Karnyújtásnyira van már csak a 2014-es Forma-1-es idény rajtja, s a Ferrari új sztárpárosa, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen egyelőre jól megvan egymással. Bár a közvélemény és sok szakmabeli is arra számít, hogy a szezon kezdete után ez pillanatok alatt megváltozhat, most még mindkét versenyző azt ígéri: kemény, de fair lesz az egymás elleni küzdelem.

„Valóban veszélyes lehet egy csapatba rakni Alonsót és Räikkönent, a Forma-1-ben azonban minden helyzet potenciális veszélyt rejt magában” – idézte az Origo GPHirek a Ferrari-vezér Luca di Montezemolót, aki meg sem próbálta leplezni, hogy a finn-spanyol páros veszélyes kombó, amely bármikor robbanhat. Noha a vörösöknél egyelőre nyugalom van, biztosra vehető, hogy Stefano Domenicali csapatfőnök karrierje egyik legkomolyabb kihívása előtt áll, ugyanis jóelőre borítékolható, hogy a vehemens, politikai játszmáktól sem visszariadó és a gyenge szereplés miatt tavaly már a csapat ellen is kisebb belső hadjáratot folytató hispánt, valamint a sajátos nemtörődöm stílusáról ismert, a másodrendűséget hírből sem ismerő északit nem lesz egyszerű kordában tartani.

Azzal kapcsolatban megoszlanak a vélemények, hogy a drasztikus szabályváltozásokat követő első közös idényben Alonso vagy Räikkönen lehet-e fölényben, abban viszont nemcsak a rajongók, hanem számos szakmabeli is egyetért, hogy az F14T ütőképessége felpörgetheti az eseményeket. Ha már a szezon elején felcsillan a győzelem lehetősége, akár hamar is elszabadulhatnak az indulatok és nagy kérdés, hogy a Ferrari hogyan kezeli majd a helyzetet. A versenyzők a napokban sokadszorra is hangsúlyozták, hogy nincs előre kidolgozott forgatókönyv: taposni fogják a gázt, ahogyan a csövön kifér, sportszerű keretek között.

„Nem hinném, hogy már most erről kellene beszélnünk, mert nyilvánvalóan minden szituáció más, de tudjuk, hogy mit kell tennünk” – idézte az Autosport című brit szaklap a maranellói csapathoz visszatérő, pályafutása egyetlen vb-címét 2007-ben épp a vörösöknél megszerző Räikkönent. „Éppen úgy fogunk versenyezni egymás ellen, mint minden évben. Nem számít, hogy ki a csapattársad, de kölcsönösen tiszteljük egymást és megpróbálunk jól kijönni a helyzetekből. Tudjuk, hogy a csapat mit vár el tőlünk és az idő majd megmutatja, hogy mi fog történni. A külvilág nagyon sokat beszél a problémákról, de nekünk itt a csapaton belül jó érzéseink vannak és bízunk abban, hogy visszaszerezhetjük a csapatnak a világbajnoki címeket.”

Noha a csúnyán sikerült 2007-es McLaren-kaland, valamint Räikkönen maranellói, csapaton belüli népszerűsége alapján arra lehet következtetni, hogy Alonsónál szakadhat el hamarabb cérna, egyelőre a spanyol is hasonló álláspontot képvisel, mint újdonsült márkatársa: „Nincs értelme előkészülni semmire” – fogalmazott a hispán, amikor a várható csapaton belüli helyzetről kérdezték. „A csapat érdekeit fogjuk szem előtt tartani és a tőlünk telhető legjobbat fogjuk nyújtani annak érdekében, hogy mindkét világbajnoki címet visszaszerezzük a Ferrarinak. Ehhez a legjobb út az, ha minden egyes futamon száz százalékos erőbedobással versenyzünk és igyekszünk minél több pontot szerezni a csapatnak és saját magunknak. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, tökéletes harmóniában kell dolgoznunk és szem előtt kell tartanunk a csapat érdekeit.”

Két vörös dudás egy csárdában

A dolgok jelenlegi állása szerint Alonso és Räikkönen két szezont tölt majd együtt a Ferrarinál, ahol az Autosport című brit szaklap szerint feliratkozhatnak a legütősebb vörös versenyzőpárosok közé. Az újság számba is vette az eddigi öt legjobb Ferrari-duót:

1. Michael Schumacher – Rubens Barrichello (2000 - 2006): 58 futamgyőzelem, 5-5 egyéni- és konstruktőri vb-cím
2. Niki Lauda – Clay Regazzoni (1974 – 1976): 15 futamgyőzelem, 1 egyéni és 2 konstruktőri vb-cím
3. Jody Scheckter – Gilles Villeneuve (1979-1980): 6 futamgyőzelem, 1-1 egyéni- és konstruktőri vb-cím
4. Kimi Räikkönen – Felipe Massa (2007-2009): 17 futamgyőzelem, 1 egyéni és 2 konstruktőri vb-cím,
5. John Surtees – Lorenzo Bandini (1963-1966): 5 futamgyőzelem, 1-1 egyéni- és konstruktőri vb-cím

Montezemolo egyébként nem csak doppingolta – egy másfél millió dollárt érő LaFerrarit ajánlott annak a versenyzőnek, aki megnyeri az idei világbajnokságot – Alonsót és Räikkönent, hanem egy világos útravalót is adott nekik a tesztelések kezdete előtt. „Ha valaki csak saját magáért akar versenyezni, erre is sok lehetősége van: megalapíthatja a saját csapatát, vagy elmehet egy másik istállóhoz” – mondta a Ferrari-főnök, akiről már tavaly ősszel is az a hír járta, hogy azért ment bele Räikkönen szerződtetésébe, hogy ezzel nyomást gyakoroljanak a csapattal nyíltan szembeszálló Alonsóra.

Nem csak a két dudás küzdelmének alakulását lesz érdekes megfigyelni, hanem azt is, hogy a vörösöknél mindenki felett álló fővezér egy esetleges vitás helyzetben ki mellé áll: a spanyolnak korábban lelkes híve volt, de nem vette jó néven a tavalyi kirohanásokat, a finn klasszisnak pedig 2009 végén egyszer már kiadta az útját, mégis visszafogadta, ráadásul sokat nyomhat a latba az is, hogy a mai napig az északi menő a Ferrari utolsó egyéni világbajnoka.