Hálás fickó Kamui Kobajasi: a japán a rajongók által összedobott pénznek köszönhetően térhet vissza idén a Forma-1-es mezőnybe, s ezért cserébe valóban igyekszik kiszolgálni híveit. A Caterhamnél komoly feladatra vállalkozó pilóta még azt is megmutatja, hogyan írta alá az idei évre szóló kontraktust.

A tavalyi évet a Ferrari GT-programjában töltő, korábban a Sauber és a Toyota istállók kötelékében vitézkedő Kobajasi videoblogjának legutóbbi epizódjában mutatta meg a január 21-i történéseket. A versenyző aznap Leafieldben, a Caterham főhadiszállásán járt, ahol hivatalosan is bejelentették, hogy Marcus Ericcsonnal és Robin Frijnsszel együtt a csapat szolgálatába szegődik, s aznap írta alá az idei évre szóló szerződést is.

A kulisszák mögé betekintést engedő videón látható a szerződés aláírása: az ilyen „rituálét” valódi misztikum övezi, mivel a versenyzők és a csapatok manapság általában szigorúan titokban ejtik meg a kontraktus aláírását, amelyről a rajongók általában a felkozmetikázott, ömlengő hangvételű sajtóanyagokból értesülnek. Itt jól látható az is, hogy míg a bennfentesek szerint a csúcsistállók versenyzőinek szerződése egy vaskos papírköteg, addig a japáné nem több néhány tűzőgéppel összekapcsozott oldalnál.

Kobajasi – aki a becslések szerint 2-3 millió euró közötti összeget fizet az idei szereplésért és ingyen vállalta a szezont – vezérpilóta lesz és tudja, hogy ezzel komoly feladatra vállalkozott. Tony Fernandes, a tulajdonos ultimátumot adott a 2010-es debütálása óta csak vegetáló, tavaly már a Marussiával szemben is alulmaradó alakulatnak: idén végre mutatni kell valamit, máskülönben előfordulhat, hogy az utóbbi évek komoly befektetései ellenére az évad végeztével lehúzhatja a rolót.

„Természetesen tudom, hogy mire vállalkoztam, ugyanis a csapat egyéb más értékek mellett rendkívül őszinte is” - nyilatkozta nemrég egy interjúban a bátor, látványos előzési manőverek egyik specialistájaként jegyzett pilóta. „Nagyon nyitottak velem, jómagam pedig arra törekszem majd, hogy sikerüljön előrelépnünk. Fontos megjegyezni, hogy ez a csapat már messze nem ugyanaz, mint akkor volt, amikor 2012-ben versenyeztem. Nagyon jó létesítményeik vannak, sok pénzt fordítottak mindarra, ami szükséges a versenyzéshez. Úgy gondolom, hogy idén már képesek lesznek eredményeket felmutatni.”

Kobajasi szerint az egy évnyi kihagyás után jócskán megkönnyíti a visszatérését, hogy az új előírások miatt teljesen újak az idei versenygépek. A pilóta 54 kört tett meg a bizarr küllemű, Renault-hajtáslánccal szerelt CT05-össel az előszezont megnyitó jerezi teszten, de másokhoz hasonlóan komolyabb következtetést egyelőre nem kívánt levonni: pusztán annyit jegyzett meg, hogy a kocsi hátsó részén megfelelőnek érzi a tapadást, ami – mint fogalmazott – „jól jel”.

„Más most a Forma-1, természetesen, de továbbra is Forma-1, éppen ezért akarok itt lenni. Túlságosan korai lenne bármit mondani az autókról és arról, hogy mennyire változtak meg. Egyelőre még nem is tudtuk keményen taposni a gázt, de amikor eljön az ideje annak, szerintem nagyon jó lesz. Az erőt minden versenyző szereti, s bár Spanyolországban problémáink adódtak a Renault-val, biztos vagyok benne, hogy lesz elég erő is!” – mondta a Formula1.com-nak Kobajasi.