Sokat ér Kimi Räikkönen a Lotus istállónak, így az enstone-i együttes természetesen komoly áldozatokat is hajlandó hozni annak érdekében, hogy megtarthassa a Red Bull által is áhított finn klasszist. Ha minden igaz, a gárda eladni is hajlandó magát – legalábbis egy szeletet – annak érdekében, hogy a 2007-es világbajnokban fel se merüljön a távozás gondolata.

Gerard Lopez, a Lotus birtokló Genii Capital fővezére – mint arról az [origo] F1hirek is beszámolt – magabiztosan nyilatkozott Räikkönen jövőjével kapcsolatban. Az üzletember sokadszorra is megerősítette: noha az északi klasszist a Red Bull is szívesen látná kötelékében, nem tart attól, hogy az évad végén a tavalyi vb-ezüstérmes elhagyja jelenlegi munkaadóját.

Ugyan a várva várt főszponzorról, a Honeywellről a jelek szerint lemaradtak, Lopez elégedett a Lotus jelenlegi szponzori portfóliójával és biztos abban, hogy anyagi okai nem lesznek Räikkönen szerződéshosszabbításának. Azt természetesen nem árulta el az üzletember, hogy mire céloz ezzel, az Autosprint című olasz szaklap azonban valószínűleg megfejtette a választ: a lap bennfentes forrásokból úgy értesült, hogy Lopez a csapat tulajdonrészének bizonyos hányadát szeretné értékesíteni annak érdekében, hogy legyen elég pénzük az északi klasszis marasztalásához.

Arról egyelőre semmit nem tudni, hogy ki lehet a befektető, az viszont nyilvánvaló, hogy a Lotusnak szüksége van a pénzre: tavaly Räikkönen annyi pontot szerzett, hogy alig tudták kifizetni a bónuszait, ráadásul a csapat normál ügyfele a Renault-nak, fizetniük kell az erőforrásokért, ami 2014-re – az új 1,6 literes, V6-os, turbós motorformula bevezetése miatt – nem ígérkezik olcsó mulatságnak.

Boullier és Lopez: hogyan csináljunk pénzt?

Van egy másik nyomós indoka is Lopeznek, ez pedig nem más, mint a sikerek egyik fő letéteményesének számító technikai igazgató, James Allison. Az Autosprint szerint a különítmény új megállapodást kínált fel a szakembernek, amelynek értelmében jelentősen növelnék a járandóságát. Ezt szintén óvintézkedésnek lehet tekinteni, Allisont ugyanis a téli időszakban több csapat – főként a Mercedesről lehetett ilyen pletykákat hallani – is komoly ajánlatokkal bombázta, elveszíteni pedig semmiképp sem szeretnék.

Az Autosprint előrejelzése szerint egyébként nem a Lotus lehet az egyetlen istálló, amelynek a közeljövőben változhat a tulajdonosi köre. A lap úgy tudja, hogy a Red Bull-konszern fővezére, Dietrich Mateschitz újra tárgyal azokkal a közel-keleti érdeklődőkkel, akik a közelmúltban több ízben is meg akarták vásárolni az energiaital-birodalom kisebbik Forma-1-es alakulatát, a Toro Rossót…