Mióta letudta a kétfutamos beugrást a Lotus istállónál 2013 végén, vajmi keveset lehetett hallani az egyszeres Forma-1-es futamgyőztes Heikki Kovalainenről. A finn egy időre eltűnt a versenypályák környékéről, ám az idei évtől újra aktivizálta magát és visszatér, igaz, a királykategóriától jó messze kapott versenyzési lehetőséget.

Mint ismeretes, Kovalainen fényes reménységként érkezett a Forma-1-be 2007-ben a Renault tehetséggondozó programjából, ám a francia különítménynél elégedetlenek voltak a teljesítményével, így egyetlen szezon után dobták. Akkor nagy szerencséje volt az északi pilótának, ugyanis a McLaren leigazolta az egyetlen szezon után menesztett Fernando Alonso helyére, de mivel a 2008-as Magyar Nagydíj mázlis megnyerése mellett ott sem tudott kiemelkedőt alakítani, a következő szezon végén kénytelen volt továbbállni és az élbolyból rögtön a mezőny végén találta magát. A Tony Fernandes által akkor életre hívott Lotus/Caterham szerződtette, ahol dicsérték ugyan, de az egyre nehezebb pénzügyi helyzet miatt 2012 végén mégis kivették a versenyülésből.

Legutóbb 2013 végén láthatta a Forma-1-es rajongótábor a pilótát, amikor az elmaradt fizetése miatt dobbantó Kimi Räikkönen helyén az utolsó két futamra beugrott a Lotushoz. Míg a honfitárs az E21-essel megnyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat, addig „Kovy” mindössze két harmatos 14. helyet tudott kipréselni a kocsiból és sokan már akkor megjósolták, hogy ezzel el is temette Forma-1-es pályafutását. Így is történt, ráadásul a finn nemhogy az F1-ből, máshonnan sem kapott érdemi ajánlatot: a visszatérésre egészen mostanáig kellett várnia.

„Idén a SARD istálló színeiben egy Lexusszal fogok versenyezni a Japán Super GT-ben! Már várom az új kihívást!” – közölte péntek reggel hivatalos Twitter-mikroblogján Kovalainen, aki néhány napja a raliba a belekóstolt: az MM Motorsport Ford Fiestájával versenyzett a lappföldi Sarkkör-ralin.

A Super GT a japán formaautós elitkategória, a Super Formula mellett az egyik legnépszerűbb ázsiai versenysorozat, ahol számos pilóta fordul meg Forma-1-es pályafutása előtt és utána is, levezetésként. Kovalainen húzása ráadásul akár jól is elsülhet: a SARD istálló szoros kapcsolatot ápol a Toyota gyárral, így nem lehet kizárni annak lehetőségét, hogy egy vagy két, a Super GT-ben lehúzott szezon után más ex-F1-es versenyzőkhöz hasonlóan az útja a megbízhatósági-vb-re vezethet, amelynek csúcskategóriájában, az LMP1-ben a Toyota meghatározó erőt képvisel.

A napokban vált biztossá egyébként az is, hogy egy másik korábbi Caterham-pilóta, Kamui Kobajashi is arrafelé próbálja meg életben tartani pályafutását. A japán versenyző a Super Formulában szereplő Team LeMans-hoz igazolt és saját bevallása szerint nagyon elégedett a megállapodással: „Boldog vagyok, hogy 12 Európában töltött év után végre itthon versenyezhetek. Izgalmakat és látványos show-t szeretnék a pályán. Az összes futamunk Japánban lesz, így kérek mindenkit, hogy gyertek Japánba és vívjatok igazi versenyt velem!” – közölte a 28 esztendős pilóta.