Úgy tűnik, hogy végérvényesen lőttek a családi idillnek Lewis Hamilton és a McLaren között: az idei évre a Mercedeshez átigazolt McLaren-nevelésű brit pilóta Szahírban egy olyan szösszenetről számolt be, amely erről árulkodik.

Hamilton egy interjúban kiteregette: idén már előfordult, hogy – mint fogalmazott – ’kidobták’ korábbi csapatának garázsából, amit nem vett túlságosan jó néven. A különítménynél 14 évet lehúzó, 2008-ban az együttes mindmáig utolsó egyéni vb-címét szállító versenyző elsősorban a sportigazgatóra, Sam Michaelre akadt ki.

„Ausztráliában átmentem megnézni őket, s megpróbáltam ezt már Jerezben, a tesztelésen is, de ott Sam Michael egyszerűen kidobott a garázsból. Ez nem volt túlságosan kedves gesztus, nem is esett túlságosan jól. Martin Whitmarsh egyébként csodálatos, de nem beszéltünk túl sokat mostanában, így biztos, hogy fel fogom hívni” – panaszkodott Hamilton a formula1.com-nak adott exkluzív interjújában.

Mint ismeretes, Hamilton felfedezője, a cégcsoportot irányító Ron Dennis nem vette jó néven, hogy a korábbi világbajnok aláírt a Mercedeshez, s emiatt a kapcsolatuk gyakorlatilag megszűnt létezni, bennfentes források szerint azóta nem is beszéltek egymással. Noha Dennis berágott a pilótára, a McLarennél úgy engedték útjára a saját nevelésű pilótát, hogy valamikor a jövőben biztosan visszatér majd az együtteshez, ahol bármikor szívesen látják. Szepangban ráadásul a verseny legmókásabb pillanatát szolgáltatta, amikor Hamilton az egyik kerékcserénél rontott és előbb nem a Mercedes, hanem a McLaren garázsa elé parkolt be.

„Sam nem dobta ki Lewist a garázsból” – cáfolta a versenyző állítását Matt Bishop, a McLaren PR-igazgatója a Daily Mail című brit lap hasábjain. „Inkább udvariasan kitessékelte, mivel a szerelőink épp dolgoztak az autón és számos olyan komponens is látható volt, amelyet a riválisaink közül senkinek nem kellene látnia. Lewisnak tudnia kellett volna, hogy nem kellene a garázsunkban lenni, mint ahogyan minden csapat személyzete tisztában van azzal, nem kellene bemennie a konkurens csapatok garázsába.”

Noha még csak az első három nagydíjon vagyunk túl, Hamilton a jelek szerint máris rácáfolt azokra a teóriákra, amelyek szerint élete legnagyobb hibáját követte el az átigazolással. Míg a brit már túl van az első pole pozícióján és dobogós helyezésén, addig a McLaren az idény eddigi legnagyobb meglepetését okozva látványosan küszködik: a brit saját bevallása szerint nem érti a szenvedés okait…

„Valójában nem tudom” – felelte Hamilton arra a kérdésre, hogy vajon mi zajlik a McLarennél. „Nem beszéltem a versenyzőkkel sem erről. Az biztosnak tűnik, hogy a leszorítóerővel valamit kezdeniük kell. Tavaly ezzel nem volt gond, de talán végeztek valamiféle módosítást. Számomra úgy tűnt, hogy az autó kinézete ugyanolyan, de azt mondták, hogy teljesen megváltoztatták. Talán olyan döntéseket hoztak, amelyektől jelentős előrelépést vártak, de ez nem jött össze. Az ilyen húzások nem szokatlanok a McLarennél, jómagam is tapasztaltam ezt 2009-ben és 2010-ben is. Hajlamosak drasztikus változtatásokat eszközölni, amelyek néha bejönnek, néha pedig nem.”

A 28 esztendős versenyző elárulta: jóleső érzés számára, hogy már az évad elején sikerült rácáfolnia az átigazolással kapcsolatos döntését bírálókra, ugyanakkor most először részletesen is beszélt arról, hogyan győzte meg tavaly a Mercedest irányító Ross Brawn arról, hogy a csillagos márka kötelékében folytassa pályafutását.

„Nem, nem igazán” – mondta Hamilton, amikor arról kérdezték, meglepte-e a Mercedes év eleji teljesítménye. „Tisztán emlékszem a találkozóra Ross Brawnnal, mielőtt aláírtam. Eljött a házamba, leültünk és felvázolta a terveket, jómagam pedig elég régóta vagyok már ebben a sportban ahhoz, hogy megértsem, miről beszélt. Meggyőződtem arról, hogy a Mercedes nagyon pozitív változásokra készül, nagyon szeretnének változtatni a dolgokon. Megmutatta azt is, hogy milyen potenciál van az autóban, én pedig azt gondoltam, hogy ’wow, ez jól hangzik’! Nem tudtam biztosan, hogy mennyire lesz jó, s őszintén szólva soha nem számítottam rá, hogy ennyire, mint most. Azt hittem, hogy lassan, de biztosan fogunk fejlődni, azonban a folyamat jóval gyorsabb a vártnál.”

Hamilton az évad negyedik fordulója, a hétvégi Bahreini Nagydíjh előtt 40 ponttal az egyéni tabella 4. helyén állomásozik: a 3. pozíciót birtokló ferraris Fernando Alonsótól mindössze 3 egységgel van elmaradva, míg a Red Bull címvédő-listavezetőjéhez, Sebastian Vettelhez képest 12 egység a hátránya.