi pilóta teljesítményét meggyőzőnek a legnagyobb jóindulattal sem lehet nevezni, így nem meglepő, hogy a közvélemény szerint a szerződtetésével a pénzügyileg ingatag lábakon álló svájci együttes tűzoltást hajt végre. Elgh saját bevallása szerint így is csak reménykedik abban, hogy a csúfos véget ért Caterham-kaland után nem kerülnek cseberből vederbe.

„Bízom benne, hogy nem” – felelte a menedzser arra a kérdésre, hogy nem jelent-e komoly pénzügyi kockázatot a Sauber. „Az összes szóba került csapatnak gazdasági gondjai vannak, a kérdés csak az, hogy melyiküknek vannak súlyosabb problémái. Az új szabályok sok pénzt emésztenek fel és szerintem mostanára már mindenki felismerte, hogy a forrásokat másképp kell elosztani.”

Noha további bejelentésekkel még nem szolgált a Sauber, paddock-források szerint biztosra vehető, hogy Ericsson Adrian Sutilt váltja, akinek ugyan érvényes szerződése van 2015-re, ám már a nyári szünet előtt is úgy hírlett, hogy a hinwilliek útilaput készülnek kötni a talpára. Azt egyelőre csak találgatni lehet, hogy ki lesz a svéd pilóta csapattársa: az alakulathoz közel álló források szerint Esteban Gutierrez és Giedo van der Garde, az egyik jelenlegi pilóta és a tesztpilóta között megy a versenyfutás. A kérdés állítólag az, hogy a mexikói pilóta tehetős támogatói hajlamosak-e legalább annyit áldozni a pilóta szerepeltetésére, mint eddig: amennyiben a Carlos Slim nevével fémjelzett társaság csökkenteni kívánja az erre szánt pénzösszeget, az könnyen azt eredményezheti, hogy az egyébként szintén tehetős cégek által patronált holland kapja a volánt.